Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ROCO herfstnieuwigheden

Gestart door Tom, 25 augustus 2006, 14:15:07 PM

Tom

urlhttp://www.roco.cc/content.php?id=1795/url

Op de website van roco staan de modellen voor de herfst van 2006
met voor ons een reeks 29 en een set van 2 goederenwagons.
Tom

Arbeco

Wel mooi dat het deze uitvoering betreft, heb zelf de "oude" 101.012 van Roco nog in de collectie, zonder het trapezium op de fronten. Jongens, alweer maar uitkijken naar een nieuw model....
Zal er nog 's een vitrinekast bij moeten kopen![:D]

Groeten Len.
Old diesels never die...

JoVer

Er staat bij: V Epoch V c.a. ab 1990. Dat lijkt mij niet correct. Is dit geen lok tijdperk III (? 1945 tot ? 1970) en/of IV (? 1970 tot ? 1990)? Ok is deze schildering van tijdperk V? Wat ik ook niet veronderstel.

GeM

Er staat op de site vermeld 'In Museumsausf?hrung', wat dan kan ge?nterpreteerd worden dat de schildering Ep. V is omdat deze recent(?) is herspoten in deze kleuren voor het museum.
Men doet dat soms nog met oudere locs, bv. de K?f, dit is een oudere machine, maar wordt dan in nieuwe schildering aangeboden (bv. als werkloc van 1 of ander bedrijf) en dan wordt dat een Ep. V in de catalogus (allee, dat is tenminste mijn interpretatie[:)])
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

ysbeer

'In Museumsausf?hrung'betekend dat het de orgineelste uitvoering is die men heeft kunnen achter halen,
Soms geeft dat op duitse forums eindeloze discussie over of het bruinachtig wit of wit achtig bruin was waar in de lok in 1924 heeft gereden.
En resultaat niemand weet het.
Maar een museum lok ep 1 s dan ook ep 1 en niet in de kleur van 2006

wim ysbeer

JoVer

citaat:
Geplaatst door GeM

Er staat op de site vermeld 'In Museumsausf?hrung', wat dan kan ge?nterpreteerd worden dat de schildering Ep. V is omdat deze recent(?) is herspoten in deze kleuren voor het museum.
Men doet dat soms nog met oudere locs, bv. de K?f, dit is een oudere machine, maar wordt dan in nieuwe schildering aangeboden (bv. als werkloc van 1 of ander bedrijf) en dan wordt dat een Ep. V in de catalogus (allee, dat is tenminste mijn interpretatie[:)])

citaat:
Geplaatst door ysbeer

'In Museumsausf?hrung'betekend dat het de orgineelste uitvoering is die men heeft kunnen achter halen,
Soms geeft dat op duitse forums eindeloze discussie over of het bruinachtig wit of wit achtig bruin was waar in de lok in 1924 heeft gereden.
En resultaat niemand weet het.
Maar een museum lok ep 1 s dan ook ep 1 en niet in de kleur van 2006

wim ysbeer


Ja, zeer flink als antwoord [8D] maar is de lok en de schildering nu Ep V of eerder Ep III / IV [?] Los van het feit of het een Museumausf?hrung betreft heeft deze lok toch zo gereden? Wanneer was dat dan?

ysbeer

Museum loks in duits land worden altijd geschilderd in de kleur waar in ze reden toe ze in dienst kwamen,als dat epoche een is dan is de lok ook geschilderd in epoche een.
Dat wil dus zeggen dat als men zegt in museum uitvoering dan men er van uitgaat dat het hier de eerste uitvoering betrof.
Maar als het museum waar de lok nu staat hem in fantasie kleuren heeft geschilderd zijn ze bij roco de mist in gegaan natuurlijk
Vraag blijft nu wanneer reed de eerste Br 29 in belgie.


wim ysbeer

rixke rail

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Vraag blijft nu wanneer reed de eerste Br 29 in belgie.

wim ysbeer



Eerste 101, tevens eerste e-loc N.M.B.S., werd geleverd op 05-07-1949.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ysbeer

Dan moet toch ook na tegaan zijnhoe die er uitzag in 1949
Wat is er dan voor een probleem??

Wim ysbeer

rixke rail

Het is toch net niet zo ??nvoudig, hoor Wim.
Oorspronkelijk hadden ze luchtroosters op de zijkant. Die werden later afgesloten en vervangen door openingen in de dakrand. (Wegens binnendringen van water en sneeuw).
Tevens hadden ze oorspronkelijk stekkers voor TS, maar die werden om technische redenen verwijderd. (Doorslaan van de wielen op de tweede loc kon niet tijdig worden opgemerkt door de machinist)
Er waren blijkbaar ook exemplaren met dikke ringen rond de koplampen, en andere met dunnere !
Varianten genoeg dus !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

n/a


[/quote]
Ja, zeer flink als antwoord [8D] maar is de lok en de schildering nu Ep V of eerder Ep III / IV [?] Los van het feit of het een Museumausf?hrung betreft heeft deze lok toch zo gereden? Wanneer was dat dan?
[/quote]

Zo in 2 tinten groen vermoed ik dat het iets van de periode eind jaren 40 begin jaren 50 moet geweest zijn.
In de jaren 80 reed de Lok in een compleet groen jasje rond met een geel snorretje.

JoVer

mnbs,

bedankt, dat is nuttige info. EP III dus en ook IV.

Reed deze lok nog in de periode rond 1980? Ik kan mij niet herinneren er ooit zo ??n aan 't werk gezien te hebben. Ik was dan wel geen echte treinspotter maar als er een lok voorbij kwam dan wilde ik toch wel eens kijken.

poco loco

De 101.012, zoals die door ROCO wordt uitgebracht, is de enige gerestaureerde van de oorspronkelijk 2 bewaarde locs van dit type. De 2912 werd in 2001 (=tijdperk V!) in de livrei gestoken zoals die door de ROCO-loc gevoerd wordt. Deze 2-kleuren-groen uitvoering was gangbaar in de jaren '50. Het gele trapezium en dito zichtbaarheidsstrepen werden aangebracht vanaf 1954. Begin jaren '60 werden ze 1-kleurig groen geverfd. Tussen maart 1983 en december 1984 zijn ze op non-actief gezet.
De tweede nog bestaande loc (2913) is eigendom van De Mijlpaal (Mechelen) en zou zich in bedenkelijke toestand in het Arsenaal bevinden. Groeten, luc.

ysbeer

Samenvattend

De door roco uitgeleverde lok heeft het aanzien van EPOCHE 3

He he We zijn er uit.

wim ysbeer