AM Jocadis

Gestart door Roderik, 29 augustus 2006, 18:45:56 PM

krispy

Citaat van: itchy op 22 mei 2013, 21:10:10 PM
Weet uit goede bron dat er mensen zijn die een hele resem stelletjes hebben opgekocht om ze binnen een jaar of zo op de 2e hands markt te smijten. Als je dan weet dat er een dikke week geleden een new look stelletje op iebeej van eigenaar is verwisseld voor 600 euro... :-(


Dat ligt eigenlijk bij de potentiele koper zelf hé ( voor de duidelijkheid , ik heb geen enkel aangekocht )
Men kan die speculatie tegen gaan door in de toekomst niet achter die stellen te gaan jagen ( zoals er velen doen ) , als een verkoper eentje aanbied en hij wil overdrijven , de moed hebben en zeggen , neen dat is het mij niet waard ( vb hierboven , in der tijd hebben ze slechts 355 euro gekost , daar geef ik echt geen 600 aan uit ) , als die verkopers ze dan niet kwijt geraken zullen hopelijk die opkooptoestanden wel afnemen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

treinvirus

het klopt dat meerdere mensen meerdere stellen hebben gekocht, ik heb het zelf per toeval vernomen toen ik er een wou kopen vorige week en ik vind het erg ; als je niet voorbesteld hebt kan je niets meer kopen zelfs als je een niet voorintekenprijs wil betalen. dat is schandalig... en bovendien ben ik nooit , maar dan ook nooit schriftelijk of via mail op de hoogte gebracht van voorafbestellingen ondanks het feit dat ik in hun computerbestand zit sedert meer dan tien , ja,ja  tien jaar en ik toch af en toe iets kocht  ( ik heb praktisch alle bouwdozen stoomloks jocadis op het type 36 na en twee tweetjes groen en bordeau aan de volle prijs). NU  zullen weer mensen zich kunnen verrijken ten koste van andere modelspoorders Ik begrijp het trouwens niet waarom er niet meer exemplaren  ter beschikking zijn dat is toch anti-commercieel? Andre heb ik meerdere malen ontmoet en niets dan lof over hem als mens maar ik begrijp niet wat er daar mis is gegaan . Als je op hun site iets wou kopen dan kwam er  meestal geen antwoord op geplaatste bestellingen en vele artikels waren uitverkocht vnl de bouwdozen die hun zo'n reputatie hebben bezorgd. Dat is toch onbegrijpelijk.groetjes dirk
 

itchy

Citaat van: treinvirus op 22 mei 2013, 22:36:30 PM
het klopt dat meerdere mensen meerdere stellen hebben gekocht, ik heb het zelf per toeval vernomen toen ik er een wou kopen vorige week en ik vind het erg ; als je niet voorbesteld hebt kan je niets meer kopen zelfs als je een niet voorintekenprijs wil betalen. dat is schandalig... en bovendien ben ik nooit , maar dan ook nooit schriftelijk of via mail op de hoogte gebracht van voorafbestellingen ondanks het feit dat ik in hun computerbestand zit sedert meer dan tien , ja,ja  tien jaar en ik toch af en toe iets kocht  ( ik heb praktisch alle bouwdozen stoomloks jocadis op het type 36 na en twee tweetjes groen en bordeau aan de volle prijs). NU  zullen weer mensen zich kunnen verrijken ten koste van andere modelspoorders Ik begrijp het trouwens niet waarom er niet meer exemplaren  ter beschikking zijn dat is toch anti-commercieel? Andre heb ik meerdere malen ontmoet en niets dan lof over hem als mens maar ik begrijp niet wat er daar mis is gegaan . Als je op hun site iets wou kopen dan kwam er  meestal geen antwoord op geplaatste bestellingen en vele artikels waren uitverkocht vnl de bouwdozen die hun zo'n reputatie hebben bezorgd. Dat is toch onbegrijpelijk.groetjes dirk
Deze stelletjes waren nochtans al zo'n vier jaar aangekondigd Dirk. Je had toch gewoon eentje kunnen reserveren (intekenprijs of niet)? En wat de oplage betreft: 300 stuks voor de CityRails alleen al is toch niet weinig?
Wat (het einde van de winkel) Jocadis betreft: als buitenstaander hebben wij toch geen compleet zicht op de situatie... Ik kan mij wel voorstellen dat het door LS Models uitleveren van de CityRails met meer dan een jaar vertraging geen goed aan de zaak gedaan heeft. Wat de service qua verkoop betreft: ikzelf heb, wanneer ik iets bestelde via de site, altijd direct respons gekregen (is niet bij alle handelaars het geval!). Hun bouwdozen waren de laatste jaren inderdaad niet vlot verkrijgbaar, helaas.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

