Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 51

Gestart door tonycabus, 17 augustus 2006, 13:37:19 PM

n/a

Beste allemaal,

Waar ik net ben achter gekomen: kijk eens op de website onder de knop volgend nummer...
Om jou een plezier te doen waarschijnlijk rgp!

Andr? Van Moerkerke

Tom

Wow, angstaanjagend. [:0]
Het is de eerste keere bij mijn weten dat die knop werkt.
Tom

Jurgen

Mooi filmpje onder dat knopje. [:D]
Alleen dat geflikker is ambetant.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Dag,

Andre, de federatie is 0-Forum vzw.  En het aantal leden ligt opnieuw boven de 30.  Allemaal actief.  Dat is bv meer dan het aantal intervenanten op dit forum zowel in aantal als procentueel ten opzichte van het aantal ingeschrevenen.[:D]

Roland

Dieter

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Bartie: deze keer kom ik echt niet terug.

Roland



Ahum ...  [:)]

Mvg Dieter.

Edit na reactie van Jurgen : Het is em mo e zwanske!!!

Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Steven86

Zoals het spreekwoord zegt; je kan altijd opnieuw van 0 herbeginnen. [:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Steven86

Zoals het spreekwoord zegt; je kan altijd opnieuw van 0 herbeginnen. [:)]

[:D][:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

@Dieter, dat vind ik maar laag hoor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dieter

Twas em dus als zwanske bedoeld.

Maar ik vond het grappig dat hij zei dat hij niet meer terug kwam maar hij kwam wel terug. Wetende dat Bartie daarvoor had gezegt dat hij nog wel zou terugkomen.

Dieter.



Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

n/a

citaat:
En het aantal leden ligt opnieuw boven de 30. Allemaal actief. Dat is bv meer dan het aantal intervenanten op dit forum zowel in aantal als procentueel ten opzichte van het aantal ingeschrevenen.


Maar vermoedelijk nog steeds een pak minder dan het aantal lezers van Modelspoormagazine.

Mijn punt is en blijft: waarom dan dan die artikels niet doorsturen naar Modelspoormagazine wanneer je vindt dat er te weinig over schaal 0 verschijnt? En deze keer niet afkomen met het argument "omdat er anders dan te veel verschijnen".

Andr? Van Moerkerke

rgp

Dag,

Na dat ene nog te krijgen antwoord (ten laatste 7/9) dan stop ik ermee.

Andre, kijk als modelspoormagazine 2 bijdrages per jaar publiceert over schaal Z, schaal N, schaal 0, schaal 1 en schaal 2, 2 over tuinspoor, dan heb je 12 bijdragen die NIET over HO gaan.

Als ik of iemand anders die voor 0-Forum schrijft en zijn artikels overmaakt (dat laatste is zeer hypothetisch) aan MSM, dan valt een deel  van de interesse in MSM weg !  Ik ben namelijk ge?nteresseerd in modelbouw, schaal HO 2R analoog en schaal 0 in het bijzonder.

Als "klant" vraag ik dat er artikels verschijnen die nog niet verschenen zijn.  Begrijp je.

Roland

n/a

Beste RGP,

Wanneer je het uitsluitend vanuit jouw standpunt als klant bekijkt, heb je gelijk.

Langs de andere kant is modelbouw toch ook een zaak van 'kennis delen'. Ikzelf als herbeginner of zeg maar gerust beginner heb al veel geleerd van dit forum of van Modelspoor Magazine omdat iedereen zijn kennis graag deelt. Dat is toch ook het doel van jullie federatie neem ik aan? Dus waarom niet delen met een groter publiek in plaats van een clubje van 30 man, al was het maar om je eigen federatie te promoten?

Je schrijft dat het zeer hypothetisch is dat iemand van het 0-forum een artikel overmaakt. Is dat nu net niet de taak van het 0-forum: zoveel mogelijk mensen laten kennis maken met schaal 0 en die schaal promoten door bijvoorbeeld zelf zaken aan te dragen?

Een bedenking die ik verder nog maakte terwijl ik oude nummers van Modelspoor Magazine erop nakeek: gezien de professionaliteit waarmee het blad gemaakt, lijkt me zeer waarschijnlijk dat er ook marktonderzoek gevoerd wordt. Kan het gewoon niet zijn dat er weinig over wordt gepubliceerd omdat weinig mensen met andere schalen bezig zijn? Het valt me op dat wanneer het over een andere schaal gaat het steevast in een artikel is dat ook een groot publiek aanspreekt. Verder viel het me ook op dat een groot aantal artikels eigenlijk 'schaalloos' zijn. Zelf etsen, schilderen, rotsen maken enzovoort zijn zaken die in elke schaal bruikbaar zijn. Dus een artikel over schaal O zal zo bijzonder specifiek zijn, dat het eigenlijk al op voorhand niemand nog zal interesseren, behalve dan misschien de 30 man van het 0-forum maar die zullen het dan ook wel al weten neem ik aan. Conclusie van mijn eigen marktonderzoek is dus dezelfde als het tijdschrift: weinig aandacht aan besteden, tenzij in de vorm van een modelspoorbaan die wel iedereen kan interesseren.

En in het volgende nummer verschijnt er toch een baan in schaal O volgens de website van Modelspoor Magazine?
Eind goed al goed dus.

Andr? Van Moerkerke


Havoc

Ik heb me lang kunnen inhouden om te antwoorden.

citaat:
Kan het gewoon niet zijn dat er weinig over wordt gepubliceerd omdat weinig mensen met andere schalen bezig zijn?


Heb ik ook gedacht, maar nu niet meer. Voor mij ligt het aan de andere mentaliteit die bij andere schalen (dan h0) heerst.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Dag,

Andre, dat kennis delen gebeurt juist via het blad van de federatie.

Over de kwaliteit van MSM ga ik me niet uitspreken, gezien de "verbanning" als ge niet in het rijtje loopt.

Nogmaals, MSM is OK als het over modelbouw algemeen gaat (dus niet schaalgebonden).

En geloof mij er zijn veel meer mensen bezig met de andere schalen, dus niet HO, alleen zijn het veelal eenzaten dus niet aanwezig in clubs; komend van HO en die schaal verlaten hebben omwille van de mentaliteit (kijk maar eens naar bepaalde draadjes hier).

Oprechter: ik heb in schaal 0 tips gekregen en medewerking omdat mijn interesse oprecht was en ik niet de bedoeling had iets los te peuteren.  Dus geen geheimdoenerij zoals ik in HO al heel veel ben tegengekomen.  De lijfspreuk binnen 0 is zowat: "ik ken iemand die...." en dat is het antwoord op je vraag over een probleem.
Het is eignaardig dat modelbouwers die topmerken hebben in HO daar zeer bezitterig over doen, maar in 0 niet.  We hebben bv de beschikking gekregen van ??n van de leden van lemaco metrieel voor een aardige som zonder daarvoor maar ??n bewijs te moetn tekenen - gewoon vertrouwen.  Ik heb dat in de laatste 20 jaar in HO nooit meegemaakt.

Persoonlijk: ik doe nog altijd HO in 2R en analoog maar ik respecteer al andere "configuraties", en heb er 0 bijgenomen om meer aan modelBOUW te kunnen doen en vanwege de mentaliteit.

Roland

rgp

Dag,

Voor Wim (Ysbeer) hier komt de uitleg.

Ik heb op dit forum steeds in eigen naam gesproken en mijn  standpunten zijn dat ook mijn persoonlijke.  Ik heb dus nooit het standpunt van zowel de MSCM DE PIJL als dat van 0-Forum vertolkt, ook al ben ik daar in beide bestuurslid.
0-Forum was uitgenodigd om deel te nemen aan de modelspoorexpo in de Nekkerhal, doch MIJN standpunten bevielen duidelijk niet en daarom heeft Nico Monnoye besloten om 0-Forum niet meer - onder dezelfde afgesproken voorwaarden - een stand te geven op de expo, dit onder het mom dat men mijn standpunten steeds zal associ?ren als zijnde deze van ofwel De Pijl (als het over HO gaat) als deze van 0-Forum (als het over 0 gaat).
Concreet komt het er op neer dat als je je engageert in een vereniging je automatisch je eigen mening verliest en je altijd deze - althans voor een deel - deze van je vereniging vertolkt.  Je engageren betekent dus je kritische zin afgeven wil je geen mogelijke schade berokkenen aan je vereniging, uitgezonderd als het gaat om bewierokingen.
In deze omstandigheden was de keuze snel gemaakt en kies ik resoluut voor De Pijl en 0-Forum.
Moesten er sommigen onder jullie zijn die menen dat ik een antwoord zou kunnen geven, aarzel niet om mij te contacteren; lid zijn van dit forum zal niet als negatief ervaren worden.[;)]

Roland