Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

spoorwerkmachines van kibri

Gestart door factageklerk, 12 juli 2006, 12:41:26 PM

factageklerk

ik zou graag zo'n dergelijke kibri bouwdoos van de PLASSER&THEURER ballastverdichter DGS 62 N artikelnr. B-16070 willen aanschaffen en willen aanpassen naar een  fictief belgisch voorbeeld spoorwerkonderhoudsmachine maar het probleem is de motor(aandrijving) die word niet door de fabrikant er bij geleverd maar door verschillende fabrikanten worden er motors aangeboden voor deze modellen( zo stond het toch vermeld in de catalogus) is er iemand die me tips kan geven die hier al ervaring mee heeft ,ik zou graag het model willen inzetten op mijn marklin digitalbaan (3rail systeem)
alvast bedankt
groeten
 

Peter

In de Miba hebben er verschillende artikels gestaan over het motoriseren van diverse Kibri spoorwegbouw-maschines. als ik me goed herinner waren de meeste gebaseerd op SB motorisatie sets.
Als het dat is wat je bedoeld wil ik er tijdens het weekend wel eens achter zoeken.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

ja ik bedoel dus het motoriseren voor het marklin 3 railsysteem digitaal. Bedankt voor uw tip[:)] ,ik hoop ook dat de modelspoormagazine redactie daar eens een praktijkreportage aan wijd
groeten
 

Tom

Of je kan een 62 goed vervuilen en verouderen, en dan ervoor hangen.
Maar zoiets zie waarschijnlijk haast iet in de realiteit.

Moest je een motor inbouwen, zie je die dan niet zitten?
Tom

Kedeng Kedeng

Ik heb ooit is een reclame boekje gekregen met allemaal motors om in tebouwen
En daar stond een motor in voor het PLASSER&THEURER voertuig
Maar ik heb dat blad weggegooid [:I][B)].

Johnnytrein

Kieken[:)] wie gooit dergelijke informatie nu weg? Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Tom

Zoiets nooitdoen!
Ik heb thuis een hele stapel folders liggen.
Tom

janjozef

Op de duur heb je zoveel dat je nooit meer vind wat je zoekt.
Mail even naar diegene die het zeker hebben, ik denk aan Paul Bellen of jocadis.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Kieken[:)]

Ja weet het [:o)]

Havoc

Hier hebben ze wel iets geschikt: http://www.lemo-solar.de/default_1.htm (klikken op modelbautechnik enz)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

lemo-solar heeft best wel een groot assortiment aan kwaliteitsspullen, maar de prijzen zijn dan ook niet min [:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Als ge een beter adres weet moogt ge het altijd laten weten Gerolf.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Als de kwaliteit minder belangrijk is, kan je bij Opitec je licht eens opsteken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

En bij conrad, hebben ze daar niks?
Tom

Kedeng Kedeng