Reeks 59 Marklin - Trix

Gestart door ronny-vdv, 26 juli 2006, 20:31:27 PM

wisselstromer

het ziet er idd ene heel mooie loc uit maar het is dan ook ne marklin he [:D]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

stefan rosiers

Het is de reeks 123 geworden waarvan men in 2006 1000 stuks gaat maken
Ze zullen dat natuurlijk doen met de mallen v/d vorig jaar geproduceerde zwaluw loc.

loebaske

Ik zit er niet op te wachten welk model van de 59 zal
uitkomen....heb ze allemaal, of toch bijna, wel nie die
van Trix, want indertijd waren we gelukkig dat er eens
een B model op de markt was. En als die nu just op schaal
was of nie..dat doet er niet toe, we waren gelukkig met
onze 59  [8)][8)]

diesels

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Het is de reeks 123 geworden waarvan men in 2006 1000 stuks gaat maken
Ze zullen dat natuurlijk doen met de mallen v/d vorig jaar geproduceerde zwaluw loc.



Een elektrische loc met de mal van een diesel???
De 123 en de 201 zijn twee verschillende typen...

Anarchy

citaat:
Geplaatst door diesels

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Het is de reeks 123 geworden waarvan men in 2006 1000 stuks gaat maken
Ze zullen dat natuurlijk doen met de mallen v/d vorig jaar geproduceerde zwaluw loc.



Een elektrische loc met de mal van een diesel???
De 123 en de 201 zijn twee verschillende typen...



Ik stelde me er ook al vragen bij [?]

svvander

Of ze gebruiken gewoon de mal van de 123 die ze reeds vroeger uitbrachten?
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

stefan rosiers

Natuurlijk, ik heb mij vergist. excuseer

diesels

citaat:
Geplaatst door svvander

Of ze gebruiken gewoon de mal van de 123 die ze reeds vroeger uitbrachten?



Ik begrijp niet waarom de 123 er bijgehaald wordt... een 201 is ene 201 en dus gebruiken ze de mal van de 201. Een 123 is een 123 en dus gebruiken ze de mal daarvoor... (al zou me niet verbazen dat het hier om onverkochte 2380's gaat, maargoed - het gaat hier over 201/59-ers)

stefan rosiers

Dat kan toch niet, al zijn deze twee loc's exact hetzelfde (wat ik al betwijfel) de 2380 heeft toch een andere kleur dan de 123.

Anarchy

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Dat kan toch niet, al zijn deze twee loc's exact hetzelfde (wat ik al betwijfel) de 2380 heeft toch een andere kleur dan de 123.



Herspuiten

stefan rosiers

Als je de twee loc's (23 en 123)met elkaar vergelijkt kan je zien dat reeks 23 vooraan 2 dubbele lichte heeft en reeks 123 2 enkele lichten heeft.

Anarchy

Ja maar vroeger hebben ze ook al een reeks 122 dacht ik uitgebracht, mss dat ze die mal kunnen gebruiken.

svvander

citaat:
Geplaatst door diesels

citaat:
Geplaatst door svvander

Of ze gebruiken gewoon de mal van de 123 die ze reeds vroeger uitbrachten?



Ik begrijp niet waarom de 123 er bijgehaald wordt... een 201 is ene 201 en dus gebruiken ze de mal van de 201. Een 123 is een 123 en dus gebruiken ze de mal daarvoor... (al zou me niet verbazen dat het hier om onverkochte 2380's gaat, maargoed - het gaat hier over 201/59-ers)



Hallo, lees eerst voor dat er commentaar gegeven wordt... er wordt dus wel degelijk een 123 gemaakt en geen 201!
Zoals Anarchy aanhaalt: er is al eens een 122 uitgebracht, veel hoeft er dus niet aan de mal gewijzigd worden (buiten het derde licht).
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

svvander

Deze mail kreeg ik van "het spoor":

"Eind 2005 hebben 22 handelaars zich verenigd om de produktie van exclusieve modellen bij M?rklin aan te vragen. Een eerste geslaagde realisatie werd een reeks van 1000 lokomotieven,met name,een diesellok type 201 van de NMBS in donkergroen en met "snor" (ref.37272), ondertussen door elke modelspoorder gekend . Het model heeft groot succes gekend en is momenteel bij ons reeds uitverkocht. Zoals reeds eerder in een mail aangekondigd stijgt de prijs op de okkasiemarkt reeds voor dit model. In 2006 brengen wij 2 nieuwe exclusieve produkten : # Een reeks van 1000 elektrische lokomotieven type 123 NMBS ,uitvoering in 2 tinten groen. De lok zal exclusief uitgerust zijn met donkerkleurige stroomafnemers zoals in de werkelijkheid. Deze reeks zal de officiele Marklin-referentie 37237 dragen,digitaal uitgevoerd met hoogvermogenmotor(MFX) Exclusief voor onze klanten bieden wij deze reeks ook aan in 2-railsysteem met DCC-dekoder voor digitaal ?n conventioneel bedrijf ,ZONDER meerprijs !!! #Een set van 3 groene M2-rijtuigen van de NMBS zal in 650 exemplaren geproduceerd worden onder de referentie 43538 . Een mooie aanvulling bij de reeds vroeger verschenen rijtuigen van dezelfde reeks. Wielen voor het 2-rail-gelijkstroomsysteem worden gratis omgeruild. Omdat het vorige model snel was uitverkocht kan U deze modellen best op tijd reserveren door ons bijgevoegd formulier ingevuld terug te bezorgen. Hieronder enkele foto's ter illustratie.

Op de foto's stond een 123, "2-tone" groen, boven lichtgroen, onder donker met een lichtere lijn er tussen die op de snuit in een "v" gaat.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.