Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco SNCB 2024 in DC is ready for delivery

Gestart door Ralf Wittkamp, 25 augustus 2006, 11:56:11 AM

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door the_gold

komt er een 20 in de blauwe versie ? die zal rijden op marklin systeem?

Die zal ook nog wel is uitkomen [:)]
De reeks 20 vind ik de lelijkste e-loc maar als ik zo kijk? [8D]

C.B.

citaat:
Geplaatst door theedooz
Wat betreft de verkeerde panto's; welk type (fabrikant/nummer) hoort dan wel op de 20 te zitten?



Bij de eerste serie heeft Roco stroomafnemers geplaatst die enkel geschikt zijn voor 25kV~ . (Hebben een dubbele sleper)

Terwijl de HLE 20 uiteraard enkel geschikt is voor 3kV=.
(de stroomafnemers bestaan maar uit 1 sleepstuk)

Ik heb hierboven een foto geplaatst (op de vorige pagina blijkbaar) van mijn HLE 2018 maar ik geef toe... dat het bovenste deel nogal moeilijk te zien is...
Ik zal (als ik nog wat tijd heb) straks wel eens een fotootje plaatsen van het uitzicht van deze Faively stroomafnemers.

Trouwens, je kunt deze panto's standaard verkrijgen bij Sommerfeldt, daarom een raadsel waarom Roco niet direct de juiste plaatst op het model.
Groetjes.
Claudio.

nmbs

re 460 wat bedoel jij met sleepstukken?  3kV Faiveley panto's hebben twee sleepstukken (hetgene contact met de rijdraad maakt).  ACEC panto's (22, 23, 25, ms130km/h) hebben maar 1 sleepstuk.

ronny-vdv

Nog wat foto's




Hij staat op mijn verlanglijstje maar met sound. Ik hoop dat het geluid van de ventilatoren mooi te horen is.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

C.B.

citaat:
Geplaatst door nmbs

re 460 wat bedoel jij met sleepstukken?  3kV Faiveley panto's hebben twee sleepstukken (hetgene contact met de rijdraad maakt).  ACEC panto's (22, 23, 25, ms130km/h) hebben maar 1 sleepstuk.


U heeft gelijk. [:I]
Ik bedoel feitelijk de beugel waarop de sleepstukken zijn bevestigd.
Bij Faively - 1 beugel - 2 sleepstukken.
Bij de Acec - 1 beugel - 1 sleepstuk. (klassieke panto)

Het verkeerde aan het Roco model is dat de beugel dubbel uitgevoerd is en dat klopt niet.

Groetjes.
Claudio.

C.B.

Zoals gisteren beloofd een detail-foto van de juiste panto die ik nadien geplaatst heb op een HLE 20 van Roco.



Groetjes.
Claudio.

BD1701

Het ziet er in ieder geval een prachtig machine uit, de gele kleur geeft volgens mij een goede indruk, verder zullen de details ook wel corect zijn neem ik aan. Maar ik had dus graag geweten als ook de 2025, zal verkrijgbaar zijn of niet?? Want in de aankondigingen stond toch de 2025 vermeld, niet? Wie kan het mij met zekerheid zeggen?
Alvast bedankt
 

Anarchy


Greg

Mooie loc, hopelijk zonder foutjes e.d. in afwerking
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

nmbs

@re460 kan geen kwaad, ik heb dat soms ook voor [:D].  Om nog even verder te detailleren. Hieronder staat in grote lijnen een Faiveley panto getekend in bovenaanzicht.  De horizontale lijnen zijn latten uit koolstof (de slepers) die contact maken met de rijdraad. De horizontale korte lijntjes aan de buitenkant zijn de omgeplooide uiteinden,  deze zijn niet van koolstof. Niet op de beige puntjes letten, dat was om mijn lijnen op de juiste plaats te krijgen [:)]

..  _______
--_______--
..  _______
--_______--
------[-]
------[-]
------[-]
------[-]
------[-]

Bert Ossevoort

Even reageren op de vervanging van een stroomafnemer ,dit is niet nodig daar de sleepstukken ,los van sommerfeldt verkrijgbaar zijn en deze prima passen op de roco.
Dit scheelt weer in de kosten ,en de stroomafnemers bij de NMBS zijn niet zwart zoals sommerfeldt ze leverd maar grijs.
Verder vindt ik het een raadsel waarom roco dit doet ,ook bij de nederlandse e-lok 16/17 en 1800 daar ze zelf op een franse lok wel de goede zetten ,heb dit ook een keer aangegeven op een beurs bij roco en toen stonden ze me aan tekijken of van heb jij er verstand van ,eenmalig advies dus.

Peter

Heb daarstraks bij H?nerbein in Aachen de 20 van Roco gezien (189 euro) en om eerlijk te zijn "ik vind hem niet mooi" ik vond de vorige versies (groene en de Blauw/gele) veel mooier van kleur. Maar ja, zoals ze hier in Antwerpen zeggen: Goesting is kopen. Dus ik koop hem niet.
Tussen haakjes: In de nieuwe Roco katalogus staan de reeks 53 de 59 en de 62 aangeduid als "auslaufmodelle" dus einde reeks. Gaan ze die in andere versies maken of zal het definitief gedaan zijn (vrees ik voor)
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Blijkt dat je voor de prijs echt niet naar Hunerbein hoeft te gaan
in nederland en belgie is de analoge uitvoering behoorlijk goedkoper

of praat je over ac of digitaal???

wim ysbeer

Peter

Heb er geen flauw idee van voor welke uitvoering die prijs was. Stond wel (dacht ik) naast de kast met M?rklin modellen (dus waarsch. AC)
Met vriendelijke groeten
Peter

tufken

@ peter

Dat is haast onmogelijk, want die is er alleen met Sound en heeft een aanbevolen prijs van 309,00 ?.
En die verschijnt maar eind september, begin october
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "