Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LAATSTE NIEUWS ROCO REORGANISATIE IMPORTEURS

Gestart door tufken, 26 juli 2006, 16:54:53 PM

Tom

Rocky Rail mocht ook geen modellen meer produceren om Mehano in te voeren, maar mehano produceerd nu die modellen zelf en laat toe dat Rocky rail nog andere merken invoert.
Maar roco legt de lat nu wel heel hoog.
Tom

janjozef

Dat ze geen invoerder willen die zelf fabrikant is dat is normaal, maar zelfs geen ander produkten mogen invoeren vindt ik een zeer tristige bedrijfspolitiek , zoals kan lukken voor grote landen als frankrijk en duitsland maar voor landen als Belgi? en nederland heb ik bedenkingen. Afwachten maar ik heb er geen goed oog in

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

D_Loc

Ik vind het inderdaad nogal vaag wat er gaande is, zeker nu het toch al niet echt goed gaat in de modelspoorindustrie. De verkopen zullen er niet beter op worden als je alle importeurs gaat afstoten omdat ze meerdere merken voeren.
Ik kan mij ook voorstellen dat je als importeur denkt voor jou 10 andere als men met eisen gaat komen dat je alleen hun merk mag voeren. Zeker bij een bedrijf dat zojuist uit de dood is herrezen. Kortom, dit lijkt mij geen slimme zet van Modelleisenbahn GmbH.
Dit is mijn idee over het gebeuren.

Ik had toch wel graag de Roco Multimaus gehad maar dat zal nu ook wel weer langer duren voordat deze in onze omgeving beschikbaar is [:(].
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

loebaske

Is allemaal toch triestig als je het me vraagt,
ik kan er niet inkomen dat een importeur slechts
??n merk mag vertegenwoordigen [V]
je kan dat misschien opleggen aan iemand als het
een groot land is(afzet markt heeft) maar daarvoor is
ons landje te KLEIN [:(]
en denk dat Roco te hoge eisen steld, wat misschien
wel eens nadelig zou kunnen worden.....
een droom senario zou zijn, dat Paul (Rocky rail)
inmporteur zou worden van beide merken, en het zal aan
de producent zijn (kwa prijzen) welke afzetmarkt de
verdeler kan aanprijzen aan de winkeliers.
Kan er wel inkomen dat Mehano wilde dat Paul geen eigen
produkten ging maken en verkopen, en denk dat het was
omdat Mehano deze modellen wilde produceren, en waar ze
tot nu toe zeeeer goed ingeslaagd zijn.

Tenzij Patrick (tufken) de importeur word [:)]
In ieder geval, ik was geschrokken van het nieuws, ben
maar pas terug van een weekje ardennen....je ken dat, meer
treinen dan uitstapjes  [:D][:D]

tufken

@ Loebaske Tenzij Patrick (tufken) de importeur word


Maar dan moet je wel bij mij komen werken hoor.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


loebaske

Maar vent toch (op zijn Gents [;)] ) dat ga je me
geen twee keer moeten vragen, ikke droom al lang om
van mijne hobby men beroep te maken, het enige wat
misschien moeilijk zou zijn [:)] is men vrouwke, want ik
zou teveel werken, en geen tijd meer hebben voor haar [:)]

ERVIN

H?? Tufken,ik wil ook bij U komen werken,ge moet mij niet betalen,alleen op het einde van de maand ne loc en een paar wagonnekes geven.[:p]

Johnnytrein

Hey mannekes ik ben werkloos en als werkloze hen ik dan geen voorrang? [:D] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tufken

citaat:
Geplaatst door ERVIN

H?? Tufken,ik wil ook bij U komen werken,ge moet mij niet betalen,alleen op het einde van de maand ne loc en een paar wagonnekes geven.[:p]



Akkoord, kom maar af en uw bed staat ook al klaar, dan mag je er tussen slapen. [}:)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mark7758

He tufken.
Denk je er om dat hij ook een LEMACO lokje kan vragen als salaris?[V]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Misschien zie ik het wat donker in, maar ik denk dat er niet veel voor nodig is of Modelleisenbahn GMBH (Roco) zoekt gewoon een ekskuus om te stoppen met Belgische en Nederlandse modellen. Waarom zouden ze zich druk maken om een kleine afzetmarkt als de Benelux.De markt voor Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse modellen is veel groter, en aan de horizon lokt nog altijd de Amerikaanse markt (Atlas ??)
Met vriendelijke groeten
Peter

tufken

citaat:
Geplaatst door Peter

Misschien zie ik het wat donker in, maar ik denk dat er niet veel voor nodig is of Modelleisenbahn GMBH (Roco) zoekt gewoon een ekskuus om te stoppen met Belgische en Nederlandse modellen. Waarom zouden ze zich druk maken om een kleine afzetmarkt als de Benelux.De markt voor Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse modellen is veel groter, en aan de horizon lokt nog altijd de Amerikaanse markt (Atlas ??)



Paul van Mehano vindt dit zeker niet zo slecht, meer werk voor hem en hij zal daar snel op inspelen    [:p]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mark7758

Maar Paul heeft Mehano en dat is dan weer een doorn in het oog van Roco. Dan moet Paul kiezen tussen Roco of Mehano.
Laat hem Mehano houden. Daar is hij goed in.
En er gaan al geruchten dat er een NLer bij Roco is gaan werken en per 1 september alles RECHTstreeks vanaf de fabriek zou gaan.
We hebben dan 1 NLer als aanspreekpunt. (Voor Belgie en Nederland)
Dit zou ook mogelijk voor Wallonie en Frankrijk gaan gelden.
1 Persoon die de Frans-talige winkels behandelt.
Er zou binnen 3 weken duidelijk komen. We zouden dit per post te lezen krijgen.
(LET OP DIT IS EEN GERUCHT. Wel via 2 verschillende kanten gehoord.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tufken

@ mark7758

Nee Marc wat ik bedoelde is dat Paul er op zal inspelen via Mehano.
en dan zou Roco wel eens te laat kunnen zijn.

En met Paul hebben we zeer goed contact.  Wat zal dit zijn via Oostenrijk??  Afwachten.

Die rechtstreekse leveringen of via de Franse importeur dat hadden ze mij donderdag meegedeeld, maar ze zijn er nog volop over aan het onderhandelen.

En als er een nieuwe importeur komt zal die alle modellen moeten binnen nemen uit het gamma. En die ook hier aan de man moeten brengen.

Dit is goed voor een zeer draagkrachtige firma.  Reken maar een uit vb. min 5 stuks verplicht op stock aan welk bedrag je dan al komt van stock.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mark7758

Ja. Laat Paultje maar gaan.
Volgend jaar de 21+27 van Mehano en er zijn al gesprekken geweest over een kleine rangeerloc. (Maar dat is toekomst. 2009/2010??)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.