Meer mods nodig

Gestart door Nonkelronnie, 20 augustus 2006, 16:20:33 PM

INFO

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Een kosten baten analyse is nog nooit gemaakt.  Men houdt het bij digitaal op de lichten branden constant, hij kan fluiten en zijn panto's op en neer laten gaan, en verder ?  Wie kan op dit forum beweren bij machte te zijn om het digitale medium op een duidelijke en objectieve manier uitleggen ?  Wie kan een bloksysteem uitleggen zonder het baanplan eerst te moeten aanpassen ?
Ik kijk naar wat het gehele plaatje kost,en wat de gekende mogelijkheden zijn.

Roland



Roland, ik heb daar in het verleden op dit forum een hele discussie overgehad met o.a. een zekere Roland.

Een analoge baan zonder bloksysteem kun je niet aanpassen naar een digitale baan met bloksysteem. Net als bij analoog moet je hier de baan aanpassen. En ik weet zeker dat een beveiligde baan met digital goedkoper is, dan een analoge baan met een blok systeem.

Je kunt die terugzoeken, of eventueel een nieuw onderwerp starten.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a


Dit hogervermelde klopt.Als je digitaal ga rijden en met PC sturen (wat ik al jaren doe) is digitaal uiteindelijk beterkoop dan analoog. En eenvoudiger .Vroeger moest ik bij een wijzeging de soldeerbout boven halen en relais bijplaatsen etc.Nu alleen het PC programma aanpassen.

Mvg
Flip

janjozef

kort en bondig : Bulshit [:D], wordt eindelijk wakker. Een analoge baan met stopsecties dat is het goedkoopst. voor de prijs van het digitaliseren van een loc bouw ik mijn stopsecties. O ja ik rijd natuurlijk zelf met mijn baan en zit er niet enkel naar te gapen.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

Hier zou ik ook nog wel wat over kunnen zeggen, maar dat doe ik niet want dit gaat helemaal off-topic.

INFO

citaat:
Geplaatst door janjozef

kort en bondig : Bulshit [:D], wordt eindelijk wakker. Een analoge baan met stopsecties dat is het goedkoopst. voor de prijs van het digitaliseren van een loc bouw ik mijn stopsecties. O ja ik rijd natuurlijk zelf met mijn baan en zit er niet enkel naar te gapen.

jan



Alleen is het zo jammer dat je veel meer stopsecties moet bouwen, dan dat je loks hebt.
Ik rij wel digital en met de computer, en ook ik speel met de baan, en zit daar niet naar te gapen. En als ik even geen zin heb om het zelf te doen, dan laat ik het de computer regelen.

Is hetzelfde als een analoog bloksysteem, eenmaal een bloksysteem, dan zal het bloksysteem een deel automatiseren. Maar deze discussie is een tijdje geleden ook al aan de orde geweest, dus is het beter daar verder te gaan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Hier zou ik ook nog wel wat over kunnen zeggen, maar dat doe ik niet want dit gaat helemaal off-topic.



Dat jij geen meerwaarde ziet in digitaal is reeds langer geweten dacht ik.


Mvg
Flip



n/a

citaat:
Geplaatst door INFO


Alleen is het zo jammer dat je veel meer stopsecties moet bouwen, dan dat je loks hebt.
Ik rij wel digital en met de computer, en ook ik speel met de baan, en zit daar niet naar te gapen. En als ik even geen zin heb om het zelf te doen, dan laat ik het de computer regelen.

Is hetzelfde als een analoog bloksysteem, eenmaal een bloksysteem, dan zal het bloksysteem een deel automatiseren. Maar deze discussie is een tijdje geleden ook al aan de orde geweest, dus is het beter daar verder te gaan.




Dat is ook mijn mening.
En nu stop ik .

Flip

ysbeer

Heet dat niet afdwalen.
Maar ach we MODSderen maar wat aan

wim ysbeer

janjozef

Welke meerwaarde. Nog nooit heeft iemand hier met echte argumenten geprobeerd de meerwaarde, buiten de aankoopprijs, van digitaal aan te tonen. Het is niet omdat "iemand" het zegt dat het daarom meerwaarde heeft.

jan

P.S. mischien kan er nu aan de mods gevraagd worden om zulk een tegendraadse mensen van dit forum te weren.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

Leuk hoor dit forum, liggen we niet te zeiken over 3-rail en 2-rail,
Marklin tegen de rest, dan nu maar digitaal tegen analoog. Als dat uitgemolken is misschien nog H0 tegen N. 't Is maar een ideetje?
Mensen schaam jullie.
groeten van Jan.

Brunel

Voor- en nadelen is voor iedereen verschillend, omdat niet iedereen hetzelfde met zijn treinbaantje wil. Je kunt wel spreken over dingen die digitaal wel kunnen en analoog niet of veel lastiger. Zoals daar zijn:
- treintjes echt onafhankelijk van elkaar regelen zonder de beperkingen van stopsecties;
- permanente treinverlichting zonder gedoe;
- automatiseren is wat eenvoudiger. Niet eenvoudig, eenvoudig automatiseren bestaat niet;
- motorregeling voor iedere loc apart instellen.

Maar ja, als je dat niet wil. [:D]

n/a

citaat:
Geplaatst door DelticPower

Leuk hoor dit forum, liggen we niet te zeiken over 3-rail en 2-rail,
Marklin tegen de rest, dan nu maar digitaal tegen analoog. Als dat uitgemolken is misschien nog H0 tegen N. 't Is maar een ideetje?
Mensen schaam jullie.
groeten van Jan.



Je hebt in principe gelijk. Veel te weinig mensen maken loctesten hier. Of plaatsen foto's van hun banen. Enz.
Misschien kunnen we spoor 1 tegen Z of zoiets nog gaan doen.
Kijken welke loc er sterker is.[:D][:p][;)]

Steven86

citaat:
Geplaatst door janjozef

Welke meerwaarde. Nog nooit heeft iemand hier met echte argumenten geprobeerd de meerwaarde, buiten de aankoopprijs, van digitaal aan te tonen. Het is niet omdat "iemand" het zegt dat het daarom meerwaarde heeft.

jan

P.S. mischien kan er nu aan de mods gevraagd worden om zulk een tegendraadse mensen van dit forum te weren.


Jan, wellicht is dat omdat niemand het sop de kool waard vind. Jouw criterium is prijs. Punt uit. Dat is je recht en we zijn blij dat jij voor jezelf het evenwicht hebt gevonden tussen wat voor jou belangrijk is en waar je in ge?nvesteerd hebt.
En anderen hebben andere criteria en dus andere evenwichten. Een wijs man heeft me ooit gezegd: als het niets mag kosten, dan is het ook niets waard.
Je hebt het de hele tijd over meerwaarde en bewijsvoering en bullshit. Let's cut the bullshit dan en laat ons het volgende afspreken: als jij ons een sluitende, wetenschappelijke en universeel aanvaarde formule vindt voor het berekenen van meerwaarde van een consumentenproduct, post ze dan gerust in dit draadje inclusief bewijsvoering en dan beloof ik je dat we de meerwaarde van digitaal modelspoor met volle ijver aan je formule zullen onderwerpen.
Ik wens je ondertussen een welgemeend succes bij het opzoekwerk naar die sluitende formule van meerwaarde die binnenkort de hoeksteen gaat vormen van je bewijsvoering.

Ik weet nu al dat je zeker niet terecht kunt bij de gangbare economische formules. Want dan zou gelden dat een prijs enkel laag kan zijn als het aanbod groter is dan de vraag, enkele marktonvolmaaktheden zoals bv. monopolie en oligopolie niet te na gesproken, maar die gelden toch duidelijk niet voor 2 rail materiaal [:D]. Daarmee staat dan ook meteen vast dat de marge op het ge?nvesteerde materiaalkost bij een lagere prijs dus per definitie lager is, wat de intrinsieke waarde van het product al verlaagt nog voor je het koopt. Als ik dat op analoog materiaal toepas ziet het er niet goed uit h?. Je zal dus een ander universeel principe moeten zoeken alvorens we het over echte argumenten kunnen hebben.


Met spoorse groeten,


Steven

Greg

Eigenlijk is het gewoon belachelijk wat er hier allemaal gebeurd.
Respecteer mekaars keuze zeg eventueel waarom je het er niet mee eens bent en laat het dan zo.
Soms lijken het hier precies allemaal kleine kinderen[:p]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Steven86

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Eigenlijk is het gewoon belachelijk wat er hier allemaal gebeurd.
Respecteer mekaars keuze zeg eventueel waarom je het er niet mee eens bent en laat het dan zo.
Soms lijken het hier precies allemaal kleine kinderen[:p]


Natuurlijk is het belachelijk. Maar het kan ook ernstig: vermits er dan toch gezwaaid wordt met echte argumenten en meerwaarde, stel ik voor dat we sportief zijn en Jan een kans geven zijn debat te voeren. Zie mijn voorstel [:)].