Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Forum of chatbox ?????

Gestart door Rochevalien, 28 augustus 2006, 19:48:58 PM

Jurgen

Is dat Fries ofzo? Want als we zo gaan beginnen, dan vrees ik dat ik helemaal niks meer kan komen doen hier. [:D]

In ieder geval, een naam zorgt ervoor dat je al een stuk geloofwaardiger overkomt. Bijvoorbeeld: Rochevalien zegt helemaal niets, maar hij zet bij elk bericht zijn naam. Onlangs werd bij het topic over Nummer 51 een bericht geplaatst waarin vanalles vermeld werd, maar niemand wist wie die persoon was. Dat maakt de geloofwaardigheid natuurlijk wat moeilijker.
Natuurlijk kan je dan nog typen wat je wil, ik kan mezelf ook Joske noemen terwijl ik Frits noem h?. [:D] Maar ik denk dat ik mezelf toch wel duidelijk maak h?.

Over die schrijffouten, tja, over sommige fouten lees je los over, andere vallen dan weer meteen op.
SMS of chatboxtaal, ik kan daar mee leven zolang men het binnen de perken houd. Dus niet iets zoals; mn zkt trn vr mdelbn. Vertaling: Man zoekt trein voor modelbaan.
Dingen zoals, btw (by the way), omg (oh my god),... moeten kunnen denk ik.

Voor de rest zou ik zeggen, eerst zoeken op het forum, niet te snel typen en je berichtjes nog eens nalezen voor je ze post.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jean

citaat:
Geplaatst door Jurgen


..........
Over die schrijffouten, tja, over sommige fouten lees je los over, andere vallen dan weer meteen op.
..........



Sinds de invoering van de Mammoetwet (1968) is het niet meer goedgekomen met het taalonderwijs in Nederland. Geen wonder dat de vrienden uit het Zuiden bij het 'Groot Dictee' ons steeds verslaan.

Groet,
Jean

Jean

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan
Nou, dan ben je nog lang niet op alle forums geweest. Ik kom wel eens op Engelse forums waar het gewoon verplicht is om onder je werkelijke naam te registreren. Zo idioot is dat niet. Het voorkomt dat mensen anoniem een ander gaan afbranden.




Dat is dan een argument, welke argumenten worden nog meer gehanteert?
Hoe erg is het als iemand niet geregistreerd is onder zijn werkelijke naam?
Belcampo en Willy Alberti bijvoorbeeld waren ook onder een andere naam ingeschreven bij de Burgelijke Stand.  [8D]


Groet,
Jean


JoVer

citaat:
wel toen de 29.013 tussen vilvoorde en leuven reed kon je tickets kopen in elk belgisch station hiervoor bij deze gelegenheid weet ik dit niet maar als jullie willen zal ik eens informeren bij de dienst historisch erfgoed en musea zo had ik dat de vorige keer ook gedaan als zij de codes geven die de loketbedienden nodig hebben om de tickets af te drukken denk ik dat deze ook in elk station verkrijgbaar zullen zijn en als hij rijd zal ik zeker op het appel zijn
groetjes


Quod erad demonstrandum [|)]... vandaag op een topic gelezen. Enfin, gelezen... toch geprobeerd [:D]

ysbeer


Belcampo en Willy Alberti bijvoorbeeld waren ook onder een andere naam ingeschreven bij de Burgelijke Stand.

========================================================================

Altijd al gedacht

Allemaal zangers en clowns hier op dit forum.

wim ysbeer

Jean

citaat:
Geplaatst door ysbeer


Belcampo en Willy Alberti bijvoorbeeld waren ook onder een andere naam ingeschreven bij de Burgelijke Stand.

========================================================================

Altijd al gedacht

Allemaal zangers en clowns hier op dit forum.

wim ysbeer




Haha [:)]
In welke categorie Willy valt is duidelijk, maar in welke categorie valt Belcampo volgens jou, Wim? [:o)]

Groet,
Jean

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Is dat Fries ofzo? Want als we zo gaan beginnen, dan vrees ik dat ik helemaal niks meer kan komen doen hier. [:D]

In ieder geval, een naam zorgt ervoor dat je al een stuk geloofwaardiger overkomt. Bijvoorbeeld: Rochevalien zegt helemaal niets, maar hij zet bij elk bericht zijn naam. Onlangs werd bij het topic over Nummer 51 een bericht geplaatst waarin vanalles vermeld werd, maar niemand wist wie die persoon was. Dat maakt de geloofwaardigheid natuurlijk wat moeilijker.Natuurlijk kan je dan nog typen wat je wil, ik kan mezelf ook Joske noemen terwijl ik Frits noem h?. [:D] Maar ik denk dat ik mezelf toch wel duidelijk maak h?.

