Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Thommy

Greetz

Thommy

Stieven76

Idd knappe gedaan. Ik vind dit één van de leukere topics om te volgen. 8)
Eén omdat ik na onze verbouwing zelf graag een rondlopende baan wil maken en twee omdat ik het wel leuk vind hoe je je gebouwen en andere scenery maakt. Ik vind die kitbashing van je fabriekjes wel leuk.
Ben zelf op zoek naar wat oude fabrieksgebouwen om zo ook eens iets te proberen  ;)

Pierre

Dankjewel jongens voor dit leuke commentaar :).
Groet Pierre.


PietB

Ziet er prima uit Pierre.
Je bent een echte bruggenbouwer.  ;D

grt Piet.

Pierre

Dank je Piet. ;)





Citaat van: Stieven76 op 12 juni 2017, 11:38:26 AM
Ik vind die kitbashing van je fabriekjes wel leuk.
Ben zelf op zoek naar wat oude fabrieksgebouwen om zo ook eens iets te proberen  ;)

Stieven, Er is zat "rommel" te vinden die een ander niet meer kan of wil gebruiken. Zelf kijk ik op een beurs meer onder als boven de tafels. Sterker nog ... ik koop nooit iets nieuws. Wat is er leuker dan voor een paar euro een afgedankt locje/huisje te kopen om daar een weekeind aan te fröbelen. En dan de voldoening als het weer helemaal werkt en/of er weer goed uitziet. Ik word daar helemaal blij van. Dat is mijn hobby. Geinig voor weinig ;D. Bovendien zijn alle huisjes precies zoals je ze wilt hebben en uniek. Er is geen 2e van. Nadeel is dat niet alles volgens het grote voorbeeld is. Persoonlijk zit ik daar niet zo mee maar ik kan me indenken dat iemand helemaal een kopie van de werkelijkheid wil maken. Voor mij hoeft het er alleen maar lekker uit te zien. Als ik iets bouw gebruik ik alleen maar een Preisertje (1.75 m hoog) als maatvoering en daar reken ik alles naar om.
Groet Pierre.


Stieven76

Citaat van: Pierre op 12 juni 2017, 19:29:17 PM
Citaat van: Stieven76 op 12 juni 2017, 11:38:26 AM
Ik vind die kitbashing van je fabriekjes wel leuk.
Ben zelf op zoek naar wat oude fabrieksgebouwen om zo ook eens iets te proberen  ;)

Stieven, Er is zat "rommel" te vinden die een ander niet meer kan of wil gebruiken. Zelf kijk ik op een beurs meer onder als boven de tafels. Sterker nog ... ik koop nooit iets nieuws. Wat is er leuker dan voor een paar euro een afgedankt locje/huisje te kopen om daar een weekeind aan te fröbelen. En dan de voldoening als het weer helemaal werkt en/of er weer goed uitziet. Ik word daar helemaal blij van. Dat is mijn hobby. Geinig voor weinig ;D. Bovendien zijn alle huisjes precies zoals je ze wilt hebben en uniek. Er is geen 2e van. Nadeel is dat niet alles volgens het grote voorbeeld is. Persoonlijk zit ik daar niet zo mee maar ik kan me indenken dat iemand helemaal een kopie van de werkelijkheid wil maken. Voor mij hoeft het er alleen maar lekker uit te zien. Als ik iets bouw gebruik ik alleen maar een Preisertje (1.75 m hoog) als maatvoering en daar reken ik alles naar om.

Inderdaad, dat is het eerste waar ik naar opzoek ga als ik nog eens op een beurs terechtkom. Tijd ontbreekt soms wat  ;)

Pierre


De vorderingen van de dubbeldeksbrug.



De onderkant van het bovendek staat in de verf en het autodek is geasfalteerd.



Montage bovenste dek en de andere zijkant vastsolderen.





Dan het bovenste vakwerk.









En dan natuurlijk weer even passen.






Groet Pierre.


PietB

Petje af hoor Pierre.
Fantastisch.

grt Piet.

apenkop

Inderdaal geweldig gemaakt  :P en wat een tempo een brug uit het niets in zo een korte tijd opbouwen tot waar je nu al bent. Kan ik nog een voorbeeld aan nemen.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Freek

Prachtige brug. Echt top!
Hoe bevestig je die eigenlijk aan je landschap? Ligt die gewoon op de bruggen hoofden of heb je toch ergens een systeem waarmee je deze "vast" legt? En je moet toch ook ergens stroom op je rails zetten?

3rail

Erg mooi gedaan Pierre.

Veel plezier met de verdere bouw van je baan. :D :D

Edward.

Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Pierre

Dank heren. ;)

Citaat van: Freek op 17 juni 2017, 23:15:21 PM
Prachtige brug. Echt top!
Hoe bevestig je die eigenlijk aan je landschap? Ligt die gewoon op de bruggen hoofden of heb je toch ergens een systeem waarmee je deze "vast" legt? En je moet toch ook ergens stroom op je rails zetten?

Deze bevestiging van de brug komt met de volgende update in beeld Freek. Het is een beetje lastig uitleggen met alleen woorden.
Groet Pierre.


Michiel

Prachtige brug! En ook de brugvloer vind ik subliem! Erg knap.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

755philippe

Ik zie zo pas je draadje maar moet zeggen een zeer knappe brug die je zelf in mekaar toverd. Voordeel van zelfbouw is dat die brug perfekt past in de opening op je baan wat niet het geval is als je er eentje koopt van de gekende merken. Proficiat.
Mvg

755philippe