Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco SNCB 2024 in DC is ready for delivery

Gestart door Ralf Wittkamp, 25 augustus 2006, 11:56:11 AM

Ralf Wittkamp

Hello.
On the Roco homepage the SNCB 2024 with article-number 62460 ist listed for delivery in August.

http://www.roco.cc/content.php?id=1873&kat_id=&pd=2185&typ_1=&land=&epoche=&page_cp=


greetings
Ralf Wittkamp
 

modelbaanHO

Dan gaan ze toch heel snel moeten zijn om die nog voor het einde van de maand in de winkel te krijgen. Hoe dan ook ik heb de mijne al gereserveerd. Ik zie wel wanneer hij toekomt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

wisselstromer

vanaf welk tijdperk kan je de gele 2024 laten rijden
al vanaf  begin tijdperk IV??
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Anarchy

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

vanaf welk tijdperk kan je de gele 2024 laten rijden
al vanaf  begin tijdperk IV??



Vanaf eind jaren '70

Ralf Wittkamp

Hello.
At the homepage the SNCB 2024 is listed for Epoche IV-V. But, of course, some belgian modelrailway enthusiasts would know it better and could write the exact period.


greetings
Ralf Wittkamp
 

theedooz

Vanaf nieuw geleverd (1978) tot in de vroege jaren '90.

Hier een vrijwel gloednieuwe 2024:

bron: www.railfoto.nl

en nog wat later:

bron: www.treinfoto2000.be
 

rixke rail

De 2024 en 2025 waren de enige twee die in deze gele livrei vanuit de fabriek geleverd werd (1977). De 2024 was de laatste overblijvende, tot 22-10-1991. (Zie tekst bij onderstaande foto.)



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

FREMO e.V. - afd België

Eh voil?, [:D]

Reeds op de markt en te koop.

Ik heb hem wel naast een ARTISANAAL product (Mathu Models) gezet voor de foto.



Mvg [^]
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

BD1701

Beste Fremo, waar heg je de gele loc 2024 van roco gekocht, als ik dat mag weten? Normaal zou hij maar in oktober te koop zijn hebben ze mij gezegd. Is die al in alle winkels te koop??
 

the_gold

de pantografen zien er ook niet levensecht uit ... koperkleur [}:)]

theedooz

 

BD1701

komt de loc. nummer 2025 in gele uitvoering ook nog op de markt in analoog gelijkstroom uitvoering? Of is het enkel de 2024 (geel) die roco uitbrengt?
 

FREMO e.V. - afd België

citaat:
Geplaatst door BD1701

Beste Fremo, waar heg je de gele loc 2024 van roco gekocht, als ik dat mag weten? Normaal zou hij maar in oktober te koop zijn hebben ze mij gezegd. Is die al in alle winkels te koop??



Wel bij onzeBlauw/]Wit/Rode vrienden aan het zuiden van dit land, moest er toch zien voor het werk.

Zij hebben echter geen belemmeringen met ROCO, daar zij reeds lang alles direct in Oostenrijk bestellen.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

treindumping

Ja Herman,

Maak het maar allemaal kapot voor de Belgische Winkels

Bravo

D_Loc

citaat:
Geplaatst door treindumping

Ja Herman,

Maak het maar allemaal kapot voor de Belgische Winkels

Bravo


Ik kan het hier niet geheel mee eens zijn om de schuld in Fremo's schoenen te schuiven. Het is immers Roco geweest die het zo moeilijk heeft gemaakt voor de Belgische en Nederlandse winkeliers. Hier plukken nu de Duitse en Franse winkeliers de vruchten van. Ik heb zelf geprobeerd vrijdag een Multimaus te halen in NL maar nog steeds niet leverbaar.... zucht.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk