Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mijn Spoorenplan en baan

Gestart door n/a, 14 september 2006, 16:41:09 PM

n/a

#30
Nou ik ga digitaal rijden en ik kan er voor zorgen dat de treinen op de hoofdlijnen ongestoord kunnen rijden. dus kan ik zo en zo al 3 treinen in me eentje met gemak besturen en ik heb 2 vrienden die ook verzot zijn op modelspoor. dus komen  die zondags word het spelen geblazen. eventjes de vorderingen ben begonnen met station module maar heb nu al ontdekt dat het buitenste spoor afvalt. Maar dat maakt niet uit het speelplezier blijft nog steeds enorm. En eigenlijk voor de rest van de kamer wordt het 2 sporig met een klein tussen stationetje. en met die module ben ik ook een beetje uit verveling bezig

Reinder

n/a

#31
goedendag

mensen ik heb even een vraagje. ik heb nu in een loc een selectrix decoder zitten. als ik daavan de draadjes afknip werkt hij dan weer aneloog?

Reinder

hobbyist

#32
Je bedoelt de decoder er uit halen door draadjes door te knippen. Helaas niet. Als deze niet voorzien is met een stekkerverbinding zul je een aantal ding moeten doorverbinden zoals de draadjes voor de motor en verlichting.

n/a

#33
oke bedankt
heb er nu een dcc decoder ingezet en het werkt perfect!

Reinder

n/a

#34
Zo even een update alle sporen bij het station liggen er nu gaan we beginnen aan het emplacitement incl de tweede wissel straat. Zal wel weer wissel moeten kopen.

een fototje van mijn nieuwe aanwint en teven de perron sporen.



Reinder

Tom

#35
Je foto's zijn wel niet zo scherp.
Tom

n/a

#36
ja klopt zal ze voortaan even schieten met de digicamera in plaats van mijn 2 meg.pixel telefoon.

Reinder

n/a

#37
Zo na tijden weer een berichtje. Nou het sporenplan viel een beetje erg groot uit. Dus heb ik dat idee van mij af moeten zetten. Dus ben ik met een frisse start begonnen met station Amersfoort in gedachten. En dan een bergachtige baan rond de kamer met een dubbelsporrig hooftraject. En een lokaal spoor dat steeds de hoofdlijn kruis. Maar zou dit kunnen op een plank van 40cm breedt? Want ik moer er zelf ook nog in slapen. En kunnen zitten en tevens computeren. (Alleen het perron gedeelte.) Als ik het rangeergebied wil na bootsen heb ik wel minimaal 20 bij 20 nodig. Maarja ik zal morgen even mijn voorlopige stations tekening laten zien. ik had ook nog even een paar vraagjes

hoe kun je het mooist een weg omhoog laten lopen en dan met een s er in?
heeft iemand ervaring met modur hardschuim?
hoe kunje of met welk spul kun je het beste een rivier naboetsen?

avalst harstikke bedankt

Reinder

ERVIN

#38
Hey Reinder, ga jij tussen je treinen slapen???[:0][:D]
Op een ruimte van 40 cm, nou dan ben ik blij dat ik een bed heb van 2 meter breed hoor, maar ja, ik kan dan wel niet op het perron zitten en computeren.[:D][:D]

Tom

#39
citaat:
Geplaatst door ERVIN

nou dan ben ik blij dat ik een bed heb van 2 meter breed hoor
Maar dat bed moet jij waarschijnlijk met nog iemand delen. [:D]
Tom

n/a

#40
Ik iedergeval niet. En het is harstikke leuk zaterdag ochtend om van uit je bed te computeren of tv kijken of treintjes besturen.

Reinder

n/a

#41
Zo hier is het sporenplan dan. Wil mischien nog wat aan passen aan het grote station maar verder niets.



Zo wat vinden jullie edelachtbare mede modelspoorfans.

Reinder

pabe

#42
Zeg Reinder,

en staat je bed daar dan ergens in het midden tussen [:p] ?

groetjes,  Paul

n/a

#43
jaha die staat samen met de pc tafel tussen de twee kleine stations. En in het grote gat het ik twee mooie zit stoelen staan. Moet alleen nog even een tv kopen want tv kijken op een 17inch beeldscherm is ook niet alles.

Reinder