Modelspoor, praktijk > KISS en andere simpele elektronica

pc voeding

(1/19) > >>

bumper:
Ik heb nog een pc voeding liggen die ik wou gebruiken voor de 12volt gelijkspanning die dat ding kan leveren.
Volgens de specificatie is het vormogen dat geleverd kan worden voor mij voldoende.
Is dat een goed idee? En hoe krijg ik zulk een voeding gestart?
Kan iemand mij hierbij helpen.
Groeten.
Ludo.

Havoc:
Je gaat eerst moeten weten welk type je hebt: at, atx, atx12v, eps, etc. De aansluitingen variƫren naargelang het type. Dan ga je moeten zoeken welke de minimale stroom is die je op bepaalde uitgangen moet verbruiken. Die voedingen zijn niet gemaakt om onbelast te werken, vaak moet op 1 of 2 uitgangen een verbruik zijn om de regeling correct te laten werken. Meestal is dat de 5V of de 3.3V. Dan moet dat veilig inbouwen en de uitgangen goed afzekeren.

Ben:
Slecht plan. Die voedingen kunnen doorgaans enorme stromen leveren bij (bijna) kortsluiting en zijn alleen thermisch beveiligd.

Gun je zelf een nette voeding, zo duur zijn die niet tegenwoordig.

Gr, Ben.

bellejt:
gewoon zo een goedkoop voedingkje bestellen via ali en je zal veel beter af zijn.

efl045:

--- Citaat van: bumper op 10 juli 2017, 18:01:36 pm ---Is dat een goed idee? En hoe krijg ik zulk een voeding gestart?

--- Einde van citaat ---
De combinatie van deze 2 vragen... Dat is dus een zeer slecht idee, zeker als je er zo weinig van kent dat je nog niet weet hoe ze in te schakelen...
Afblijven!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie