Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

sporenplan Boke

Gestart door boke, 10 augustus 2006, 17:49:22 PM

ysbeer

Ik lijm mijn bevolking altijd (doen ze trouwens in werkelijkheid ook)op het perron of straat.
Als je niet speciaal powerlijm gebruikt,trek je het volk zo weer los.
Kurk als straat lijkt mij inderdaad ook niet zo mooi.
Trouwens om onder al preiser een pin te zetten(die je niet ziet)lijkt mij ook niet direct een feest klus.
wim

boke

bedankt voor de reacties... Daarstraks heb ik al eens een paar figuurtjes bekeken en inderdaad, Wim... daarin prikken zal veel oefening vragen.
@Gerolf: Uiteraard zal er hier en daar nog wel ander materiaal gebruikt worden... Mijn gedachtengang was eerder van die aard dat op de plaatsen waar het kon, te prikken in de kurk. Ik dacht dan vooral aan weiden, e.d. waar met strooimaterialen gewerkt wordt.
Waar ik daarstraks ook even aan dacht: tegenwoordig vind je dikwijls een kleverig produkt dat gebruikt wordt bij drukwerk en om bv. staaltjes in een tijdschrift te bevestigen. Welk produkt zou dit zijn? Bij gelegenheid ga ik dit eens proberen te hergebruiken en eens testen of daar een figuurtje mee blijft staan... Als het voldoet lijkt het me ook handig! [;)]

Mr-tsjoektsjoek

Als je dat spul bedoelt waarmee ze je klantenkaarten in een brief vastplakken, dat heet Rubbercement en is verkrijgbaar bij de handelaar in tekengerief, zit in het gamma van Talens.

Groeten Mr tsjoektsjoek.

Gerolf

Ik vermoed dat je het over varianten van fotolijm hebt: die blijft flexibel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

boke

Even dit draadje eens terug bovenhalen:
't Is niet omdat je hier niets leest dat er op mijn zolder niets gebeurd hoor, maar ik ben nu eenmaal veel minder intensief aan de modelspoorbaan bezig dan de meesten andere op dit forum.
Al het houtwerk (t.e.m. de friesen) is klaar en ook de baanverlichting werkt. Ook hier heb ik (waarschijnlijk) de omgekeerde volgorde gebruikt: de baanverlichting moet dienst doen bij het opbouwen van de baan. [;)]
Als baanverlichting gebruik ik: jawel kleine spaarlampjes van 5 watt. [;)] Moest ik dit niet doen zou mijn baanverlichting rond de 560 watt verbruiken en dat vind ik in deze tijd veel te veel. Nu is mijn totaal verbruik 80 watt. Een heel verschil en ikzelf vind de verlichting zeker aanvaardbaar. Enig nadeel was de hoge investeringsprijs. [}:)]
Ik zou nog in enkele andere draadjes vanalles en nog wat kunnen schrijven maar ik ga het beperken tot dit draadje. Dat vind ik zelf gemakkelijker om eventuele reacties op te volgen.
Gisteren heb ik nog wat sporen aangekocht en wanneer je dan je kasticket bekijkt: een reden te meer om mijn baan te bouwen volgens het principe "klein maar fijn". [^]
Ook wordt er af en toe nog eens ge?nvesteerd in een loc en zo is dan onlangs loc 1207 hier aanbeland. Mooi, maar spijtig van de eigenzinnigheid van LS m.b.t. de eigenwijze decoderstekker.
Waar ik verder ook nog mee bezig ben, maar wat niet met modelbouw te maken heeft: Ik zou graag mijn modelbaan op groene energie laten rijden, t.t.z. ik ben van plan om op het dak zonnepanelen te leggen. Moest er iemand hier ervaring mee hebben, reacties zijn ook welkom!

amest

ik heb nu al 1,5 jaar zonnepanelen.

Moest je er willen plaatsen is dit jaar wel het interessants want dan krijg je nog 450 euro per geproduceerde 1000 Kwatt
Vaaf volgend jaar is dat 'maar' 350.

Niet echt on topic natuurlijk. Ik ben in ieder geval best tevreden en haal al (meer zelfs) mijn elektriciteit uit de zonnepanelen en verdien er (op termijn) nog geld aan ook).
Wil je meer info geef dan maar een PM
groeten,

Arvid

boke

Arvid,

Bedankt voor je reactie. Ik dacht al dat ik de enige modelbouwer zou zijn die interesse heeft in zonnepanelen. Natuurlijk niet On Topic. Maar om over alles een draadje te starten, dat vind ik nogal vergaand. Vandaar dat ik maar even dit item aangehaald heb in mijn eigen draadje. [:I]
Ik heb nog wel enkele vragen en stuur je ??n van de dagen wel een PM. Alvast bedankt. [;)]

just4fun

Ik werk in een firma die panelen op uw dak plaatst.
Een PM met uw adres en telefoonnummer en ik kan de persoon die zich daarmee bezig houd met u contact laten opnemen.
En neen, ik zal daar geen eurocent meer of minder aan hebben, dus is dat volledig vrijblijvend!
Groet,
Paul