300ste reis LUX - FBK op 15 Aug 2006.

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 27 juli 2006, 09:30:21 AM

FREMO e.V. - afd België

:)Voor de ge?nteresseerden van speciale ritten,

Op 15 augustus eerstkomende is er de 300ste rit van de speciale trein vanuit Luxemburg stad naar Blankenberge.

Hij wordt aangekondigd met een speciaal apart (museum) Luxemburgs tractie voertuig.
Buiten de museum HLD 1604 en te museum stomer HLV 5519 kan ik niet direct een tractievoertuig vinden, die op het NMBS net zou worden toegelaten.

Het zal dus uitkijken worden, om foto?s van deze speciale Morgen en Avond trein te kunnen maken.

Normale reisweg zou zijn LUX ? LL ? FNR ? BRU(N/C/Z) - FGSP - FR - FBK en terug.

Mvg^
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

mark7758

#1
Zet een een NMBS 77er voor.[^][^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

locomotion

#2
Hartelijk dank voor deze info. Een gelegenheid om naast een bezoek aan Stoomcentrum Maldegem ook even langs de lijn naar Blankenberge te staan.
En Herman, over je kleuren en lettergroottes moet je voor mij geen toegevingen doen (zie operking elders van iemand anders). Er is immers plaats genoeg.

Locomotion

FREMO e.V. - afd België

#3
[:D]

@ locomotion,

Ik stoor mij daar al lang niet aan, gewoon verder doen is al moeilijk genoeg en de juiste info doorgegeven ook.

Mvg[^]
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Nonkelronnie

#4
Een week geleden werd er commentaar gegeven op het handtekening van sommigen, omdat dit het forum zou herleiden tot een traag kleurenboek.
Welnu, als iedereen in een ander kleur typt, krijgen we evenveel kleurenboek-effect, dus het is zeker te vermijden


Voor de goede verstaander, ik ben ook tegen kleuren, behalve als het gaat om iets accentueren. Deze gekleurde post is dan ook een protest-post

TrainTechnology

#5
Zeg Fremo,

Voor wij die niet zomaar alle afkortingen van stationsnamen van buiten kennen, bestaat daar ergens een online lijst van ?

Mattias

FREMO e.V. - afd België

#6
Dag Mattias, [:)]

Hier een leuk vertaal programaatje.

http://users.skynet.be/bs131153/codesncb/csncb0nl.htm

Veel plezier,[^]
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Tom

#7
Of hier heb je een lijstje.

http://www.railpassie.org/dico2.html

Bekijk zeker ook verder eens de site, er staan veel nutige dingen in. [;)]
Tom

dgrr57

#8
Hallo,
citaat:
Geplaatst door TrainTechnology

Zeg Fremo,

Voor wij die niet zomaar alle afkortingen van stationsnamen van buiten kennen, bestaat daar ergens een online lijst van ?


Hier kan je ook terecht : http://users.pandora.be/pk/stations.htm


janjozef

#9
Voila iedereen op zijn wenken bediend zo moet dat zijn, al kende ik de lijsten reeds lang enkel dat programmatje is wel prettig.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

#10
citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

[:D]

@ locomotion,

Ik stoor mij daar al lang niet aan, gewoon verder doen is al moeilijk genoeg en de juiste info doorgegeven ook.

Mvg[^]
Herman




Ach ja als je verder niets heb om op te vallen vooruit dan maar.

wim ysbeer

janjozef

#11
Zoals ik op een ander al schreef hij is duidelijk niet meer de enige, iedereen begint het te doen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

#12
Dag,

Wim, hoefde dat nu echt ?  Herman heeft zijn manier zoals iedereen, maar daarbovenop zit hij wel bij de groep die de meest relevante informatie geeft waar je iets aan kunt hebben [;)]

Roland

FREMO e.V. - afd België

#13
Euh,  [:I]  

[:D] dank U Roland.

Mvg[^]
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

janjozef

#14
wel dat wat Herman zegt bijna altijd klopt is een feit, en als ge hem persoonlijk ontmoet is hij een beminnelijk man.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem