Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rien ne se passe... (1:76 en 1:87)

Gestart door Tothebeach, 21 september 2018, 14:06:41 PM

Tothebeach

Dank voor jullie reacties.
Dit baantje staat sinds juni gewoon stof te happen bij mij op de hobbykamer. Leuven 2020 was de bedoeling om het te showen en ik heb nog een uitnodiging staan voor een lokale modelspoorclub, maar ook dat zal wel even duren, vrees ik.

Sindsdien heb ik maar weinig gedaan. 't Is net of net of sinds deze baan af is, bij mij de kous af is. Het hoeft even niet meer, prestatie geleverd, klaar, ik kan een modelbaantje bouwen en afmaken. Zoiets.

Maar ondertussen ben ik wel voor iemand anders heel rustig bezig om een loodsje te bouwen. Het tempo ligt ontzettend laag, maar dat komt ook omdat ik moet uitzoeken hoe sommige dingen moeten. Zoals de loodsdeuren die onafhankelijk van elkaar moeten bewegen. En die deuren zijn heel fragiel. Het is dezelfde loods die Evan afgelopen zomer gebouwd heeft.

Bron: Real model

Daarnaast fantaseer ik over een nieuw baantje, voor de beschikbare ruimte die ik heb (300x35cm) in schaal h0. Afgelopen mei heb ik een hele lading scratch mogen ontvangen, en dat moet natuurlijk verwerkt worden. En zo'n nieuw baantje kan daarvoor wel de oplossing zijn. Maar land, streek, tijdperk, seizoen... Ik heb nog geen idee.

Groet,
Michel

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Tothebeach

Gebeurt er dan helemaal niets meer hier?
Nee, een klein diorama kwam moedig naar de voorgrond en wist de aandacht te trekken :D


Ik moest even wachten op wat onderdelen voor de bovenstaande loods (bericht #210). En binnen een paar dagen was dit diorama klaar.







En nu weer verder met de loods.

Groet,
michel

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

WAJ Janse

Heerlijk ouderwets sfeervol Michel.
 

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Tothebeach

Dank, ik had er ook wel lol in.

De loods is al een eind op weg. Dankzij de foto's die Evan destijds gemaakt heeft van zijn loods, is het mij redelijk gelukt met de deuren. Ze hangen er in en zijn beweegbaar. Het landschapje er om heen was aanzienlijk makkelijker voor mij.





Nu zit ik mij druk te maken over de inrichting. Het keuren van de werkbanken, maar wat lastiger is, vind maar eens geschikt en gemotiveerd personeel  :o



Groet,
Michel

Kautenbach

Sfeervol landschap idd, gaat je uitstekend af, de inrichting zal ook goed komen, xoe je nog n achtergrond bij dit tafereel?

Tothebeach

Dankjewel Wim. 't Is wel een bevalling.
Maar er komt geen achtergrond bij. Op zijn hoogst voor het transport. Maar de eigenaar wil dit deel gaan inbouwen in een iets groter diorama. Dus ik ga er van uit dat de achtergrond daar bij komt.

Groet,
michel

RobVille

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

sdz1976

Fraaie dinges jongeman.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Stedahult

Die linker gast heeft een briljante
'wat kan het mij verotte' houding.
Wie heeft die geprint?
Mvh. Steef

Tothebeach

@ Samuel: Dank je wel.

@Steef: die komt bij ModelU vandaan. Voor het smalspoorbaantje heb ik daar ook mijn bevolking vandaan kunnen halen. De houdingen van de personen zijn daar over het algemeen minder actief dan de bedrijven van het vaste land, zoals Aumo en 3D print.

Groet,
Michel

Tothebeach

Zoals ik al elders eerder schreef, als Floris het kan, kan ik het ook:





Misschien niet zo goed als hij, maar je kunt het altijd proberen ;)
Ik ben wel tevreden, voor een eerste autootje sinds tijden.

Groet,
michel

sdz1976

fraaie lelijke dinges jongeman  8) 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1