Op de baan

Gestart door Peter, 11 juli 2006, 10:45:33 AM

Peter

Vrij regelmatig koop ik ook al eens het magazine "Op de baan" van de TSP.
Ondanks het feit dat er dikwijls prachtige foto's in staan en goede achtergrond-informatie, erger ik me dikwijls aan de onvolledige, foutieve of helemaal geen tekst bij de foto's. Heeft iemand anders dat ook al eens opgemerkt?
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

In ieder nummer staan er wel rechtzetingen op de eerste pagina van de voorgaande nummers.
Tom

Rochevalien

Peter,dat moeten dan wel h??l bijzondere nummers zijn die jij koopt want ik heb daar nog nooit iets van gemerkt,en ik heb ze allemaal.
Onderschriften van foto's zijn toch altijd kort-en-bondig? en onjuiste informatie? als er in Belgie experts rondlopen over spoorweg-ologie dan zitten die wel bij het TSP,het zijn zelfs bijna allemaal spoorwegmannen.
Wat ik wel moet zeggen dat "in den beginne"er nogal wat haar  stond op het Nederlands dat ze gebruikten (maar zo'n gasten heb je hier ook[:D]- en dat waren nog fotocopies op de koop toe.
Het "boekske" van TSP is met de jaren uitgegroeid van een clubblaadje tot een proffessioneel tijdschrift en dat mag weleens gezegd worden.

Gerrit

rgp

Dag,

Gerrit,

Een ex-machinist van de NMBS, huidig voorzitter van MOROP, en gereden met al wat vandaag nog rondrijdt is gestopt met hun fouten recht te zetten die in ieder nummer staan.

Ik heb ook op de baan omwille van zijn foto's, maar met de uitleg moet je meer dan voorzichtig zijn.

Roland

Peter

Het is zoals Roland schrijft: de foto's en trouwens het blad als zijn geheel zijn heel goed. Enkel de onderschriften laten soms nogal is te wensen over.
Ze verbeteren die dan in het volgende nummer, maar ze zouden een betere kontrole moeten hebben.
In nr.74 bv.
Foto 74-30 er word tweemaal naar de 8232 verwezen op dezelfde foto
Dat kan er slechts een zijn. Het nummer van de lok naast de 2316 is niet te zien, maar kan nooit de 8232 zijn want die staat al op de voorgrond voor de 2725
Bij de foto blz.52 staat geen tekst.
Ik weet het volgend nr. krijgen we de verbetering.
Met vriendelijke groeten
Peter