Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LAATSTE NIEUWS ROCO REORGANISATIE IMPORTEURS

Gestart door tufken, 26 juli 2006, 16:54:53 PM

janjozef

Laat rocky rail maar blijven waar hij zit dat doet hij zeer goed, met roco zien we dan wel

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eric

citaat:
Geplaatst door Peter

en aan de horizon lokt nog altijd de Amerikaanse markt (Atlas ??)



Maar Atlas laat zijn modellen al even in China maken. Dus Roco zal daar niet meer in tussen kunnen komen volgens mij.

mark7758

Atlas is of was ooit van Roco. (Of Andersom)
Heb ooit een Atlas loc gezien in een zeer goed passende roco doos.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

modelbaanHO

Atlas is volgens mij van Rivarossi geweest en niet van Roco
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ysbeer

De firma roslo produceert in de jaren 70 voor de amerikaans markt het merk ATLAS.
Eind 70 besluit men om ook vor de europesemarkt onder het merk ROCO te gaan produceren,als eerste de BR 215 de eerste lok met vliegwiel.
deze lok kosten toen 45 DM (=22.5 euro)en sloeg bijzonder aan.
Nadat men het assortiement door overname van het failiete ROWA had uitgebreidt (men kocht de mallen) stopte roco in de jaren negentig met het merk atlas (het merk is verkocht,maar aan wie en of het nog bestaat,geen idee)

wim ysbeer

BD1701

Hopelijk zal Roco nog een Belgische toekomst hebben, voor wat betreft de productie van Belgisch materiaal. Volgens mij kunnen ze nog heel wat uitbrengen voor de Belgische markt, al was het maar varianten of andere schilderingen, van reeds bestaand materiaal. We zullen alles dus moeten afwachten.
 

mark7758

Dankje. Ik had de klepel horen luiden, maar wist niet waar de klok was.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

eric

Ik heb zelfs een Atlas lok made in Japan.
Op het chassis staat het welgekende merk KATO. Dus ook de geweldige rijeigenschappen van dit merk.
(maar ik wijk weer van het draadje af)
Ik hoop alleen niet dat Roco zijn ruiten gaat inslaan door exclusieve importeurs te zoeken.
Dat kan hun wel eens zuur opbreken.

ysbeer

Heeft Roco het kennelijk aan Kato verkocht.

wim ysbeer

Klaas Zondervan

Roco en Atlas zijn twee verschillende firma's. De enige connectie die er bij mijn weten bestaat is dat Roco materiaal heeft geproduceerd voor Atlas. Voornamelijk railmateriaal. Vandaar dat ze beiden Code 83 hebben.

jarikd

Atlas is al meer dan 55 jaar een zelfstandige producent van modeltreinen. Maar ze hebben in het verleden wel rails en locomotieven van andere fabrikanten onder eigen naam verkocht, al dan niet na aanpassingen.
Van Roco heeft men in de 70'er jaren rails en locomotieven verkocht in de VS. Enige verschil tussen de Roco en Atlas locomotieven waren de wielen en de koppelingen.

Andere fabrikanten die hebben samengewerkt met Atlas zijn onder meer Rivarossi, Kato en Athearn.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

tunnelmotor2000

Mijn Atlas US lokomotieven zijn allemaal Made in China. In ??n steekt standaard een Lenz decoder in.
Roco levert ook motoren aan Athearn om in hun HO lokomotieven in te bouwen.
 

ysbeer

Hoe kregen we in hemelsnaam dit forum gevuld als we niet allemaal het zelfde met iets andere woorden zouden schrijven[:D][:D]

wim ysbeer

janjozef

En pas op dit was allemaal LAATSTE nieuws over roco [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eric

Dus we gaan terug speculeren over een nieuwe Roco importeur.
Gokje,
een Chinees?[:D]