Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco reeks 260/80

Gestart door Peter, 18 juli 2006, 15:16:50 PM

Peter

Vraagje aan Roco
Krijgen we ooit nog eens een rangeerlok reeks 260 in de modernere reeks 80 uitvoering met dubbele koplampen, een geel Z patroon op de zijkanten en....zoals de 260 met NEM 652 stekker.
Ik hoop van wel en liefst zo vlug mogelijk.

Om mogelijke vragen te voorkomen: de bovenbouw van de (oude Roco) 80 past NIET op het onderstel van de 260 zonder ingrijpende aanpassing
Met vriendelijke groeten
Peter

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik hoop van wel en liefst zo vlug mogelijk.

Ik ook,
Mail het is naar Reyne.

janjozef

Ook ik ben er in geintresseerd

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Dat had ikke ook al gezegd aan Tufken, want heb er
zomaar 2 van in de tijd,en hopelijk verdwijnen ze niet
te snel uit de markt, zodat we op termijn er meerdere
kunnen aanschaffen, want als men wat rangeersporen heb
kunnen je wat spelen [;)]

Rochevalien

Is dit misschien een oplossing voor deze lok?

//http://cgi.ebay.nl/Platine-Roco-pour-locomotive-Roco-SNCB-DB_W0QQitemZ190010640170QQihZ009QQcategoryZ9068QQcmdZViewItem//

Toevallig gevonden op E-bay,de aanbieding loopt trouwens nog steeds.
Ik vermoed trouwens dat deze verkoper niemand minder dan de zaakvoerder van Parsifal is.

Gerrit

Peter

Hallo Gerrit,
Dat zijn inderdaad goede dingen. Er is echter een maar (tje).Zoals die loks er nu uitzien is er helemaal geen plaats voor een decoder, of je moet al redelijk wat zaag en freeswerk doen.
Wat mij een beetje verwonderd is dat Traintechnology of Brelec daar niet opgekomen zijn. Moest dit ook bestaan voor de oude Roco 59 en 62 of zelfs de Lima 11/12/21/27, zou het een goede zaak zijn voor degene die deze loks hebben en willen overschakelen op digitaal.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Hallo Peter,volgens mij zijn alle oudere Roco loks(dus niet alleen de Belgische modellen) op deze manier van een digitale aansluiting te voorzien.Er staat ook zo'n print op E-bay voor "onze" 29er en zijn franse evenknie.Het is natuurlijk waar dat je niet aan freeswerk ontsnapt om plaats te maken voor een decoder,het isoleren van de decoder ten opzichte van de massa van de lok zal ook moeten gebeuren.Wat betreft de Lima loks is er plaats genoeg en kan je volstaan met een aanpassing van de bedrading.Ik ben overigens geen fan van de Lima G-motor en ga liever over tot het ombouwen op een Roco chassis ,en dan zijn we weer aan het begin van deze tekst .
Om nog eens over die Roco printplaten terug te komen,ik heb eens op een site van een Nederlander gelezen dat je die bij Reyne kon kopen maar dat was voor Reyne vertegenwoordiger voor belgie werd.

Gerrit

erik de noorman

Gerrit,

Een roco serie 29 is gemakkelijk te digitaliseren zelfs zonder frees of snijwerk. Tussen het dak en het metalenblok is meer dan voldoende plaats. Ik heb een tijdje terug zo'n 29 omgebouwd naar 3 rail en gedigitaliseerd met een lenz decoder. Een roco serie 60 daar kan ik niet van meespreken.

Erik