AM Post - Van Biervliet

Gestart door Peter, 17 november 2016, 12:38:55 PM

itchy

#60
1) ik denk niet dat ik ergens kritiek geleverd heb op de fabrikant, ik stel een vraag/start een discussie over de inzet van het reële voorbeeld (waarop er alweer oeverloos gemekker over "kritiek op de fabrikant" ontstaat.... interessant hoor :-/ )
2) @chrisrail: spoor 2 is aan de andere kant (rechts op de foto). Het spoor waar jij op doelt is een wijkspoortje tussen perronsporen, en daar staan 2 elfjes op afgesteld.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

#61
Citaat van: Ludwig op 20 november 2016, 19:19:52 PM
Citaat van: Sicco op 20 november 2016, 11:04:37 AM
En we weten hoe sommige van ons modelspoorders zijn: we rijden over totaal onrealistische Märklin-wissels en verwachten dat fabrikanten hun 400 euro dure treinstellen
daarop aanpassen.... ;)

Spijtig en onterechte opmerking !
Zelf vind ik het een prachtmodel en hoop er een te kunnen aankopen.

Wat bedoel je? Ik heb ze letterlijk gehoord, en niet één tegelijk.... tot en met mensen die woedend waren over dat hun keurig op schaal gemaakte treinstel de joekels van wissellantaarns van jaren vijftig Märklin-wissels raakten aan toe.... hoe bedoel je onterecht? Of begrijp je, gezien je tweede zin, de ironie van mijn opmerking niet?

oebr

Citaat van: factageklerk op 20 november 2016, 11:46:41 AM
Ik ben al blij dat er een model van verschenen is , ...   Laat maar komen.... nu de Bud Inox nog ;)

Het gat gevuld dat VI-trains vijf jaar geleden geslagen had... Kan je verzoek alleen maar beamen.
Volgend jaar ook de AM 54 en wie weet dan het jaar daarna wel eens zo'n Budd...
Fantastisch !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Sicco


Chrisrail

#64
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Svendw

Ziet er knap uit!

Weet iemand of er nog bordeaux en new look stellen aan komen, of zijn de verschillen te groot?

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

itchy

Citaat van: Chrisrail op 20 november 2016, 20:39:31 PM
Citaat van: itchy op 20 november 2016, 19:20:17 PM
2) @chrisrail: spoor 2 is aan de andere kant (rechts op de foto). Het spoor waar jij op doelt is een wijkspoortje tussen perronsporen, en daar staan 2 elfjes op afgesteld.

Dan moet jij toch een arendsoog hebben denk ik, sla me dood maar zelfs met bril lukt het me niet daar een poststel terug te vinden.  :-[
nee integendeel ik draag een bril :-D
het is ook meer een 'lucky guess' geef ik toe - in ieder geval waren de kopsporen aan die kant van het station de vaste stek van de colliwagens (op de verdieping eronder werden de collis behandeld).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

loebaske


Denk dat we nog veel prachtige stellen/kleurstellingen mogen verwachten...

VBS

A fijn nog vele stellen ,dus nog vele discussies ,heerlijk zo'n forum ....
Doe dan maar 20 jaar teug in de tijd geen gezeur over wat niet en wel klopt er was weinig ,en je was blij met een zelf omgebouwd rijtuig of lok .
Nu kunnen we alles kopen ,tenminste als je het budget er voor hebt ,en ja voor de een is €400,- niets en die gaat er dan gelijk een andere koppeling op zetten ,of iets verbouwen ,maar een ander zegt voor zoveel geld verwacht ik iets ...
En als er dan aangegeven wordt dat het op een goedkoper manier ook anders kan ,of dat iemand iets op een andere manier gemaakt mooier vindt ,is dat voor de een kritiek en of afkraken van een model ,en voor de ander een opmerking hoe het beter had gekund.
En heerlijk toch dat we allemaal die gymzaal vol bouwen met een stukje realiteit zodat alles klopt.
Nee ik zal het model niet kopen ,dus zal ook niet meer reageren ,op een voor de meeste ; blijkt ,nutteloze discussie ,of las de fabrikant mee en leert die er van voor een volgend model ,en leest wat zijn potentiele klanten mooi vinden ???
Bert
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Metpetergaathetbeter

#69
waarom zou kritiek niet kunnen, 4OO euro daar moet je al even voor werken en waarom zou het niet juist moeten zijn als degene die die uitbrengt zich op de borst wrijft en vertelt dat alles 1OO % juist is  :-\

Trouwens hetzelfde met die 59 waar het bij mij bij die ene zal blijven daar ik vind dat die van Trix eigenlijk veel geslaagder is van uitstraling hoewel hij minder gedetailleerd is ! :-\

Misschien moet die heer maar eens mensen zoals Sicco aanspreken om een even geslaagd model uit te brengen waarbij je geen dubbel gevoel hebt ! :-\

Mocht de koning het verkeerd ophebben dan zou ik hem daar ook op attent maken waarom kan dat dan niet met een fabrikant :-\

En met dat verhaaltje "We mogen al content zijn dat......................., welnu die doet dat niet voor jouw of mijn schone ogen, hij doet dat gewoon omdat hij daar geld aan verdiend ! Trouwens terecht  !

Ludwig

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 november 2016, 16:53:31 PM
waarom zou kritiek niet kunnen, 4OO euro daar moet je al even voor werken en waarom zou het niet juist moeten zijn als degene die die uitbrengt zich op de borst wrijft en vertelt dat alles 1OO % juist is  :-\

Trouwens hetzelfde met die 59 waar het bij mij bij die ene zal blijven daar ik vind dat die van Trix eigenlijk veel geslaagder is van uitstraling hoewel hij minder gedetailleerd is ! :-\

Misschien moet die heer maar eens mensen zoals Sicco aanspreken om een even geslaagd model uit te brengen waarbij je geen dubbel gevoel hebt ! :-\

Mocht de koning het verkeerd ophebben dan zou ik hem daar ook op attent maken waarom kan dat dan niet met een fabrikant :-\



En met dat verhaaltje "We mogen al content zijn dat......................., welnu die doet dat niet voor jouw of mijn schone ogen, hij doet dat gewoon omdat hij daar geld aan verdiend ! Trouwens terecht  !

Ik heb hem in mijn hand gehad op de beurs en het model kon mij ook niet echt overtuigen.
Ik ken er te weinig van om te zeggen wat er scheelde.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

bellejt

mss kan iemand eens opsommen wat er allemaal verkeerd is met het model ? Is het enkel de koppeling dan is het schandalig hoe hier gereageerd word.Met de concurrentie type 53 (enzovoort) was wat heel anders mis . Denk er zelfs bij deze over na om bij aangaande zulke reacties mijn lidmaatschap te beeindigen.
Wil men een perfekt model moet men maar 1500 euro op tafel leggen zoals bij de zwitserse constructeur.Maar ja dan kost het teveel.Spijtig dat iemand , ondanks dat hij er ook wat op verdiend , hier zo aan de schandpaal wordt genageld.

Rest my case en logoff op dit topic.

BD1701

Ik heb het nieuwe treinstel van "De post" ondertussen ook al in mijn bezit, ik kan enkel zeggen dat dit weer TOP werk is van Van Biervliet. Ik zat al heel lang te wachten op dit treinstel en zie, uiteindelijk is het er nu. Jammer dat er soms wat teveel kritiek gegeven wordt vind ik. Meer ga ik daar niet over zeggen.
 

Koen

Tja, blijkbaar heb ik een aantal heilige huisjes ingetrapt  ???.
Nu ja, ieder zijn mening hé  ::).

Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

itchy

Ik heb het model ook gezien in Woluwe gisteren en het ziet er fantastisch uit. De echte poststelletjes heb ik helaas niet meer bewust zien rijden, heb ze wel gezien toen ze alle samen hun lot stonden af te wachten in een van de bundels te Kinkempois. Beetje vreemde verschijning door die erg gesloten bakken, de felle rode kleur valt erg op en dat is bij het model ook zo. Een volgende versie van dit model (iets ruimer inzetbaar) staat met stip op 1 in m'n verlanglijstje. (Op 2 staat n Budd 😜)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail