Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Genk in een nieuw jasje

Gestart door modeltreinbart, 13 september 2016, 18:28:22 PM

modeltreinbart

Bij het maken van de plannen van de inrit kant viaduc van de n76, ben ik tot de constatatie gekomen dat de bovenleiding van sommerfeld niet 100% correct is, want de centers liggen te ver uit elkaar dan de centers van het spoor.
Hier zal ik dus zelfbouw moeten doen.
Wat voor verrassingen zal ik nog allemaal tegen komen? dit zal later wel blijken als ik aan de derde module begin want dan begin ik aan de wisselstraat.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

OlivierV

Citaat van: modeltreinbart op 28 oktober 2016, 13:51:06 PM
Bij het maken van de plannen van de inrit kant viaduc van de n76, ben ik tot de constatatie gekomen dat de bovenleiding van sommerfeld niet 100% correct is, want de centers liggen te ver uit elkaar dan de centers van het spoor.
Hier zal ik dus zelfbouw moeten doen.
Wat voor verrassingen zal ik nog allemaal tegen komen? dit zal later wel blijken als ik aan de derde module begin want dan begin ik aan de wisselstraat.
Bovenleidingsmasten van sommerfeldt aanpassen is maar een kleintje he. Tuurlijk staat dat te ver uiteen, dat is gemaakt voor onrealistische hart-op-hart afstanden. Die van mij is ook aangepast op mijn normen, nog steeds niet realistisch, maar toch al beter dan die 6,5cm hart-op-hart. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modeltreinbart

Volgens mijn berekening zou de afmeting hart-op-hart 4,2 cm bedragen .
De afstanden tussen rails bij dubbelspoor bedraagt 2,25m of 2,58cm h0 gemeten bij de binnenste railstaven.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

SuSke

Wat denk je dat er met de masten op Vaerwegh Dok is gebeurd? Geen enkele is nog een "originele" Sommerfelt maar allemaal aangepaste ook omwille van de gereduceerde hartafstand van de sporen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Bij Fremo hanteren ze voor dubbelspoor 4,6cm in vrije baan en in stations 5cm hart-op-hart.

Moet zeggen, dat (4,6cm) zit wel strak, zie onze modulebaan.

Kruising


Kruisen van treinen

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

IS wel mooi die kortere hartafstand, maar je moet wel met ruime bogen werken dan, anders ...  :-\ :'( :'(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 29 oktober 2016, 15:37:38 PM
IS wel mooi die kortere hartafstand, maar je moet wel met ruime bogen werken dan, anders ...  :-\ :'( :'(
In't zich moet dat sowieso, achter de coulissen gaan we naar standaardgeometrie, maar dat had je allicht al eens aanschouwd. ;)


Proefopstelling modulebaan - bocht rechterkant
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modeltreinbart

In mijn baan plan zitten geen bogen . Dus kan ik gemakkelijk de afmeting gebruiken. Enkel in het station moet ik rekening houden met mijn perrons.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

De eerste modulebak is getimmerd en gelijmd komende dagen kan ik verder het landschap gaan beginnen maken.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

De werkzaamheden lopen vlotter dan verwacht.
Als alles meezit kan ik volgende week al beginnen aan de scenery.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Stieven76


modeltreinbart

Ik zal proberen , maar moet eerst nog eens kijken voor mijn kabels van mijn toestel voor op te laden. voorlopig is enkel het bos al klaar, de sporen worden vandaag verder ingebed ook staat er een kleingebouw vermoedelijk iets met de stroom te maken dat ook al klaar is behalve de wheatering en de ramen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)