Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Toekomst Marklin

Gestart door stefan rosiers, 02 augustus 2006, 20:25:36 PM

stefan rosiers

Hoe zit het nu eigenlijk met de toekomst van Marklin,
word deze nu overgenomen door britten?
Wanneer gaan wij dat ondervinden en hoe?

Steven86

http://www.maerklin.de/Brief_GL_Maerklin-Kingsbridge.pdf

M?rklin is niet langer een familiaal bedrijf maar in handen van een grotere investeringsgroep.

Of we daar iets van ondervinden of niet, zal de toekomst uitwijzen... In elk geval zal M?rklin hierdoor goed gefinancierd zijn en dat is sowieso een pluspunt.


Steven

mark7758

Is al over genomen door de Engelsen (Duitsers of de banken.)
Ja. De prijzen zijn met 6% verhoogd. I.v.m. de 3% btw verhoging die de duitsers per 1-1-07 krijgen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ysbeer

In nederland/belgie verwacht men een geringe prijsdaling i.v.m de concurentie pos.(bron eisenbahner).
In duitsland ook maar daar gaat de btw omhoog
Die BTW verhoging heeft uiteraard alleen gevolgen voor de kopers in duitsland

wim ysbeer

mark7758

Als je de prijslijst van Marklin vergelijk Augustus 2006 en januarie 2006 zijn de prijzen of gelijk gebleven of met een paar Euro omhoog gegaan.
NS ICR rijtuig was 44,95 wordt 48.95.
Maar de NMBS 59 van 269 blijft 269 Euro.
Maar verlaging heb ik zo snel helaas niet kunnen vinden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loco

Ik weet niet waar mark7758 zijn nieuwe info haalt, maar ik dacht dat M?rklin is overgenomen door een kapitaal investingsmaatschappij met vestiging in Londen en met roots in Oostenrijk. Omdat ze een zetel hebben in Londen wil het nog niet zeggen dat het een Britse onderneming is.
Ik vermoed (en dat is een persoonlijke mening) dat M?rklin gewoon zijn ding verder gaat doen en alleen nog gaat produceren wat geld opbrengt. Al de rest zal afgestoten (lees verkocht) worden. Dat zou kunnen betekenen dat sommige programma's stopgezet worden. Misschien heeft dit ook consequenties voor de producten voor de Belgische markt. We moeten afwachten.
Loco

stefan rosiers

Dan zal de kwaliteit wel hetzelfde blijven zeker?

tufken

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


n/a

citaat:
Geplaatst door tufken

Volgens mijn info van andere fabrikanten zijn de Oostenrijkers de grootste aandeelhouders en zitten ze nog met een onverkoopbare stock van 55.000.000 ?


Meer weet ik ook niet



Beide zijn onjuist. De voorraad bij Marklin is kleiner momenteel dan hij in vele jaren is geweest. Wel kon Marklin bij de banken tot 55 miljoen euro krediet opnemen. En dat hebben ze ook gedaan want reorganisaties kosten veel geld. Meer dan Marklin kon ophoesten en dan kom je in de problemen.  De investerings maatschappij geeft marklin nu de ruimte en het geld om de reorganisatie af te maken. Ze hebben er alle vertrouwen in anders doe je dat niet als investeringsmaatschappij. Om zo Marklin de tijd te gunnen weer een echt winstgevend bedrijf te kunnen maken en niet een bedrijf dat jaarlijks nauwelijks winst maakte ondanks de enorme omzet.

Wat wel belangrijk gaat worden voor de toekomst blijft Marklin zefstandig of komen ze in handen van bedrijven die meerdere merken bezitten.

Zelf denk ik dat er 2 of 3 bedrijven overblijven die dan elk zoveel merken bezitten. Al is marklin qua merk en omzet veruit de grootste. Hornby dat nu 8 merken bezit hoopt over een aantal jaren een omzet te halen van 80 miljoen euro.


De tijd dat Marklin bijna alles zelf maakte dat wil zeggen van de tandwielen tot de schroefjes aan toe is nu echt voorbij.

wisselstromer

i kdenk dat er voor ons (belgen) niet veel zal veranderen
marklin zal voor ons gewoon 'normaal' blijven werken.
mss dat er wat minder nieuwe (belgische) modlellen gaan uitkomen en wat meer duitse ([:)])
we zien wel in januari 2007
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

Wij belgen hebben het nadeel dat we met te weinig zijn, en zullen alles gewoon moeten ondergaan. Hornby heeft het laten zien; alles terug opgestart maar geen enkel belgisch model.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

ik denk dat je Marklin en Hornby niet scht kan vergelijken want marklin heeft al altijd beligsche modellen gemaakt en hornby niet echt.
de kans dat M een belgische model maakt is veel groter omdat ze weten dat er een markt voor is . En ze hebben al veel mallen om deze modellen aan te maken. Dit is meestal de grote kost samen met het ontwerp. Ik denk niet dat men bij horny (of een merk vd groep H) staat te springen om veel geld te investeren in een belgisch model.

je zegt dat we met te weinig zijn. In zwitserland ne oostenrijk wonen er resp 7.5 en 8.2 miljoen mensen wat minder is als bij ons. het feit dat er weinig belgische modellen zijn heeft er volgens mij mee te maken dat er bij ons ook gewoon veel minder modelspoorders zijn en dat voor de buitenwereld de oostenrijkse en zwitserse modellen veel interessanter zijn.

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

Heeft Lima, Jouef of Rivarossi geen belgische modellen gehad ? dat is uiteindelijk Hornby

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

citaat:
Geplaatst door janjozef

Heeft Lima, Jouef of Rivarossi geen belgische modellen gehad ? dat is uiteindelijk Hornby

Jan



Dat dacht ik toch ook. Er zijn toch verschillende modellen uitgebracht zoals de reeks 15 en 23. Lima had de M4's en Jouef had ook al verschillende modellen.
Zij moeten dus toch ook nog mallen liggen hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

jaja maar de kans dat ze die terug uitbrengen is zeer kline volgens mij
want neem nu de reeks 21
lsm brengt die volgend jaar dus waarom en kwalitatief zal die veel beter zijn dan de lima dus waarom daar dan nog geld insteken?

ach we zulle wel zien
echt stoppen met treinen make zal marklin nooit doen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer