Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Info Aliexpress

Gestart door 755philippe, 03 december 2018, 15:23:20 PM

755philippe

Hallo allemaal,
Op Aliexpress heb ik een 3D printer zien staan die ik misschien wel zou willen kopen. Bij de verzendwijze kan ik kiezen dat hij verzonden wordt vanuit Duitsland. Nu zou ik willen weten als hij vanuit Duitsland wordt verzonden en het bedrag is boven 150€ of er ook invoertaksen en btw zullen aangerekend worden zoals ze dit doen als hij vanuit China vertrekt. Normaal worden er geen invoerrechten betaald voor goederen die zich binnen de EU bevinden. Natuurlijk zien ze wel dat het ding besteld is bij Ali. Dus iemand die weet hoe het juist zit of al zoiets heeft besteld.
Mvg


755philippe

PietB

Altijd in de EU bestellen, krijg je geen bijkomende kosten.
Welke printer heb je op het oog?
grt Piet.

755philippe

Haĺlo Piet,
Had info gekregen van een forumlid. Het is een Anycubic. Werkt eigenlijk op basis van giethars waardoor een model zeer snel klaar is. Het uittekenen van een voorwerp zal andere koek zijn want heb daar weinig ervaring mee zeker in 3D. Ben jij eigenlijk veel aan het tekenen of haal je kant en klaar van die ene website waar de naam mij ontgaat.
Bedankt voor de info.
Mvg

755philippe





raf

3D printer en snel klaar ???? echt nie
en die site tingiverse
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

railrunner

Philippe,

ik heb ook interesse om een Anycubic photon aan te schaffen.  Als je ze toch in het buitenland zou aanschaffen, kijk dan eens naar ebay.de > anycubic.  Deze zouden uit Frankfurt komen en zonder verzendingskosten... .

Heeft er iemand een idee hoe fijn je echt kunt gaan met deze 3D-printer? Ik bedoel details van 0,1 of 0,2mm zichtbaar of niet?


755philippe

#6
Bij Ali wordt deze via DHL ook gratis verzonden uit Duitsland. Prijs ongeveer 300-350€ met ingebouwd uv voor uitharding.
Mvg

755philippe

@ railrunner : zeer fijn want ik heb lampenkappen afgehaald bij een forumlid die zo'n printer heeft. Sorry maar ik vermeld zijn naam wegens privacy-redenen.

philippe_007

Levering uit Duitsland (bij Aliexpress) is geen enkel probleem... Ik heb mijn printer vorig jaar ook bij Aliexpress gekocht met levering uit Duitsland.
Na enkele dagen heb je deze al thuis en kan je beginnen :-)

De prijs van de Anycubic photon is via ebay of Aliexpress 10€ verschil....
Dus ja, kopen bij welke je het meeste vertrouwen hebt zou ik zeggen...

PietB

Citaat van: 755philippe op 03 december 2018, 16:36:03 PM
Haĺlo Piet,
Had info gekregen van een forumlid. Het is een Anycubic. Werkt eigenlijk op basis van giethars waardoor een model zeer snel klaar is.
Het printen zal wel snel gaan, vermoed ik.
Maar het uitharden is andere koek.

Citaat van: 755philippe op 03 december 2018, 16:36:03 PM
Ben jij eigenlijk veel aan het tekenen of haal je kant en klaar van die ene website waar de naam mij ontgaat.
Ik teken zeer sporadisch zelf en haal veel van https://www.thingiverse.com/

grt Piet.

philippe_007

Piet,

om uit te harden is het best om het geprinte stuk na het kuisen onder een UV lamp te plaatsen zodat het stuk volledig wordt uitgehard... Niet zo moeilijk dus.


PietB

Nee dat begrijp ik maar het kost tijd, dat bedoelde ik.

raf

het kleine volume plus de tijd die het kost heeft mij ook daartoe aan gezet om zo een printer niet te kopen /Leasen
toen me dat voorgesteld werd om de productie te verhogen omdat anetje soms uit viel
dit zelfde geld ook voor zo een poeder printer .voor 1 enkel deel was er geen tijds winst
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

755philippe

De kogel is door de kerk. Eentje besteld bij Ali via Duitsland. Ben curieus of ik dat ding zaken ga kunnen laten doen dat ik wil maken. Hopelijk moet ik geen 3D tekenaar gaan zoeken. Voor mij is dit wel een nieuwe uitdaging.
Mvg
755philippe

philippe_007


PietB

#14
Gereserveerd
--==Sorry dit slaat nergens op ==--
verkeerd draadje.