Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

smalspoor geklooi door een eerste klas beginner

Gestart door Havoc, 05 juni 2019, 22:35:36 PM

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Frank_N

Groet van Frank

Havoc

Merci mannen. Als je dat zelf maakt zie je natuurlijk alle foutjes omdat je er met je neus letterlijk opzit. Grootste fout was met te wachten tot het in elkaar zat. Dit was zoveel simpelder geweest had ik dat gedaan voor ik de boel in elkaar lijmde. "Hindsight is 20/20" gelijk ze in het UK zeggen.

Wat de vloer betreft.... zoek de fout. ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Citaat van: Havoc op 18 september 2020, 23:22:21 PM
Merci mannen. Als je dat zelf maakt zie je natuurlijk alle foutjes omdat je er met je neus letterlijk opzit. Grootste fout was met te wachten tot het in elkaar zat. Dit was zoveel simpelder geweest had ik dat gedaan voor ik de boel in elkaar lijmde. "Hindsight is 20/20" gelijk ze in het UK zeggen.

Wat de vloer betreft.... zoek de fout. ;)

Bakstenen muur als vloer?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: Alberke op 19 september 2020, 09:00:47 AM
Citaat van: Havoc op 18 september 2020, 23:22:21 PM
Wat de vloer betreft.... zoek de fout. ;)
Parket?  ;)

Yep... Het is iets te breed omdat ik niet goed op de lat gekeken had en er is ook een fout in de verdeling in planken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Citaat van: Havoc op 19 september 2020, 10:12:21 AM
Citaat van: Alberke op 19 september 2020, 09:00:47 AM
Citaat van: Havoc op 18 september 2020, 23:22:21 PM
Wat de vloer betreft.... zoek de fout. ;)
Parket?  ;)

Yep... Het is iets te breed omdat ik niet goed op de lat gekeken had en er is ook een fout in de verdeling in planken.
Kan ook een planken vloer zijn, de "balatum" of linoleum moest nog gelegd worden
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Inderdaad. Als ge hem meer als houten vloer wilt laten overkomen, een beetje kleur geven. Maar eigenlijk stoort het niet. En zeker als het gebouw helemaal klaar gaat zijn, gaat het waarschijnlijk zelf bijna niet zien.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Ik vind het best mooi, Johan  8)
Die vloerkleuren zou ik (eventueel) wat "temperen" met een grijzige of beige wash
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Amaai! Straks ga ik nog geloven dat ik goed bezig ben... Neen, even serieus. Als ik zoiets kan, dan kan iedereen dat. En ik heb absoluut geen enkel artistiek gevoel, neem dat van me aan. Als het moet kan ik getuigen laten aanrukken die dat beaamen (*). Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe. Al 44 jaar plannen aan het maken voor een baan en nu er echt aan bezig. En dat 3-4x op een jaar.

(*) mijn leraal orgel die reeds 30 jaar (is het echt zo lang?) mijn pogingen om muziek te spelen moet aanhoren en mijn zus die kunstakademie gedaan heeft (en dus wel gevoel voor kleur en verhoudingen heeft) en loopt te zuchten als ik zoiets aan het schilderen ben. Mea culpa, mea maxima culpa...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

ja zeg zaag, je hebt t gewoon leuk gemaakt. Moet je vaker doen, gaat prima.  8)

en je speelt vast veel beter orgel dan ik.  ;D

Cord

Citaat van: Havoc op 20 september 2020, 23:23:49 PM
Amaai! Straks ga ik nog geloven dat ik goed bezig ben... Neen, even serieus. Als ik zoiets kan, dan kan iedereen dat.
Geloof het maar; je bent goed bezig.
Zeer waarschijnlijk zijn er mensen dit dit ook kunnen, maar of ze het willen is weer een ander verhaal.
Citaat van: Havoc op 18 september 2020, 14:11:22 PM
Omdat er eigenlijk niets meer te zien gaat zijn dan het stationsgebouw en ik er licht in wil gaat dat er niet uitzien zonder enig interieur.


Mijn ervaring is dat er vaak meer tijd gaat zitten in het bouwen van een interieur dan in het bouwwerk zelf. En je hoeft ook niet in elk gebouw een interieur in te bouwen, maar in dit geval staat het stukken beter dan gordijntjes van papier tegen de ramen te plakken.
Goed bezig!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Stieven76

Ziet er best wel goed uit. Jezelf iets meer krediet geven  ;D

Havoc

#73
Ok, waarschijnlijk de laatste post want hierna gaan die mannen met hun witte jassen komen en krijg ik een mooie kamer met van die zachte wanden  :o

Ik weet het, ik had voorgenomen geen scenery te maken... maar ik geef toe dat het verslavend werkt. In die loods kon ik gewoon de ledjes aan het plafond plakken maar in het station gaat dat niet meer. Het is nu al geschilderd binnen, er staan muren in en er komt meubilair en mannekes....





Manneke is een chinese 1/100.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Mooi lampje, Johan  8)
Voor dat manneke zou ik toch even een penseeltje pakken ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw