WERKEN MET PLUIMKARTON op YouTube

Gestart door Val-Rikard, 06 december 2016, 21:04:21 PM

modelbouwpatrick


dani

aha, the saga continues,  ik zit alweer met aandacht gekluisterd aan mijn buis ... (you tube)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

wilgo

Dank U Rik voor de uitleg
alweer prachtig

groeten
willy

Gerolf

Mooi ! Ik kijk uit naar de volgende  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Rik,
Knappe reportage en zeer goed uitgelegd waarvoor dank. Ik had nog een versleten penseel liggen en omgebouwd om voetpaden en/of kasseien te drukken in het pluimkarton. Ga het zeker gebruiken op mijn baan.
Kijk net als Gerolf uit naar het volgende dat je in petto hebt. Moest even melden dat je deur piept maar dat maakt het leuk.

dieterke

ik heb net alle delen bekeken.
prachtig gewoon!

mvg
dieter

Val-Rikard

Bedankt voor de positieve kritiek  :) :) :)

Door het ontbreken van mijn baanverlichting zie ik er nogal duister uit...
Ik gebruik die ook voor mijzelf bij te lichten. Mijn baantje staat intussen terug op zijn plaats.
Intussen ben ik gestart met deel 9 "natuursteen muren". Als alles goed gaat zet ik dit begin volgende week on line.

Groet, Rik

Val-Rikard

Opnieuw een bijdrage, deze keer komt natuursteen aan bod.
Blauwe hardsteen
Anders dan de natuursteen muren met mooi gekapte blokken die destijds in MSM aan bod kwamen behandelen we deze keer twee varianten.
Enerzijds een oude ongevoegde muur en anderzijds een goed onderhouden gevoegde muur.
In MSM 168 van volgende maand kan je zien hoe ik deze technieken heb toegepast bij de bouw van de goederen lift in Carrière de Petit Granit.
Opmerkingen of vragen zijn altijd welkom.
Veel kijkgenot!

  https://youtu.be/B3GSBBiYCU8

Groet, Rik  ;)

Freek

Zeer mooi resultaat. Bedankt voor de les :D.

Ik vraag mij af waarom je die voegen kleurt met dat kaki-bruin om deze daarna terug af te dekken met het mengsel van vulmiddel met verf?
Is dit nodig of kan je de stap van het water met kaki-bruin ook overslaan? Mij leek het dat je met de laag met het voegmiddel het kaki-bruine helemaal teniet doet.


Val-Rikard

Citaat van: Freek op 19 maart 2017, 18:18:33 PM
Zeer mooi resultaat. Bedankt voor de les :D.

Ik vraag mij af waarom je die voegen kleurt met dat kaki-bruin om deze daarna terug af te dekken met het mengsel van vulmiddel met verf?
Is dit nodig of kan je de stap van het water met kaki-bruin ook overslaan? Mij leek het dat je met de laag met het voegmiddel het kaki-bruine helemaal teniet doet.

Als je kiest om een oude ongevoegde muur na te bootsen kan je stoppen na de bewerking met kaki-bruin.
Eventueel een extra laag kaki-bruin mag, maar verdere bewerking is niet echt nodig. Als je kiest voor een gevoegde muur is het kaki-bruin ( khaki drab ) niet echt noodzakelijk.
Je opmerking is dus deels terecht.  :) :) ;)

Groet, Rik 

oebr

bedankt Rik,

Noch-muur de kast in (zal wel ooit nog eens van pas komen in een tunnel),
en binnenkort het vijltje eens bovenhalen.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Dirkh

Mercie Rik voor weeral een mooie aflevering, dat ga ik zeker eens uittesten maar dan in schaal N.

755philippe

Rik,
Weeral een topaflevering. Heb je vorige reeksen nog eens bekeken want daar staab echte interessante tips in.
Mvg

755philippe  :)

wilgo

Bedank Rik

weeral prachtig en leerzaam

Dank U
willy

Gerolf

Citaat van: Dirkh op 19 maart 2017, 20:33:03 PM
Mercie Rik voor weeral een mooie aflevering, dat ga ik zeker eens uittesten maar dan in schaal N.

+1  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw