Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

is Vollmer HO 1:87?

Gestart door railbusje, 22 juli 2006, 23:53:30 PM

railbusje

Ik heb recent twee Vollmer HO huisjes ineen geplakt.
Wanneer ik ze naast mijn huisjes van Faller zet lijken ze toch beduidend kleiner, zijn ze wel 1:87?
Kk dacht dat in de jaren 70 er wel meer HO huizen eigenlijk 1:100 waren. Heeft iemand ook dit idee?

Gerolf

Dat gebeurde inderdaad vaak. Dergelijke huisjes zijn wel bruikbaar in de achtergrond. Het geeft een "geforceerd perspectief".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railbusje

Inderdaad, daar kan ik ze enkel voor gebruiken want dit is geen zicht.
Wel vervelend dat het twee stadshuizen zijn.

janjozef

bekijk de grote van de deuren daaraan kunt ge het makkelijkst zien welke schaal de huizen hebben een deur in HO moet minstens 23 mm hoog zijn dan hebt ge een deur van 2.05 cm hoog wat voor en voordeur eigenlijk nog laag is.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Soms niet te dicht bij een ander gebouw plaatsen,
dan val het ook niet zo direct op...

Johnnytrein

En ik die dacht dat alleen Faller huisjes te klein waren.[:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ysbeer

Bijna alle huisjes,zeker de grote,zijn behoorlijk verkleind.
meestal in hoogte en diepte,
1 op 87 huizen die werklijk totaal maat goed zijn vind je nauwelijks.
lokloodsen willen nog wel eens dichtbij zitten,evenals stationsgebouwen.

wim ysbeer

janjozef

De diepte van huizen is inderdaad dikwijls te klein, net als de breedte, uiteindelijk is de diepte van een huis snel 9m, dan moeten ze in HO al 10cm die zijn en met een tuintje van 15m lengte heb je dan al snel 27cm nodig voor een klein rijhuisje op je baan, dat zie ik er weinig doen op hun baan. Ik bouw mijn huizen juist in de hoogte en voor werkmanshuisjes neem ik 6cm breedte wat nog redelijk is en als diepte ook 6cm wat dan weer eigenlijk veel te ondiep is, daarachter nog een tuintje van een 6 tal cm, soms zelfs minder. De maten kloppen niet en buiten die enkele hier met hun arendsogen ziet niemand het. Uiteindelijk het is het totale zicht dat moet kloppen, niet de maten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

een goed voorbeeld hiervan is het duits stadhuis van faller en kibri

ik kan niet direct opde stad komen maar het is dat met die 4 torentjes en een arcademuur onderaan
dat van faller is bijne 2x zij klein als dat van kibri dat dan weer fenomenaal groot lijkt
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ysbeer

Beetje buiten de pot.sorry

maar ik heb nog kibri 8294 en 8296 in de aanbieding voor 20 euro de twee. totaal nieuw in de orginele doos.
wel plus verzend kosten
wie wil mailen

wim ysbeer