Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Michael

Citaat van: 59erke op 06 januari 2023, 18:14:08 PM
Telkens ik dit draadje open en al die prachtige foto's/banen zie denk ik  'wow, dit is het ultieme, dit wil ik ook kunnen' Dan kijk ik naar mijn baantje om te concluderen dat ik toch maar een prutser ben.

Prachtwerk Evan

Koen dat gevoel heb ik ook, maar erg kritisch zijn op je zelf, vaak detail foto's maken en geen schrik hebben om eens iets af te breken en opnieuw te beginnen, ik heb het geluk dat mijn dochter (bijna 24) zeer getalenteerd is en er oog voor heeft en het leuk vindt waar ik mee bezig ben en mij vaak commentaar geeft. De rest kan je wel raden.

Evan de dweil was weer te klein na het zien van de foto's, maar dit motiveert mij om wat ik doe nog naar een hoger niveau te tillen, waarvoor dank.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Citaat van: 59erke op 06 januari 2023, 18:14:08 PM
Telkens ik dit draadje open en al die prachtige foto's/banen zie denk ik  'wow, dit is het ultieme, dit wil ik ook kunnen' Dan kijk ik naar mijn baantje om te concluderen dat ik toch maar een prutser ben.

Prachtwerk Evan

Ow Koen, dat kan nooit de bedoeling zijn.  Trouwens prutser?  Ik volg met plezier jouw werk en zie ook telkens evolutie wat je ervaring en kunde betreft.
Ik zou zo zeggen doe vooral zo voort en geniet intussen van de hobby.   Het is mijn job en zit ondertussen al zover qua ervaring en leer toch iedere dag weer van anderen.

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Laat je nooit ontmoedigen door wat anderen beter kunnen. Gewoon goed kijken: hoe doetie dat en kan ik dat nadoen?

Jurgen

Hoezo je "levert" de baan? Is dit een baan in modules dan? En toch een schaduwstation onder de baan?

Exact mijn wensen voor mijn zolder!

Prachtig gedaan in ieder geval.

En wat is dat daar over een project in Trainworld? Komt er een nieuwe baan in dat huisje of ergens totaal anders? Of mag je daar niets over zeggen...  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

Citaat van: Jurgen op 07 januari 2023, 23:10:29 PM
Hoezo je "levert" de baan? Is dit een baan in modules dan? En toch een schaduwstation onder de baan?

Exact mijn wensen voor mijn zolder!

Prachtig gedaan in ieder geval.

En wat is dat daar over een project in Trainworld? Komt er een nieuwe baan in dat huisje of ergens totaal anders? Of mag je daar niets over zeggen...  ;D

Goede morgen,

Dat klopt de baan is volledig modulair.  Niet modulair om er mee op stap te gaan naar expos, maar wel voor een eventuele verhuis.  Het is aangenamer om alles in de werkplaats te bouwen en dan pas te leveren. 
De Grote baan Rosebecq is wel ter plaatse gebouwd door de beperkte toegang tot de ruimte en dat nam met zich mee dat ik 3 a 4 dagen per week van huis weg was en al het gereedschap steeds moet verhuizen.
Ik ben nu een Zwitserse baan aan het bouwen en ook in segmenten, maar het is niet simpel door de complexiteit.  Een vaste baan bouwen is veel makkelijker.

Dat project voor TW is inderdaad nog niet voor publicatie, maar staat los van de baan op zolder van het Baanwachtershuisje.  Half februari zal t te zien zijn en het is best een "specialekke"   8)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Ik ben benieuwd  :)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

mahtoska1

Je hebt weer fantastisch werk geleverd.

Ik hoop dat je foto's van de Zwitserse baan toont. Ooit is het de bedoeling dat ik een Zwitserse baan bouw (maar dan wel in schaal Z)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: mahtoska1 op 08 januari 2023, 17:27:27 PM
Je hebt weer fantastisch werk geleverd.

Ik hoop dat je foto's van de Zwitserse baan toont. Ooit is het de bedoeling dat ik een Zwitserse baan bouw (maar dan wel in schaal Z)

Daar volgen zeker nog wel beelden van in dit draadje ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Ik ben hier nog wat aan het uitzieken van een Griep of zware verkoudheid...  dus ik heb tijd voor een post .



Begin vorige maand heb ik hier in de werkplaats een DEMO/workshop gegeven aan het winnende team van de Grote Kleine Treinen Competitie.
Dus op een dag tijd heb ik verschillende landschapstechnieken getoond en hen aan de hand van demo's antwoorden gegeven op al hun vragen.

Bij deze toon ik enkele foto's van de opstart en het voorlopige resultaat van een diorama gemaakt voor deze gelegenheid.

Ik had nog een brugje liggen van BLMA en met wat MDF heb ik de landhoofden gemaakt.

IMG_8474 by Evan Daes, on Flickr

Met XPS hardschuimplaat heb ik een diorama gemaakt.  Hier zien we de bedekking reeds met gipsverband.

IMG_8480 by Evan Daes, on Flickr

Tijdens de middagpauze kon de eerste opzet geforceerd drogen:
490C197C-8FB0-4445-8271-B78A6DDFAC1C by Evan Daes, on Flickr

Veel aspecten kwamen aan bod.  Hier de laatste hand aan het ballastbed...

IMG_8562 2 by Evan Daes, on Flickr

Natuurlijk moest alles drogen en dan heb ik de dag nadien nog de laatste details aangebracht en het water.  Later volgen nog wat bomen en struiken en dan heb ik er weer een leuk fotodiorama bij.

IMG_8594 2 by Evan Daes, on Flickr

IMG_8595 by Evan Daes, on Flickr

En natuurlijk een Canadese trein er op :)

IMG_8604 3 by Evan Daes, on Flickr


Tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

steamdriven

Veel beterschap, Evan.

En zo losjes uit de pols... het is niet iedereen gegeven. Mooi werk.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Floris

Fraai werk weer! enne.... beterschap natuurlijk! Mannengriep is niet iets om mee te spotten.

Geert

Laat me denken aan een werkje van Luke Towan,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

RUNE

Prachtig stukje diorama, Evan  8)

T13 rules

Evan, beterschap.
Prachtig stuk!