Licht brand in lok

Gestart door Peter, 16 augustus 2016, 10:14:39 AM

Peter

In een van mijn loks, een baureihe 50 van Roco branden steeds weer de sluitlichten als ik de stroom op mijn baan aanzet (ps. ik gebruik IB)
Als ik het adres ingeef op mijn IB gaat die verlichting uit, tot ik ze weer aansteek met de funktie toets.
Zelfs als de lok bij het uitschakelen van de stroom op mijn baan, zonder verlichting staat, branden de lampen (geen led's) de volgende keer toch weer.
Is dit te verhelpen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gaspar

Als ik de stroom inschakel op mijn baan dan branden de lichten in al mijn loks die voorzien zijn van een Uhlenbroch 76320 decoder. Vooe de rest niets aan de hand, lichten effen schakelen en alles is terug normaal. Ik gebruik dat om een soort appel te houden.
Nu gebruik in een Ecos maar bij een MM gebeurde precies hetzelfde.
Gr  Guy
 

Peter

Ik heb verschillende loks met een 76320 decoder van UB en toch is dat de enige lok die dat heeft
Met vriendelijke groeten
Peter

pandur

Met de CV 122 kan de decoder de toestand van de functies bijgehouden
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

PietB

Ik heb één loc die dat effect ook heeft, het is een NS600 rangeer loc van Roco.
Die loc staat altijd op de baan, op het rangeer terrein.
Omdat het koploper programma nogal de tijd neemt bij het initialiseren, gebruik ik dat effect net als Gaspar om te weten of de baan 'gereed' is.
En zodra de 600 in beweging komt, rangeren doe ik met de hand, gaan de lichten uit, dus moet ik even op f0 drukken.
Ik gebruik ook een IB.
Ik zou het effect niet kwijt willen.

Citaat van: pandur op 16 augustus 2016, 10:35:20 AM
Met de CV 122 kan de decoder de toestand van de functies bijgehouden
CV122 ben ik nog niet bij deze decoder tegen gekomen, ook niet in de handleiding.
Heb je daar wat meer info over Eric?


grt Piet.

pandur

#5
Referentie te vinden in de handleidingen;
LokSound V4 versie 10 van 30-5-16 of LokPilot V4 versie 9 van 18-5-15

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Gaspar

Die Uhlenbrock 76320 ondersteunt zoveel cv s niet. Dus 122 zal niet veel opleveren.
 

PietB

Citaat van: pandur op 16 augustus 2016, 12:24:30 PM
Referentie te vinden in de handleidingen;
ESU - LokSound V4 versie 10 van 30-5-16 of LokPilot V4 versie 9 van 18-5-15
Ja maar wij hadden het toch over een Uhlenbrock met zijn kwaaltjes en niet over een ESU.
Jij in je bijdrage trouwens ook niet.
Dat van de ESU wist ik, vanaf versie 8.

Piet.