AM Post - Van Biervliet

Gestart door Peter, 17 november 2016, 12:38:55 PM

oebr

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 november 2016, 16:53:31 PM


Misschien moet die heer maar eens mensen zoals Sicco aanspreken om een even geslaagd model uit te brengen waarbij je geen dubbel gevoel hebt ! :-\


Dat is toch gebeurd ?
Zeker voor de 59 waren we met veel adviseurs.
Als wij ons werk volgens jou niet goed gedaan hebben... sorry dan.

Op de poststelletjes is de kritiek pas (te) laat op gang gekomen. Maar er is nog maar 1 van de vele mogelijke versies
uitgekomen, een documentje met de te observeren mindere puntjes zal de ontwerper en fabrikanten zeker interesseren.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

voor zover ik lezen kan is er maar over een aantal zaken iets gezegd dus voor wie VBV een heilige is is dat er dan waarschijnlijk teveel. Ik schreef prachtig model waarvan eigenlijk alleen de nr's ervoor zorgen dat het geen 100% conform model was, die koppeling had ook iets beter mogen zijn, tenslotte kost het evenveel moeite om een geslaagde koppeling te maken als één die niet helemaal geslaagd is  :-\
Ik veronderstel als jullie voor een baas werken en je een werk komt af te leveren die niet 100% is je ook al een reaktie gaat krijgen, of jullie moeten wel een droombaas hebben! Verder heb ik 23's, 55's van VBV
Mocht er nog een stelletje uitkomen met de juiste cijfers dan zou ik mij dat gerust willen aanschaffen.
Ik koos ervoor het model af te wachten en dan mijn conclusies te trekken, welnu dat is mijn conclusie, jullie hebben een andere en dat kan ik dan wel respecteren, omgekeerd schijnt dat  niet te kunnen ! :-\

Metpetergaathetbeter

van het moment dat er een foto kwam van die 59 kwam was ik van de eersten die de opmerking heeft gemaakt dat er iets scheelde aan het ontwerp, maar daar de matrijs al zal gemaakt geweest zijn is met de kritiek weinig of niet rekening gehouden hoewel VBV zei dat er veranderingen aangebracht werden (kostenplaatje) :-\

itchy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 november 2016, 00:05:50 AM
Mocht er nog een stelletje uitkomen met de juiste cijfers dan zou ik mij dat gerust willen aanschaffen.

paar pagina's terug bladeren...

Citaat van: Sicco op 19 november 2016, 17:44:08 PMDit is een model van deze unieke schildering met het nummer 961 dat het tijdens de perspresentatie van de 'nieuwe' poststellen indertijd droeg. Daarvoor zijn de dunne cijfers correct. Het stel kwam uiteindelijk in dienst als de 963 met de dikke cijfers (Univers 67).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

#79
had het met 963 getooid geweest dan had dat nu al besteld geweest,die 961 is te beperkt of zelfs nauwelijks inzetbaar :-\
maar dat hebben we maar achteraf geweten :-\

Wat ik bedoel met de juiste nr's  het nr. dat ook strookt met de stellen die ingezet werden! ;)

Stel voor hier het botsen van ideeën te stoppen want dat gaat eigenlijk geen aarde aan de dijk brengen ! :-\


oebr

heb net in een wederzijdse pm-wisseling aan Peter uitgelegd waar m'n opmerking (ivm de 59, over het poststel kan ik weinig zeggen wegens niet bij betrokken) over handelde: namelijk het feit dat er wel degelijk een groep mensen advies hebben gegeven en kritiek hebben geleverd op de voorontwerpen.
Als er dus iets scheelt aan dat modelletje is dat ook aan onze inbreng gelegen (vandaar dus welgemeend sorry, 't was allicht de laatste kans op een indrukwekkend H0-model van deze lok) en niet alleen aan de fabrikant die echt wel geprobeerd heeft om derden bij de ontwikkeling te betrekken.











On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

oebr

Je opmerking over dat nummer steun ik ook hoor Peter. De dag dat het me irriteert zal er rap een decalleke over gaan  ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter


itchy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 november 2016, 00:52:40 AMWat ik bedoel met de juiste nr's  het nr. dat ook strookt met de stellen die ingezet werden! ;)
Stel voor hier het botsen van ideeën te stoppen want dat gaat eigenlijk geen aarde aan de dijk brengen ! :-\
schrijf dan in 't vervolg wat je bedoelt... Dit heeft niks met botsen van ideeën te maken. Het model is juist, inclusief de nummers. Misschien heeft de afbeelding van de 963 in de VBV brochure menig liefhebber op het verkeerde been gezet (wellicht geen toonbare foto van de 961 voorhanden). Maar het bijschrift vermeldt duidelijk 961. Wat eigen opzoekwerk had dit zo uitgeklaard. Gelijkaardig voorval bij de 2502: computertekening in de brochure toont lok getooid met NMBS normcijfers, het uitgebrachte model heeft Univers 67 cijfers. Dus: moest VBV evenveel aandacht besteden aan hun brochures als aan hun modellen dan waren hier nu geen 6 pagina's vol geschreven ;-). Maar ik heb het liever zo (correcte modellen) dan omgekeerd (correcte brochures).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

maar zorgt ervoor dat zijn volgend model met 963 nu al zal uitverkocht zijn !  :) ;)

Sicco


factageklerk

Wat een gel  :o l Ik dacht dat we toch plezier moesten beleven aan onze mooie hobby..... Er zijn ergere dingen in het leven
 

itchy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 november 2016, 09:31:40 AM
maar zorgt ervoor dat zijn volgend model met 963 nu al zal uitverkocht zijn !  :) ;)
Met plezier: ik hoop dat het NIET de 963 wordt, want die is in 1995 ergens tegenaan geknald en toen al uit dienst genomen :-D
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

Maar een ander nummer met POST 90 opschriften kan niet  :D
Maar de varianten POST en B POST komen heus ook nog wel

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992