treinvirus

gelijk heb je misschien wel maar waarom kan je dan bij oa Olaerts en Van biervliet bv nog steeds loks bekomen waarvoor je kon intekenen na de leveringsperiode? En zie de aktie msm waar ik ook aan deelgenomen heb : er zijn al meer dan 400 inschrijvingen voor een lok die niet zo lang heeft gereden , de prijs is wel een goede prijs maar toch ook niet zoo laag, ik wil daarmee zeggen dat een oplage van 300 voor een lok peanuts is , je kan toch beter een groter aantal maken ( 500 of zo) de kosten zijn lager en je vindt altijd wel een koper in de loop der volgende maanden of jaren.
Niemand wil blijkbaar een stock, ja t zijn moeilijke tijden ... Maar dan zie je natuurlijk achteraf een hoge verkoopprijs van wagons en loks,  zie LS- models politiek en als je dan gespaard hebt voor het model dat je zooo graag wilde hebben en het kleinnood dan  na lang aarzelen toch koopt dan ...zie je met ontzetting on de pers verschijnen .....nieuwe oplage DMS rijtuigen of ander spul voorzien door X of Y of dezelfde firma .  Het probleem is ook dat er veel verschijnt op de markt wat toe te juichen is maar je kan niet alles in een keer kopen en dan krijg je het deksel op je neus als je achteraf met het spaarvarken naar de winkel trekt. Allé je zou dus alles wat verschijnt in beperkte exemplaren moeten in 3 of viervoud kopen en nadien kan je er een houden en de rest  tegen woekerprijzen aan de man brengen  want dat zit er aan te komen. Dat sommige mensen bereid zijn hoge prijzen te betalen kan ik begrijpen.. als je iets absoluut wil ( zie maar naar de aankopen van sommige dames en misschien ook wel heren  voor andere artikels) dus zullen een hoop dingen onbereikbaar worden voor de doorsnee modelspoorder. Firma's zouden geen al te beperkte reeksen mogen maken dat is speculatie in de hand werken. Er zou altijd buiten de voorbestellingen nog een 100 a200 exemplaren moeten over zijn.Dat is mijn standpunt
 

Jurgen

Het zijn mooie stelletjes, maar ik heb ze ook niet gekocht. Een nieuwe oplage zou leuk zijn, maar met de mogelijke sluiting van de winkel in het vooruitzicht blijf ik toch een beetje sceptisch daarover. Ik hoop dat ik ongelijk heb natuurlijk, ik wil graag nog een bordeaux stelletje hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Een filmpje iemand ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

viking

Eric,

Mooi filmpje spijtig dat dit verloren zou gaan  :( .

Binnenkort nog eens naar Edingen rijden om afscheid te nemen.

Grts

Johan

thor

prachtig hoor, proficiat!
In afwachting dat mijn exemplaar voorzien is van een decoder, kan ik genieten van dit korte maar excellent beeldverslag!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

rgp

Dirk,

100 à 200 exemplaren bovenop de bestelden ?  Heb je enig idee hoeveel kapitaal dat betekent, wat dat kapitaal kost ?

