Roco reeks 62 misdruk ?

Gestart door Rotsgieter, 01 augustus 2006, 09:59:10 AM

Rotsgieter

Hallo mede hobbyisten.
Ik ben al jaren in het bezit van een roco reeks 62 met het nummer 6274. Nu kwam mijn colega modelspoorder er achter dat op ??n van de koppen geen nummer staat (stom dat het mij nooit is opgevallen) mijn vraag is nu of dit euvel bij iemand bekend is en of er losse nummers bestaan om dit op te lossen. Misschien dat dit bekend is en dat de lok derhalve een meerwaarde heeft. Wie kan mij er meer over vertellen ?

mvrgr.  Hans

ysbeer

Mocht hij meer waard zijn zonder dat nummer.[:D]
Dan absoluut niks zeggen voor je hem verkocht hebt.
Anders poets ik dat nummer er ook af[:(!]

wim ysbeer

Arbeco

Ach Hans,

Je mag die van je collega-modelspoorder wel leasen hoor....[:D]

Groeten Arbeco.
Old diesels never die...

Rotsgieter

Het gaat mij niet om de waarde daar ik hem niet verkopen wil maar het is puur uit interesse wat ermee aan de hand is, ik wil het zogezegd zomaar weten.

Hans

janjozef

Als spreekt over een meerwaarde ben je al mis, hoogte een verminderde waardevermindering, maar dit lijkt mij niet het geval te zullen zijn uitgezonderd als je kunt bewijzen dat hij ooit zo heeft rondgereden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

theedooz

Ik had twee 6274's die inmiddels vernummerd/verbouwd zijn tot 6247 in 1970 groen en 6333 in oudgroen. Op beide zaten daarvoor gewoon op beide neuzen nummers....

Grtz!
Tedo
 

Rochevalien

Rotsgieter,het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er een lok rondgereden heeft zonder nummer op z'n kop( misschien als die binnenstond in de  werkplaats voor onderhoud wel,maar dan een korte periode)
Enfin als je toch nummers wilt hebben kan je die vinden bij Jocadis,het Spoor in Heverlee en bij Hobby 2000 in Luik.Die eerste 2 zijn vellen met droge decals,die laatste heeft natte decals.Dacker heeft ooit ook Natte decals gehad maar die ga je nu z??r moeilijk vinden.

Gerrit

theedooz

Rocky Rail heeft ook vellen nummertransfers uitgebracht, maar die kan ik je niet aanraden (zeker als je die van KleiNSpoor gewend bent). Die van Jocadis zouden beter zijn (dus daar ga ik ook maar eens naar op zoek).

Overigens hebben diverse loc's wel eens een periode zonder een nummer ergens op de kast gereden; er rijdt zelfs nu nog een gele 62/63 waar op een van de zijkanten geen nummer staat...
 

Rotsgieter

Of er ooit een exemplaar heeft rond gereden met maar op 1 kop een nummer zal mij een worst zijn, het gaat er mij om wat de oorzaak is en dat zou een misdruk kunnen zijn en of dit meerwaarde oplevert of juist vermindering van de waarde maakt me ook niet uit maar het zou kunnen dat hij meerwaarde heeft omdat het een misdruk is, ik heb meerdere modellen waar de waarde van naar boven gegaan is omdat er iets mis aan is (uiteindelijk spreken we dan over een model waar er slechts weinig of maar 1 van is en dat is mijn vraag of iemand er iets van weet).

Mvrgr.  Hans