Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AM Jocadis

Gestart door Roderik, 29 augustus 2006, 18:45:56 PM

erik de noorman

Heeft er iemand een foto van een AM in TP III livrei.

Erik

dgrr57

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Komt hij er in een TP III versie ook? Dan is er eentje voor mij bij.

EriK


Dag Erik,
de tweetjes die Jocadis uitbrengt zijn begin jaren 70 gebouwd, wat tijdperk IV is. Er zullen dus geen TP III versies zijn [:(]


rixke rail

De reeks 06, die Jocadis uitbrengt (601 - 782), zijn gebouwd in verschillende schijven van 1966 tot 1979. Ze werden direct met dubbele koplampen uitgebracht.
Wat sommige onder jullie (Erik en Gerolf) waarschijnlijk bedoelen, is de schijf 1962-1963 (151 - 210). Die lijken erg op de eerstgenoemde, maar zijn w?l met enkele komplapen uitgebracht. (zie foto's hieronder)





Foto's komen uit "Het Spoor"
Over de ms62 heb ik uit hetzelfde blad een artikel. Wie een kopietje wil verstuurd krijgen, late het weten ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

erik de noorman

Eric,
De reeks 06, die Jocadis uitbrengt (601 - 782), zijn gebouwd in verschillende schijven van 1966 tot 1979.

Dan kan zo'n reeks 06 van jocadis eventueel ook dienst doen in TP III.
Heeft daar iemand een foto van.
Eric ik wil wel een kopietje.

Erik

dgrr57

@ Erik :

enigste foto die ik gevonden heb van AM66 voor 1970 :



sorry, maar z/w only (komt uit Rail & Traction, Arbac, nr 108 van 1968).

Een andere foto, in kleur, van 1977.



Zoek naar de verschillen [:)]

@Eric,

ik zou ook graag een kopietje hebben


Anarchy

- Nummers staan anders
- Drie evenwijdige lijnen aan de koplampen staan anders

Tom

- en de panto's staan anders
Tom

rixke rail

Erik (de noorman), ik krijg een foutmelding op uw mailadres, zoals vermeld in uw profiel ! Kunt U mij even een p.m. sturen : zo heb ik uw juiste adres !
Edit : nog twee artikeltjes gevonden :
- Het motorrijtuig type 66 (vrij technisch wel !)
- Petit coup d'oeil sur nos automotrices. (in 't frans dus - stellen van 1935 tot 1962 - mooi artikel !)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

nee de tweede heeft maar 1 panto

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rixke rail

nog twee artikeltjes gevonden :
- Het motorrijtuig type 66 (vrij technisch wel !)
- Petit coup d'oeil sur nos automotrices. (in 't frans dus - stellen van 1935 tot 1962 - mooi artikel !)
Interessant [8D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dgrr57

citaat:
Geplaatst door maxim

Die panto zullen ze dan laten vallen hebben, als ik mij niet vergis had een break voreger ook 2 panto's. Die 2de panto was een reserve panto. Maar blijkbaar werd die zo weinig gebruikt dat het goedkoper is om ze eraf te laten.


tot mijn weten, hebben de breaks nooit een tweede panto gehad. Maar ik kan me vergissen.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door maxim

Die panto zullen ze dan laten vallen hebben, als ik mij niet vergis had een break voreger ook 2 panto's. Die 2de panto was een reserve panto. Maar blijkbaar werd die zo weinig gebruikt dat het goedkoper is om ze eraf te laten.


tot mijn weten, hebben de breaks nooit een tweede panto gehad. Maar ik kan me vergissen.




Inderdaad slechts 1 panto, U vergist zich niet !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Wat een knipoog kan doen op dit forum, h? ... [;)]
Rixke, bedankt voor de informatie-mails! [:X] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


Anarchy

[:0] Die ziet er prachtig uit!