Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Gebouw Stelplaats Kinkempois (Luik)

Gestart door ricky56, 17 juli 2006, 11:48:36 AM

ricky56


janjozef

Excuses niet nodig, het gebouw ziet er goed uit.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Zoals Jan zegt, geen ekskuses nodig. Als je mijn frans op het forum van TMM bekijkt.....
Prachtig gebouw !!!
Met vriendelijke groeten
Peter

Kedeng Kedeng

Amaai!!! [:0][:0][:0] Schoon echt schoon,

@de redactie van MSM
Hier op het forum zitten mensen die kunnen toveren
In de plaats daar is te gaan kijken.

Anarchy

Prachtig gemaakt, kon ik dit ook allemaal maar

ricky56

Bedankt,

Wij zullen een jaar werken, een andere member van ALAF en ik, om dit gebouw te maken... Een uurtje om vier raamen te maken... en bijna 600 minuten om de 31 hefbomen in messing te maken... Een heel mooie gebouw, maar ook veel werk te doen... Alleen de meubels, flesjes en basis materiaal hebben wij gekocht. Alles is "hand made"...

Ik zal nog foto's zenden als het gebouw evolueert...

Vriendschappelijk,

Ricky.

mark7758

Ziet er goed uit. Maar volgens mij staat het bloktoestel precies 180 graden gedraaid.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Mooi, man!

@JanJozef: ben ik blij dat ik niet meer de enige "directeur NMBS" ben. Gefeliciteerd met je 1500ste bijdrage op dit forum!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Alstubliuft nu geen ruzie over wie de baas van de NMBS of infrabel wil zijn, gelukig is Tony de B-holding. [:o)]
Tom

ricky56

citaat:
Geplaatst door mark7758

Ziet er goed uit. Maar volgens mij staat het bloktoestel precies 180 graden gedraaid.



Immers. Maar wanneer het gebouw zal verenigd worden, zal men door de vensters slechts de hefbomen in hoge positie zien.

Men zal slechts de top daarvan in lage positie zien, en dat zal de illusie geven ... Men moet soms kunnen vals spelen.

Het geheel omvat hefbomen in messing (vierkante buis + stengel in messing gesneden en gelast), het cirkeldeel wordt gevormd volgens hoofdmodel in plastic (resin casting), en het frame werd in plasticard verwezenlijkt.

De bouw van het binnenste van de cabine heeft niet minder dan 30 uur van werk gevraagd...

Vriendschappelijk,

Ricky.

janjozef

Inderdaad, we moeten dikwijls wat toegeven aan de werkelijkheid voor het uitzicht op de baan.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

Dit is Modelbouw met een grote M. Ik zou zeggen m??r van dat !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

Inderdaad, we moeten dikwijls wat toegeven aan de werkelijk voor het uitzicht op de baan.
Jan




Jan,ben jij soms ook Franstalig?[:D]

Gerrit

janjozef

nee, en het is wat aangepast, eigenlijk niet meer dan een typefout

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mark7758

Ik weet het ricky. Het is erg mooi. Als het af is kom ik zeker even kijken. (Uurtje of 4.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.