Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

modeltreinbestuurders gezocht?

Gestart door erik de noorman, 03 augustus 2006, 23:19:42 PM

erik de noorman


Hallo,

Over mijn modelbaan verschijnt in het komende nummer van msm een reportage. Nico heeft mij eveneens gevraagd of ik met de baan naar de expo in Mechelen wil komen. Waar ik graag op wil ingaan. Ik heb echter een probleem ik kan me moeilijk vrijmaken op zaterdag en zondag. In samenspraak met Nico zoek ik nu op dit forum enkele mensen(betrouwbare)zes tot acht personen die voor mij de baan tijdens het weekend willen en kunnen besturen en een oogje in het zeil houden.
Nico zorgt dan  voor een aparte stand van msmforum waar dan uitleg en een gezellige babbel kan gedaan worden. De bestuurders van de baan krijgen  een badge enz. daar zorgt Nico voor. Ikzelf ben van Kapelle op den Bos centraal tussen Mechelen, Brussel en Antwerpen.
Niet ver van  dancing Carre. Voor de geintreseerde stuur me maar een mail en dan bekijken we de praktische kant van de zaak. Ik zorg voor een opleidng voor het besturen van de baan bij mij thuis uiteraard.
Het is een vrij omvangrijke baan die nog niemand heeft gezien buiten Nico en Koen. Dus Koen en andere, indien geintresseerd in een weekendje modeltreinjes rijden tussen Mechelen en Dendermonde in schaal H0 laat me iets weten.

Erik.

factageklerk

ik zou dat eventueel wel zien zitten om je hiermee te helpen maar ik wacht eerst je reportage af in MSM onder welk soort besturing en merk bedien je je baan[?]
met vriendelijke groeten
 

erik de noorman

Joris,

Het is een 3 rail baan. Rijden gebeurt digitaal met een IB.
Schakelen analoog.

Erik

Gerolf

Ik dacht dat ik me al kandidaat had gesteld voor je baan. Echter: zeker niet het hele weekend: ik wil ook nog iets aan de expo zelf hebben [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Dag Erik,

Ik ga even bekijken in welke mate ik mij vrij kan maken en laat je iets weten. Net als Gerolf zal het niet het hele weekend zijn daar ik enerzijds ook even wil genieten van de expo en anderzijds nog verplichtingen heb. Maar ik laat jullie zeker niet in de steek hoor.
Tot later.

Koen
Nooit te oud om te leren

Rochevalien

Hallo Erik,ik ben ook kandidaat baan-bestuurder,ik denk wel dat ik zaterdag ?n zondag naar de expo kom,echter ik wens ook niet konstant achter de baan te staan en zelf ook iets van de expo te zien.
Wat die opleiding betreft ,dat zal zeker nodig zijn(ik spreek uitsluitend voor mezelf)want ik weet  hoegenaamd niets van af van de bediening met een IB[:I]maar we leren snel[:p]
Wanneer die lessen dan zullen doorgaan is waarschijnlijk nog een open vraag maar ik kan wel niet lang op voorhand zeggen of ik wel kan of niet.Ik werk in shift en bij ons plannen ze maar ??n dag vooruit(tja de haven h?)
Ik kijk er alvast naar uit.

Gerrit


erik de noorman

Jorris, Gerrit, Koen, Gerolf en eventueel andere,

Het is de bedoeling om in rolbeurten te werken en zo het hele weekend te kunnen opvullen. Daarom zoek ik voldoende mensen. Ikzelf kan me ook wel enkele uren vrij maken op zaterdag tot 02.00 uur, zondag wordt het moeilijker dat zal in de late namiddag zijn. Wat die opleiding betreft (groot woord h?) dat spreken  we nog wel af. Het kan met enkele samen of individueel. Gerrit met een Ib werken is bijna hetzelfde als met een gewone trafo rijden. Nr. intikken eventuele functie aanzetten en de regelaar opendraaien.

Erik

knibbelknabbel

Hoi,

Ik ben ook wel ge?nteresseerd in het besturen van jouw baan. Ik ben woonachtig te Puurs (ook niet ver van de Carr?[:)]), bezit ook een baantje met een IB (dus die ken ik van buiten[:D]), en ben treinbestuurder van beroep (ik ken de lijn tussen Mechelen en Dendermonde [:p])

Eventueel kan ik mijn FRED-regelaar meebrengen als je dit wenst?

Wel zou ik ook zelf nog iets willen zien van de expo, maar volgens dat ik gelezen heb, zou dit wel kunnen h?...

Ik hoor het wel[;)] Ook meteen een mooie gelegenheid om de andere forum-leden eens "in levende lijve" te zien...

erik de noorman

Knibbelknabbel,

Is genoteerd. Ik laat nog wel iets weten.

Erik

Jurgen

Mja, ik kan mijn eigen ovaaltje al niet zonder ongelukken besturen. [}:)] Ik ga mij dus zeker niet kandidaat stellen om een ander zijn baan te besturen. [B)]
Maar ik ga zeker komen kijken op de expo. Want toeschouwers moeten er toch ook zijn h?. [;)][:p]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

Hallo Erik,

Het idee van die Fred is nog geen slecht idee. Ik werk met de afstandsbediening van ESU. Dit is maar in te pluggen op de zijkant van de IB. Indien gewenst, breng ik deze mee. Laat maar iets weten.

MVG
Koen
Nooit te oud om te leren

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Koen

Hallo Erik,

Het idee van die Fred is nog geen slecht idee. Ik werk met de afstandsbediening van ESU. Dit is maar in te pluggen op de zijkant van de IB. Indien gewenst, breng ik deze mee. Laat maar iets weten.

MVG
Koen



Is dat de Mobil Control dat je bedoelt? Ben je daar tevreden van?

erik de noorman

Koen,
Goed idee voor die afstandsbediening dan kan er  eventueel met 2
personen samen gereden worden. Een voor het doorgaand verkeer en een voor het rangeren.

Erik

svvander

Erik, ik zou je doodgraag willen helpen met het besturen van je baan, maar ik heb een doodse schrik om je materiaal om zeep te helpen.
Ikzelf rijdt met IB en ook 3-rail, dus dat zou geen probleem mogen zijn. Maar zoals reeds gezegd, de vrees om iets naar de knoppen te helpen is groter, dan de drang om uw baan te besturen [;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

erik de noorman

Svvander, ik zie daar geen probleem, dus welkom. Ik laat nog wel iets weten voor verdere afspraken en een rolbeurtenschema uit te werken.

Erik