Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Graffiti

Gestart door rixke rail, 11 september 2006, 22:19:32 PM

glamo

van BUSH kan je ook droge decals krijgen met verschillende tekenningen. ze zijn waarschijnlijk niet meer opgenomen ik het gamma nu maar in een winkel dicht bij mijn woonplaats liggen er nog een massa.

MVG KURT
 

janjozef

je kunt ze ook eenvoudig zelf maken, een wit etiket jouw tekening erop kleuren met stift goed laten drogen, uitknippen en je kunt ze opplakken, maar dan wel enkel op vlakke stukken, dus is niet zo geschikt voor rijdend materiaal aangezien de dikte van het etiket je dan parten speelt.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

kasteel

wat ook kan is ze zelf rechtstreeks tekenen
er bestaan stiften van het merk uniPOSCA marqueur gouache (van Mitsubushi pencil C?)- in een 12 tal kleuren - en 2 stiftdikten - schrijven op alle oppervlakken en zijn permanent
deze stiften zijn in gebruik oa in de metaalsector voor markeringen op platen etc
Jan

Gerolf

Wel jammer dat in periode III grafiti nog niet bestond, tenminste niet zoals we het nu kennen. Ik herinner me in de jaren '70 wel politiek slogans, gekalkt op muren en onder bruggen. Dingen als "nee aan de F16's", "Leburton buiten", ...
'k Heb een vraagje voor jullie: Weet er iemand toepasselijke slogans voor het eind van de jaren '50 (schoolstrijd, eenheidswet, ...) die ze in de Walloni? "zouden kunnen" geklad hebben? Of weet iemand leuke - verzonnen - slogans voor die periode en/of voor mijn baantje??
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

Gerolf,

Misschien kan je dan slogans bedenken rond de volgende personen uit die tijd: Eyskens, Collard,

Ik denk dan ook aan de subsidies die de staat wel gaf aan rijksscholen en niet aan de katholieke instellingen. Ook de massale betogingen.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja Rixke, heel origineel, dus je hebt je M4 gewoon met verfstiften voorzien van graffiti??
Moet je dan eerst je wagon een zeepbadje geven om hem te ontvetten, of mag je er direct op schilderen, en als je een foutje maakt kan je het dan nog verwijderen??Ik wil dit ook wel eens proberen op een oude Lima-wagon, maar het resultaat dat jij hier laat zien, daarvoor zal ik eerst naar de tekenles moeten gaan denk ik .[:D][:I]


Als je wil dat de verf goed pakt, misschien best een beetje ontvetten !
Die stiften zijn op waterbasis, Erwin, dus als je een foutje maakt : beetje water erop en met een vod wegvegen : geen paniek !
Waar zie jij een tekening ? 't is alleen tekst !
Edit : daarna uiteraard vernissen om de kleur te fixeren !
Modelspoorse groeten,
Eric.
P.S. : sorry voor de kleurtjes, jongens, maar Erwin stelt ook zo veel vragen, h
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

citaat:
Geplaatst door janjozef

je kunt ze ook eenvoudig zelf maken, een wit etiket jouw tekening erop kleuren met stift goed laten drogen, uitknippen en je kunt ze opplakken, maar dan wel enkel op vlakke stukken, dus is niet zo geschikt voor rijdend materiaal aangezien de dikte van het etiket je dan parten speelt.

Jan



Dat valt best mee hoor, Jan. Zo werk ik om om te nummeren. Dat heb ik ooit al ergens gepost, een tijdje terug.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

http://www.sketch.dk/index2.htm is een link die Johnnytrein me doorstuurde [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a


Hallo bestaat er geen decalpapier waarop je kunt printen met computer dus eh!???
Heb daar eens van gehoord maar weet de klepel niet hangen!
wat is de juiste benaming eigenlijk voor dat papier?? kalkpapier... kun je het ook kopen in gewone papierwarenwinkel zoals AVA??

janjozef

je kan gewoon decal papier kopen, kalkpapier is iets volledig anders en neen je kan het niet in een gewone papierwinkel of zelfs pc-winkel kopen (toch nog nooit gezien). Maar je kan het wel bij o.a. paul bellon kopen, ook bij "het spoor" in (vroeger) herverlee, en hoogstwaarschijnlijk verkoopt jocadis het ookt wel

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

kasteel

Er bestaat decal papier en wel in 2 versies die elk nog eens bestaan in 2 varianten
versies: kleurenlaserprinting - inktjetprinting
en dan van elk bestaat er een normale variant waarbij de witte tekst wordt weergegeven als doorzichtig en een 'witte' variant waarbij al wat niet gekleurd is als wit wordt weergegeven - zo kan je dus witte belettering maken maar er moet dan wel een kleurenachtergrond zijn.
Dus witte letters op een doorschijnende achtergrond kunnen niet.
Te verkrijgen in de modelspoorvakhandel -Ik kocht dit bv bij Verschooten Antwerpen - liet ze ook meebrengen van Amerika waar ze veel populairder zijn maar dan wel op quarto formaat ipv A4 - sommige printers hebben met dat afwijkende formaat soms wel problemen.
Jan

n/a

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik heb mijn waterdecals met grafiti bij T-decal gekocht maar ik geloof dat die nu faillit zijn????



TL bestaat nog steeds en levert nog leuke zaken uit. Zie http://www.tl-modellbau.de
Ander alternatief voor grafiti transfers worden geleverd door http://www.microscale.com

Wel goed om te doen is om je transfers te behandelen met Micro-Sol (zie ook microscale.com) waarmee je transfers figuurlijk versmelten met je model waardoor het een opdruk wordt ipv een plakplaatje.

Resultaten zijn erg leuk eerlijk gezegd en weer eens wat anders op de modelbaan: http://www.nproject.nl/modelspoor-scenery/graffiti-op-je-modelbaan.html

Prettige avond,
Martin


mini-bs

vroeger bracht grafiti nog wat op ook: