Even een korte update: Februari 2022
Robbe:
Ondertussen heeft de New Look een kleurtje gekregen, al was ik niet overtuigd over het wit-grijs (RAL 7035)... Te wit.
Via een clublid heb ik een spuitbus gekregen van Motip met RAL 7035. Deze spuitbus geeft de perfecte kleur weer. (Heb een staaltje vergeleken met de echte!)
Nu blijkbaar zou de NMBS diezelfde spuitbussen gebruiken om kleine retouches te doen. Dus dichter als dat zal ik niet geraken zeker ?! Eerst was ik wat sceptisch om met een grote spuitbuis de verflagen te leggen, maar de eerste test was al zeker positief. Binnenkort als het weer het weer toe laat en de temperaturen wat stijgen kan ik de hele trein gaan her spuiten. Hierna kunnen de kleine afwerkingen starten.
Even terugkomen op dat lichtgrijs.
Volgens een op het internet gevonden tabel zou RAL 7035 overeenkomen met Revell Aqua color 36371.
Ik heb dat nu in huis gehaald en getest, maar dat volgens mij veel te grijs, te donker. Ik vergelijk met de kleuren op schaalmodellen van de reeks 18 en de M6-rijtuigen.
Gemengd met veel wit kom ik in de buurt.
Het blijft moeilijk, die RAL-kleuren omzetten naar model-verven...
Volgens de laatste 'Op de baan' zou het New-Look 'wit' van de M7-rijtuigen RAL 9003 zijn en dat is wit! ??