Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Reeks 59 Marklin - Trix

Gestart door ronny-vdv, 26 juli 2006, 20:31:27 PM

Anarchy

Ja khad er ook aan gedacht. Een gele zal niet voor nu zijn. Van de groene kan men inderdaad nog andere kleurstellingen uitbrengen. Dit leidt ik dan af uit mijn boek "Diesellocomotief reeks 59"

Anarchy

Ik heb even mijn boek "Diesellocomotief reeks 59" ter hand genomen. Ik heb gekeken welke schilderingen de beperkte versie zou kunnen hebben.

1) EXPO 58 schildering
2) Vereenvoudigde ster, 2 armen ipv 3
3) Volledig groene kast met dunne gele lijn langs de zijkant. Locnummer tussen 2 horizontale gele dunne lijnen
4) Groene kast met gele dunne lijn op de zijkant. Twee frontlampen voorzien van een gele ring (zoals bij zwaluw schildering)

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Anarchy

3) Volledig groene kast met dunne gele lijn langs de zijkant. Locnummer tussen 2 horizontale gele dunne lijnen



Deze schildering werd wel enkel toegepast in depot Merelbeke.
De kleur was denk ik eerder cr?me-gebroken-wit-achtig dan geel.
Ik heb hem proberen na te maken op basis van een Roco model met epoxykap.






Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loebaske

Aan kleine oplage locs heb ikke niet veel, veel geld,
en niet bedoeld om in de kast te staan, wel om goed
vuil te maken, en om ronden te rijden....

diesels

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Anarchy

3) Volledig groene kast met dunne gele lijn langs de zijkant. Locnummer tussen 2 horizontale gele dunne lijnen



Deze schildering werd wel enkel toegepast in depot Merelbeke.



Dat waren alleen de 201.019, 201.046 en 201.053. Eerstgenoemde van van Haine St. Pierre, de andere twee van Merelbeke. Kortom... ach, laat ook maar zitten [:(]

Jurgen

Ik heb mijn 59 vandaag gaan afhalen bij Het Spoor in Heverlee.
Prachtig model, rijd goed.
Ga eens kijken op mijn website voor een foto.
Enne, de streep op de snuit is wel degelijk aangepast. Of ze nu echt volledig juist staat, daar heb ik geen idee van. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Mja, zo gaat het ook natuurlijk. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Waah gelukzakken ik kan niet meer wachten tot eind september voor mijn 59 :D maar tzal moeten [;)]

BD1701

ziet er een goed model uit, hopelijk komen ze heel binnekort eens met een reeks 59 in groen, maar dan met dubbele koplampen, of nog beter een reeks 59 in het geel. Dat ze daar maar eens rap werk van maken, want daar zitten er nog velen op te wachten, niet?
 

Anarchy

Inderdaad daar sta ik ook zeker op te wachten. Een gele versie zal wel komen hoor, alleen dit jaar niet

factageklerk

ja ik hoop ook dat men zo snel mogelijk een groene of gele versie uitbrengt met dubbele koplampen maar dan hopelijk ook met meer functie's bvb. het echte geluid van de loc als aanvulling op de signaalhoorn[:)]maar ik denk dat marklin zich eerst gaat bezig houden met het uitbrengen van locs met enkele koplampen en dat men daarna pas de recentere versie's zoals de locs die de werktreinen trokken voor de aanleg van de hst-lijnen of die het tsp momenteel nog bezit op de markt brengen [;)]hoewel de gietmallen kunnen snel aangepast worden hiervoor en nu wachten op de volgende loc die ze gaan uitbrengen op het einde van dit jaar ik hoop nog altijd op de super gedetailleerde versie van de museumloc 201.010 [:D]maar ja dan moet men de koplampen ook verplaatsen zoals bij het grote voorbeeld
goedenacht[|)]
 

Anarchy

Ik zou er mijn zinnen niet teveel op zetten dat het de museumversie word hoor. Ik denk eerder dat het de EXPO '58 of de schildering waarbij het nummer tussen 2 horizontale lijnen staat.

factageklerk

wel je hebt eigenlijk wel gelijk we mogen blij zijn dat marklin deze locomotiefreeks op de markt wil brengen [:I]ik heb ergens gelezen maar ik weet niet meer in welk magazine dat marklin ook de meerspannige elektrische NMBSloc type 18 zou uitbrengen weten jullie daar soms meer er over[?]

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ik zou er mijn zinnen niet teveel op zetten dat het de museumversie word hoor. Ik denk eerder dat het de EXPO '58 of de schildering waarbij het nummer tussen 2 horizontale lijnen staat.

 

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.