Over die schrijffouten, tja, over sommige fouten lees je los over, andere vallen dan weer meteen op.
SMS of chatboxtaal, ik kan daar mee leven zolang men het binnen de perken houd. Dus niet iets zoals; mn zkt trn vr mdelbn. Vertaling: Man zoekt trein voor modelbaan.
Dingen zoals, btw (by the way), omg (oh my god),... moeten kunnen denk ik.

Voor de rest zou ik zeggen, eerst zoeken op het forum, niet te snel typen en je berichtjes nog eens nalezen voor je ze post.



>>> Ik kan tientallen gebruikersnamen,nicknames of hoe je het maar wil noemen opsommen  op dit forum die mij ABSOLUUT NIETS ZEGGEN of die geen betekenis hebben voor mij.
Ik heb hier zelfs ooit op het  goede ,oude Yahoo forum tegen geprotesteerd maar niemand zag daar een probleem in.Ik schreef daar gewoon onder mijn eigen naam.Toen den Tony dan naar hier overgelopen is ben ik ook maar meegekomen en heb mij ook maar een alias aangemeten: if you cant beat them;join them... vandaar.
En ik dacht dat ik toch iets bekender was in MSM-land,ik schrijf het blad wel niet vol maar heb toch al voor 5 artikels gezorgd ?n 2 voorpaginas.

Gerrit Van Roy

Seigneur de Rocheval ,ditte "Rochevalien"


hobbyist

Schrijffouten val ik niet over. Niet iedereen is even vlot in de Nederlandse taal. Als ik er eentje tegenkom ( en dat kan altijd )in mijn tekst zal ik dat ook veranderen. Helaas zit hier geen taalspelling in dit programma. Je moet ook denken dat hier schoolgaande jeugd tussen kan zitten en anders taligen.

rgp

Dag,

Ik kan mij volledig vinden in de stellingen van Rochevalien en het zelfs iets breder zien.

Als we willen dat onze hobby ook morgen nog bestaat, moeten we en versbloed hebben en aantonen dat onze hobby de moeite is om te worden beleefd.  Dat laatste kan door schrijffouten te vermijden.

Het vers bloed heeft een belabberde taalkennis (neem maar eens een taaltest af) en dit forum en dus onze hobby kan een hulp zijn om die taalkennis op te krikken.

Anderstaligen: op een ogenblik waar het communautaire weer hoogtij viert doen we er misschien goed aan om aan te tonen dat we wel over de nodige intellectuele bagage beschikken om onze moedertaal correct aan het papier toe te vertrouwen.

Ik geeft toe dat ook ik meer fouten schrijf, maar dat is dan vooral te wijten aan de steeds veranderende refels inzake spraakkunst, ons opgelegd door een aantal wereldvreemde pseudo-intellectuelen.

Goedenavond

Roland

Jurgen

Rochevalien (Gerrit)
Je mag een alias gebruiken, dat is geen probleem h?. Maar sluit dan je berichten af met je naam, zoals jij doet. Dat is volgens mij toch maar een kleine moeite. En als zelfs die moeite te veel is, kan je dat nog altijd in je onderschrift plaatsen. Dat ga ik meteen na het plaatsen van dit bericht ook doen. Dan kan er daar al niemand meer over klagen. [:D]

Btw, ik heb jou alias en naam als voorbeeld gebruikt omdat jij het goede voorbeeld geeft. Ik meld dit gewoon even voor de zekerheid. [;)] Ik wil hier niemand tegen mij krijgen.

Het protest tegen die aliassen op het Yahoo forum herinner ik mij niet meer. Dat is te lang geleden.

En dan nog even dit: Schrijffouten in dit bericht zijn bewust niet verbeterd voor zij die zich dit tot levensdoel gemaakt hebben. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

amest

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,
Als we willen dat onze hobby ook morgen nog bestaat, moeten we en versbloed hebben en aantonen dat onze hobby de moeite is om te worden beleefd.  Dat laatste kan door schrijffouten te vermijden.



Ieder zijn mening natuurlijk maar ik denk niet dat eventueel ge?nteresseerden in 'onze' hobby door taalfouten zal wegblijven.

Wat niet wegneemt natuurlijk dat het leuker/gemakkelijker is om een duidelijke tekst te lezen.

Persoonlijk til ik dus absoluut niet zwaar aan schrijf- of taalfouten. Ik vind dus ook niet dat een paar foutjes betekent dat je geen 'respect' hebt (ergens in het begin van dit draadje geformuleerd) en kan niet begrijpen dat iemand zich daardoor zou 'aangevallen' voelen. Dat mag van mij maar ik begrijp het gewoon niet.

Uiteindelijk vind ik dit een leuk draadje om zo eens wat meningen te horen maar zal er zeker mijn slaap niet door laten.

Tis niet dat het levensbelangrijk is , wel?[:D][:D][:D][:D]

Arvid
groeten,

Arvid

martintje

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,
Als we willen dat onze hobby ook morgen nog bestaat, moeten we en versbloed hebben en aantonen dat onze hobby de moeite is om te worden beleefd.  Dat laatste kan door schrijffouten te vermijden.

Het vers bloed heeft een belabberde taalkennis (neem maar eens een taaltest af) en dit forum en dus onze hobby kan een hulp zijn om die taalkennis op te krikken.

Roland



Knap stukje onzin kan je daar foutloos neerzetten Roland [:)]
Onze hobby bloed dood als we niets aan onze spelling doen???
Er is geen kip die wegblijft op dit forum, of wil zijn kennis niet verrijken in de modelspoordelaarij als zijn talenknobbel niet volgroeid is.
Ze zullen eerder wegblijven als er steeds maar gezeurd wordt over hun taal, dit is en blijft een modelspoorforum en geen taalforum.
Het gemiddelde nieuwe bloed heeft denk ik hier liever dat ik mijn beperkte kennis over modelspoor met ze deel dan mijn beperkte kennis van de Nederlansche taal. die Eenling die zich stoort aan eventueel door mij gemaakte schrijffouten zal echt niet de hobby doen doodbloeden. En als die eenling mij meld dat ie zich eraan stoort, prima, dan houd ik de beperkte kennis wel voor mezelf.
Als iedereen die er zo over denkt met kennis, maar wat minder in zijn Nederlandse Taal is..... kijk, dan bloed de hobby wel dood.
Mvg Marty

Johnnytrein

rgp, ze hebben bij deze morgen 3 tubekes bloed afgenomen ik heb al gebeld [:)] of ze wat overschot terug brengen dat is er vers bloed.[:I] Al zal je dat niet bedoelen zeker.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

loebaske

Even terug komend op die nicknames; ten eerste ik ben volledig tegen persoonlijke naam, gebruik die zelfs niet voor men mailadres...
en ten tweede; moest nu eens iedereen ( en ook degene die hier kritiek hebben) eens beginnen met in de topic "profiel" eens zijn
eigen profiel invullen, zouden degene die intresse hebben in de persoon kunnen gaan kijken wat hij doet( ho/n/tt enz  enz) en waar
die persoon zich ergens bevind op dit klein landje.
Bedankt voor de aandacht.
Eric

Jurgen

citaat:
Geplaatst door rgp

Ik geeft toe dat ook ik meer fouten schrijf, maar dat is dan vooral te wijten aan de steeds veranderende refels inzake spraakkunst, ons opgelegd door een aantal wereldvreemde pseudo-intellectuelen.

Goedenavond

Roland



Doe je dit nu opzettelijk of was dit een vergissing? [:D]
Wat die refels betreft, wat is dat? [:p]
Hehe, 'k ben u maar aan't plagen zenne. Ne mens zou van minder beginnen flippen h?. [;)]

Btw, Loebaske, je hebt gelijk van dat profiel. Maar eerlijk gezegd lees ik alleen de profielen die laatst bijgekomen zijn. Daarna vergeet ik alles wat daar geschreven stond en weet ik weer evenveel over een persoon als voor dat ik dat draadje gelezen had. Maar dat is dan weer mijn probleem. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.