Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Zware schade op de lijn 165.

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 20 mei 2017, 08:26:19 AM

FREMO e.V. - afd België

Hallo,

De nacht van donderdag op vrijdag ll., heeft een zeer lange goederentrein, getrokken door een HLE 13, met zijn 3 laatste containerwagens, het bereden spoor en een stuk van het er naast liggende spoor, over een afstand van 15 kilometer zeer zwaar beschadigd.

Sporen vervormd, betonnen biels doorgebroken etcs bakens kapot gereden, kabels doorgetrokken, enz. ........

Er is geen vervoer meer mogelijk, nog goederen en of passagiers, tussen LTV en MAB.

Alle mensen die normaal de CFL trein nemen in de morgen en avond om te gaan werken in groothertogdom Luxemburg moeten vanaf nu tot plus minus 15 dagen de bussen van de TEC nemen richting LL.

Alle 420 goederen treinen, die hier normaal passerenn zullen nu via de lijn 162 verstuurd worden, enkel tijdens de nacht uren, want er word nu ook zwaar gewerkt op deze lijn tussen MHB en LRB, die soms ook totaal wordt afgesloten en nu wordt uitgebaat op één spoor.

Dit ter info.
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

doomslu

Het moet de moeite geweest zijn...  :-\

Voor ons zou het makkelijker zijn als we niet moesten gaan opzoeken wat LTV, MAB, MHB en LRB betekenen.  ;)
Virton heet tot nog toe nog steeds Virton.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

420 treinen? dat is meer dan 15 per uur.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kautenbach

Of ruim 1 per dag  ;D

Maar oef, beste schade, zijn die wagens dan deels ontspoord of zo?

Davy

Citaat van: mark7758 op 20 mei 2017, 09:29:01 AM
420 treinen? dat is meer dan 15 per uur.  8)

euh, waar was dat weer?? :)

mark7758

Tussen Athus en Rodange en Longwy.
2x keer per uur een stopper en misschien wat extra's. Dus zeggen we ruim gerekend 48 stuks en wat reserve = 100 stuks. 8) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

FREMO e.V. - afd België

Hallo,

1 - Het aantal treinen van 420 komt uit de mond van een Infrabel medewerker die ik gisteren heb gesproken.

2- Als je hier langs de L - 165 woont, dan weet je dat er vanaf 22:00 uur tot 06:00 uur het hier een autostrade is van vrachttreinen, richting CH, I, F, en andere richtingen.
Als ik van een late vergadering kom moet ik ongeveer 9 overwegen kruisen en gegarandeerd sta je met de wagen voor 5 overgangen, want het is soms blok per blok treinen in de ene richting s' avonds (buitenland) en in de morgen in de andere richting.

3-  L-165 - L T V -> VIRTON Saint-MARD
     L-165 - M A B -> AUBANGE
     L-162 - M H B -> HABAY
     L-162 - L R B - > LIBRAMONT

Mvg vanuit de GAUME

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

mark7758

Herman,
Niets Persoonlijks. Maar als TBer NL en ontwerper treinbeveiliging.

Zelfs 420 treinen per dag is te veel. Dat betekent dat er iedere uur 8 treinen per richting rijden. En dat de hele dag door.
In de dienstregelingen van NMBS en CFL kom ik niet aan zulke getallen.
Tuurlijk als het druk is komen er soms meerder treinen achter elkaar aan. Dat is overal zo, maar dat de hele dag door?
Geloof me als spoorman. Even makkelijk rekenen.
420 treinen per dag. = 210 per richting. Dat moet je door de ardennen zien te krijgen met de lange blokken op lijn 165 en de hellingen. Tel daar bij op dat de reizigersdienst voorrang krijgt. En die rijden max. 1 keer per uur. Dus 24 treinen per dag.
Voor en na een reizigerstrein is altijd een gat in de dienstregeling om hem (de trein) rustig op tijd te kunnen laten rijden.
In NL is dat al 3 min op zijn minst.
De NMBS zou wensen dat er zoveel treinen rijden, dan krijgen ze ook genoeg geld binnen. Als je zegt 420 treinen per week, dan zit ik 2,5 treinen per uur gemiddeld. Dat zou kunnen.

Geniet van de Ardennen. Het is en blijft een schitterende omgeving om treinen te fotograferen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Update.
Ontsporing is op de lijn van Aubange naar Longwy. Dus Geen reizigers treinen getroffen.
Hooguit de goederentreinen tussen Aubange <> Frankrijk en Luxemburg. Maar dat kan via Arlon-Athus-Rodange gewoon plaats vinden. Foto's bij collega forum www.rail.lu (Wel wachtwoord)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tunnelmotor2000

hahhaaaaa ;D ;D ;D ;D ;D ;D info komt van Infré bel via Fre de leugenaar zekers  ::) ::) ::) ::)
In overdrijven, naast de kwestie en onzinnige info zijn ze altijd heel goed.
 

mark7758

Dat heet journalisten gebeuren.
Overdrijven is een vak apart. En zij kunnen dat erg goed.
Is hier net zo.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.


Metpetergaathetbeter

met meteen de zekerheid dat Mark zijn bewering de juiste was van dat aantal goederentreinen! ;)

RD25

Citaat van: mark7758 op 20 mei 2017, 10:22:52 AM
Tussen Athus en Rodange en Longwy.
2x keer per uur een stopper en misschien wat extra's. Dus zeggen we ruim gerekend 48 stuks en wat reserve = 100 stuks. 8) 8)

knap werk  ;)

"RFC North Sea – Med is one of the most promising rail corridors in Europe, with already more than 30,000 trains per year, carrying more than 20 million tons on international services." pdf here

Year 2014 = 30.000/365 = 83 konvooien per dag (die moet worden toegevoegd passagierstreinen)   8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'