Welk loktype ?

Gestart door DelticPower, 14 augustus 2006, 13:47:43 PM

n/a

#15
Rocky rail heeft ook al eens voor zijn eigen produktie 59ers een loksound bestand gerealiseerd.
Ik meen dat deze decoder op de eerste modelspoorexpo in Wetteren gedemonstreerd was (heb daar zelf ook de stand meebemand)
De geluiden hiervoor waren ook door Paul zelf opgenomen, door ESU bewerkt en nadien in de decorder geladen.
Dit geluid klinkt vrij goed, maar ik ken het geluid van Parsifal nog niet en weet dus niet of dit beter is.

Op de website van Loksound staat bij de downloadbare bestanden ook een bestand voor de reeks 59, en ik vermoed dat dit het bestand van Rocky rail is.
Ik had dit zelf laatst in een decoder versie 2.1 geladen met de programmer, en het werkte perfect.
Toen ik hem echter in de 59 van trix gesoldeerd had bleek de decoder overleden, helaas.....
Zie het topic over de 59.

Het Bombardiergeluid zou als de fabrikant juist gekozen is dat van een 41 kunnen zijn, wel vreemd dat dit er dan eerder als het model is.
Ik vermoed dat het toch het geluid van een 77 is.

D_Loc

#16
Ik heb even het Bombardier geluid 'geanalyseerd' (terwijl Christina Aguilera op de achtergrond zingt) en kan zeggen dat het een samenraapsel is. Het starten is een mix van een startende lok (zou een GM/NoHab kunnen zijn) wat vervolgens overvloeit in het geluid van een stationaire draaiende motor welke zeker geen GM/NoHab is. Bij het optrekken wordt vervolgens weer gemixt naar het geluid van een optrekkende GM/NoHab.
Er zitten wel twee Vlaamse omroep geluiden in welke als functie zijn aan te roepen. Er wordt omgeroepen dat de IC trein naar Knokke en Blankenberge wordt geplistst de eerste rijtuigen gaan naar Knokke de laatste naar Blankenberge.
In een andere omroep wordt nog e.e.a. gezegd over de treinen die klaar staan.
Verder bestaat de toeter uit een dubbele horn en is er een fluitje van de conducteur.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ERVIN

#17
Amaai, is dat niet om zot te worden??[:D]

DelticPower

#18
Hallo dieselliefhebbers en ander spoorminnenden, ben even een beetje aan het stoeien geweest met mijn loksounddecoder van Parsival met het geluid van de 59. Prachtig, een mooie langzaamlopende diesel. Het inbouwen word nog een probleempje, de decoder is te groot voor inbouw in de brandstoftank, en ik heb een iets grotere luidspreker besteld. Maar je zou rondrijden zonder kap alleen voor het geluid.[:D][:D]
Groeten van Jan

D_Loc

#19
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Amaai, is dat niet om zot te worden??[:D]


Zot was ik toch al dus dat kan ik niet meer worden[;)]
Om het omroepen te ontcijferen heb ik wel even een koptelefoon gebruikt want dat werd toch wel wat lastig.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

#20
citaat:
Geplaatst door DelticPower

Hallo dieselliefhebbers en ander spoorminnenden, ben even een beetje aan het stoeien geweest met mijn loksounddecoder van Parsival met het geluid van de 59. Prachtig, een mooie langzaamlopende diesel. Het inbouwen word nog een probleempje, de decoder is te groot voor inbouw in de brandstoftank, en ik heb een iets grotere luidspreker besteld. Maar je zou rondrijden zonder kap alleen voor het geluid.[:D][:D]
Groeten van Jan


Jan,
Is het misschien mogelijk om eens een geluidsfragmentje of filmpje te plaatsen. Ik heb al vaker horen zeggen dat die 59 van Parsifal erg goed moet klinken maar heb het geluid zelf helaas nog niet gehoord.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Greg

#21
Filmpjes zijn altijd welkom eh[:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

theedooz