De City-Rail is lang genoeg aangekondigd, zowel in de winkel als op de site.  Als er dan ene komt zeggen, oei ik wist het niet, die wel actief is op dit forum en per uitbreiding dus op internet, dan heb ik meer dan mijn bedenkingen.

Roland

Hervé

Hallo,

net als Roland denk ik ook dat een zogezegde reservestock van een honderdtal stelletjes
1 een serieuze kost is die
2 niet opweegt tegen de opbrengst (en dan bedoel ik dat deze reserve wss niet vlot verkocht wordt)
Deze stock is een serieus slapend geld.  En dan nog een bedenking, stel dat je als winkelier zo een stock hebt, en na een tijdje heb je zo van die "lage-prijs, of "Ebaycommerces" die jouw gerief met serieuze korting verkopen....denk dat je al mag blij zijn mochten er een tiental in reserve zijn.

Ieder zijn standpunt natuurlijk, maar het is een vicieuze circel waar het moeilijk uitkomen is.  De ene partij zoekt (logisch ergens) het goedkoopste op.  De andere partij (winkelier-producent) hoopt op zijn broodwinning EN vers kapitaal voor een volgend project. Vergeet niet dat het niet de "goedkope" adressen zijn die ervoor zorgen dat al dat materiaal bestaat hoor..

Ik heb het uiteraard over NIEUWE artikels, en niet tweedehands.

GroeteN,
Hervé

treinvirus

Hallo Ik bestel niet altijd artikels op voorhand, soms wil ik ze wel eerst eens zien of afwachten wat in MSM erover staat!
Verder geef ik toe dat gezien er veel materiaal op de markt komt ik soms vergeet van iets te bestellen, zeker als op dat moment de centen ontbreken... en van olaerts en van biervliet krijg ik geregeld post en mailtjes en wordt mijn geheugen opgefrist.
Ik was vorige week bij Jocadis en kom de stelletjes bekijken, ze zijn prachtig. Er kwam juist een koppel binnen dat er twee had besteld en een telefoon van iemand die er zeven had besteld ;  Ik heb ze dus zien rijden, de twee stelletjes.
In de winkel heerste een doodse stilte en iedereen die binnenkwam fluisterde ...de winkel zelf was gedeeltelijk leeg en vele artikels waren opgestapeld in dozen; De sfeer was zeer bedrukkend  en je werd er zelf vervuld van een leegte die niet te beschrijven is. De beide zonen waren er , Didier was heel vriendelijk en sereen maar gaf toch een verslagen indruk, waarschijnlijk overweldigd door de gebeurtenissen en in zijn  ogen stond een enorme droefheid te lezen; inderdaad zou de winkel volgende maand sluiten en misschien zouden er nog stelletjes volgen eind dit jaar als er aan bepaalde voorwaarden werd voldaan ( overeenkomst tussen de huidige eigenaar van de stelletjes aan wie trouwens betaald diende te worden ervoor en de zonen van Andre) . ik ben er buiten gegaan met een zeer slecht, intriestig en verslagen gevoel dat me nog enkele dagen heeft achtervolgd. Dus  als je de winkel nog eens zien moet je je haasten
maar wees voorbereid op een overweldigend deprimerend gevoel.. ja Andre WAS  jocadis  en met hem is de geest  uit het gebouw verdwenen.
dirk
 

rixke rail

#282
Sommigen zullen mij nu waarschijnlijk willen kielhalen en/of vierendelen, maar het moest gedaan worden.
Opgepast ! Niet voor gevoelige zielen. Foto's zijn klikbaar :














Verdwenen letters, anderskleurige cijfers, afgebleekte verf, lichte roestpatine met plakkaatverf ...
Ik ben nu ----->
naar veiliger oorden.
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : kleine aanpassing
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 01 juni 2013, 17:56:18 PM
Moedig.

Kan ik alleen maar bijtreden, maar eerlijk is eerlijk, in het echt is het niet veel beter tegenwoordig.
Zelf zou ik het echter nooit doen.

En vierendelen? Hoogstens eens aan je voorhoofd komen voelen.  ;D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.