Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Graffiti

Gestart door rixke rail, 11 september 2006, 22:19:32 PM

rixke rail

Ik denk dat iedereen op dit forum het er wel mee eens zal zijn dat het bekladden van treinen (en gebouwen) met zgn. "kunstwerken" een verderfelijke bezigheid is. (:(!) Toch heb ik op mijn baan links en rechts wat van dit fijnzinnige (:0) tijdverdrijf voorzien. En met mij nog enkele anderen, getuige postings in een ander draaadje.
Ook dit M4-rijtuig moest eraan geloven (}:))(om te verdoezelen dat ik eenzelfde rijtuig tweemaal had ! (:I) dus los over het nummer getagd !)


imghttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/58.jpg/img


Wat vinden jullie van mijn tag ?
En van de besmeurde treinen bij het grootbedrijf ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stuff genoeg voor een discussie, dacht ik ! :I
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

Eric, bij het grootbedrijf heb ik maar ??n woord : vandalisme !
Bij jouw werk : mooi gedaan ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

nmdsdiesel

Hmmm?

Ik twijfel zelf nog aan het 'klassiek' verweren met poeders ed. dus graffiti in het klein en grootbedrijf blijft vandalisme.

Tenzij je Preisers er toestemming voor hebben gegeven natuurlijk[:D]

Groeten,
Johan
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

Koen

Hoi Eric,

Mooi gedaan. In de modelbouw is deze bezigheid niet verderfelijk,hoor. Het is toch een afspiegeling van de realiteit? Dus hoort graffity er (spijtig genoeg) nu eenmaal bij.

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Nonkelronnie

En ik die dacht da'k origineel ging zijn door op mijn baan ook graffiti te voorzien

bartie

Zeer mooi gedaan, zo'n 'besmeurde' wagon geeft je baan weeral een extra toets realiteit mee.

Bart.

janjozef

Op mijn rijdend materieel heb ik geen graffiti maar op de baan des te meer.
Alhoewel ik het ook vandalisme vindt behoort het toch tot ons dagelijks bestaan.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

In het echt heb ik de p*** aan graffiti, op mijn modelbaan heb ik de macht om het weg te laten, en dat doe ik dan ook.

wisselstromer

ik heb een duitse baan en mijn zilverlingen gaan ook enkele kleurtjes
bijkrijgen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kedeng Kedeng

Amaai Eric,
Zeg maar tegen die vandalen dat ze dat mooi hebben gedaan [;)]
& vraag dan ook is hoe ze dat hebben gedaan.

Arbeco

Mooi gedaan, Eric! Zoals al gezegd werd, het hoort er nu eenmaal bij, zowel schaal 1:1 als de onze... Heb enkele jaren terug ook 's een paar goederenkarren behandeld, en het ziet er toch wel grappig uit. Nu ik dit zo zie, krijg ik weer wel zin om nog 's een paar (modernere) wagens te doen, dus het zal nog wel een vervolg krijgen.

Groetjes Lennart.
Old diesels never die...

rixke rail

Dank jullie allen voor de lofbetuigingen. ([:I]) Ik heb ook destijds dat setje van Busch gekocht, maar daarna heb ik er enkele "originele" gemaakt. Ik zal er eens wat foto's van bijplaatsen.
@ Arbeco : ik heb ook enkele goederenwagens zo behandeld, alweer om een dubbele nummering te verdoezelen. (anderen heb ik zelf hernummerd, met behulp van een scanner)
@ nonkeltje : ik was u goed voor h? ! [}:)] Maar doe maar gerust, hoor : op het internet vindt je genoeg inspiratie.  
@ Roy Kedeng : de "Krazi Taggaz" hebben eigenlijk gewerkt met verfstiften (van Faller) maar bij Ava of andere papierwinkels vindt je die in nog meer kleuren.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Ja Rixke, heel origineel, dus je hebt je M4 gewoon met verfstiften voorzien van graffiti??
Moet je dan eerst je wagon een zeepbadje geven om hem te ontvetten, of mag je er direct op schilderen, en als je een foutje maakt kan je het dan nog verwijderen??
Ik wil dit ook wel eens proberen op een oude Lima-wagon, maar het resultaat dat jij hier laat zien, daarvoor zal ik eerst naar de tekenles moeten gaan denk ik .[:D][:I]

Tom

In MSM is er ooit eens een artikeltje verschenen over grafitie, je kan de mischien beter eerst eens lezen.
Tom

wisselstromer

ik heb mijn waterdecals met grafiti bij T-decal gekocht maar ik geloof dat die nu faillit zijn????
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer