Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

riveren en gebergte

Gestart door timo, 15 augustus 2006, 12:00:50 PM

timo

ik heb al al geprobeerd voor een gebergte te maken op mij modelbaan maar dat lukt niet zo goed,welk materiaal kan ik er best voor gebreuken om zo mooi mogelijk te maken.

nu mijn tweede vraag,voor een rivier na te maken, hoe moet dat?
timothy

glamo

jips timo;

je via het forum je zoiets uitleggen is niet zo simpel.ik zie dat je niet zo ver bij mij uit de buurt woont dus als je eens een kijkje wilt komen nemen ben je welkom. zo kan ik je wat tips geven en tonen.

kijk maar naar wat foto's van mij op
http://photobucket.com/albums/c278/glamo

mvg kurt
 

janjozef

Fijne kiekendraad met een laag bruin papier en daarover kalk is de eenvoudigste en goedkoopste manier. Je kan het bruin papier en de kalk ook vervangen door papier marche.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

Ik heb mijn rivier gemaakt met het goeie ouwe kathedraalglas. (Ook bruikbaar voor bv. een vijver of meer.)



Hieronder een foto hoe je moet te werk gaan : rivierbedding maken (in bv. izomo), (echte) steentjes, planten en algen (gemaakt met uitgerafelde stukjes groene wol!) in plakken. Natuurlijk bijverven. Glasplaat eroverheen leggen en wal afwerken met riet (haren van een oude scheerborstel) en planten.


Als achtergrond heb ik via internet een geschikte foto gezocht. (Het duurt wel even voor je de juiste vindt, maar het loont de moeite goed te zoeken !)


De waterval heb ik afgewerkt met echte keien en het lopende water is gemaakt met "Water Effects" van Woodland Scenics.


(Je kan i.p.v. een glasplaat ook een plexiglasplaat gebruiken, te bedekken met de waterfolie van Faller.)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Dat zijn weer prachtige foto's Rixke rail!!![:p]

DelticPower

Hallo Rixke Rail,  geweldig mooie foto's. de achtergrondfoto vind ik heel geslaagd. De rivier heeft zo te zien een mooie diepte. Mijn complimenten. [;)]
Groeten van Jan

rixke rail

Dank jullie Erwin en Jan, ik hoop vooral dat Timothy d'er iets aan heeft !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Arbeco

Hoi Timo,

Als je echt een wat grotere, diepere rivier wilt namaken kun je je onderplaat donkergroen met hier en daar wat zwarte vegen schilderen. Aan de randen, de wat ondiepere gedeelten, kun je dan wat meer geel (zand) en/of grijs (keien) gebruiken. Hierover breng je dan minstens 3 lagen vernis, of beter nog, botenlak aan. Deze lak geeft een "nat" uiterlijk aan je rivier. Eventueel kun je als de vernislaag bijna droog is, even met een kwast erover strijken om nog wat golfslag te maken. Het resultaat van deze methode kun je op mijn site bekijken. Veel succes !

Groeten Len.
Old diesels never die...

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Arbeco
(zand) en/of grijs (keien) gebruiken. Hierover breng je dan minstens 3 lagen vernis, of beter nog, botenlak aan. Deze lak geeft een "nat" uiterlijk aan je rivier.


Dat vind ik ook de mooiste vorm van modelwaterlopen maken.
Als ik ooit water moet leggen, dan doe ik het ook zo