3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Mooi speelgoed. De prijs is in elk geval aantrekkelijk. Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de software om het beeld opnieuw samen te stellen en de uiteindelijke kwaliteit van de obj en/of stl. Is het resultaat kant en klaar of heb je hieraan nog werk om hem mooi printbaar te maken. Kan je screenshots tonen van de eerste resultaten eens je alles onder controle hebt. Dat zou me plezier doen, want dergelijke scanner zou me ook interesseren.

Gerolf

Ik zal de ervaring zeker delen hier  ;)
De prijs is inderdaad aantrekkelijk, en het ding lijkt me "wel iets te kunnen"
Ik heb geen hoge verwachtingen, maar voor wat ik ermee wil doen zal het waarschijnlijk/hopelijk wel voldoen.
Normaalgesproken wordt hij maandag geleverd ... spannend  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirk

zag net dat het gebaseerd is op Intel RealSence, dacht dat die ook gebruikt wordt bij de XBox. Ik heb ooit een drone gehad met zulke module als collision detector. Werkte wel. Zal wel een recenter versie zijn, ben ook benieuwd of dat ondertussen al geschikt is om details te onderscheiden. Bij mijn Yuneec Typhoon Pro kon die weliswaar objecten detecteren, maar bij draden of kabels ging de detectie compleet fout helaas. :-)
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

perk

ik ben dit weekend begonnen aan de scenery van onze baan.   Als eerste willen we een goederenoverslag bouwen met laadperrons.

Ik vond geen foto's hiervan uit de jaren 60-70 dus gokken we gewoon wat.   De bedoeling is een vorklift etc erop te laten gaan dus kasseien lijkt me niet logisch.
We gaan dan maar voor de oude 30x30 tegels.



de eerste print is mislukt omdat een hoekje los kwam, maar in principe lijkt het te gaan.   Printkop .25 op PrusaMK3s
de voegen zijn een .35 a .25.      Dit is eigenlijk overdreven breed maar ik denk dat anders het gewoon niet gaan opvallen, en de verf zou alles dichtzetten?   
Geen ervaring met schilderen van deze zaken... dat is voor deze avonds eens te proberen


raf

en hier ligt anetje stil
hoe het kan ?? maar het moederbord is de fet van het hot end opgeblazen terwijl de volle stroom over een extender bord gaat
anetje blijft nu de temp van het hot end de hoogte in jagen
dus wachten op een nieuw moederbord dit is al het derde dat er nu in gaat
telkens is er wel iets anders kapot
op het eerste de aandrijving van de stepper van het filament
nu die fed van het hot end
zal wel aan de hoeveelheid en tijd dat het heeft staan werken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Arnaudmarklin

Hallo,

Wat is de prijs van zo een 3d scanner ?
Mvg,
Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

Gerolf

Ik heb mijn dingetje 258 betaald. Het is low-level, en er is oefening nodig voor het gebruik.

Enkele min-of-meer geslaagde scans tot nu toe:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bumper

Zojuist mijn XYZprinter geïnstalleerd. Test printje gemaakt, en veel problemen gehad. Hoe plaats je de printbed tape? Als je deze op het printbed kleeft, krijg je geen print gemaakt, want uw werkstuk schuift mee over en weer, met als resultaat een hoop gesmolten filament. Andersom met de lijmkant naar boven, wel een geslaagd werkstuk bekomen, maar zeer moeilijk los te krijgen.
Verder de printsoftware op mijn computer geïnstalleerd, maar krijg deze niet aan de gang. Ik krijg de vraag om mijn printer te selecteren, maar op het scherm reageert geen enkele knop. Al geprobeerd er alles af te doen en terug te installeren, maar met hetzelfde resultaat. Is er soms iemand die hier ervaring mee heeft?
 

beertje


bumper

Ondertussen op YouTube gevonden dat je het printbed best lichtjes insmeert met een lijmstift, dat voorkomt verschuiven van het werkstuk. Nogmaals een voorgeprogrammeerd model geprint zonder problemen. Werkt perfect.

Ludo.
 

755philippe


Voor een fabrieksgebouw à la Cockerill stukjes golfplaten geprint voor de daken. Zijn niet allemaal gelukt maar heb toch een slaagpercentage van rond de 72% wat volgens mij niet slecht is. De dikte maten van de golfplaten zijn 18x25mm en 0,5mm dik. Heb dunner geprobeerd maar het resultaat was wat teleurstellend.
Nu de platen allemaal naast elkaar leggen en overlappend alsook nog een rij onder mekaar en dan schilderen en verweren met VEEL roest.


Even een foto van het geprinte resultaat. ;D ;D ;D Op de middelste rij zitten enkele mislukte exemplaren.


   


Mvg


raf

nieuw moederbord binnen en dit is versie 2.0

het vorige was na 23 km pla een beetje ziekjes geworden
het verwarmde namelijk tot boven de 300 ° en dat stinkt dan een een beetje
dit nieuwe is aannemelijker  sneller maar het heeft ook een beetje een ander menu
maar ok anetje print weer en ik kan weer display houders maken
en morgen dan weer een deel print en relais houders

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw