Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

5001

Gestart door Peter, 10 juli 2006, 15:03:52 PM

Peter

In het nieuwe nummer van "Op de baan" staan prachtige foto's van de, zij het namaak, 5001. 'k weet het smaken verschillen, maar ik vind het toch een mooie lok.
Met vriendelijke groeten
Peter

55erke

#1

Hoy
Ik heb hem in Kinkempois zien staan, Ik vind dat hij wel een heel fel kleurtje heeft, mischien moeten ze hem eens nen tijd in de zon zetten[;)][:D] Ah ja de een vind de kleur goed  de andere niet , al bij al leuk idee zo zie je nog eens iets anders eh[;)]


janjozef

#2
ook het model vind ik niets, onafgezien of het de ware kleur is of niet (daar kan ik geen uitsluitsel over geven).

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

#3
Is hij in model in dezelfde kleur en is die al op de markt?
Tom

trainfreak

#4
De 5001 is in model al op de markt. Ik heb deze vandaag in AMSAC zien rijden en ik moet zeggen dat het meeviel.
Maar na een uurtje ben je het geluid wel beu[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

janjozef

#5
Ik had hem verlede, donderdag al gezien maar echt mij kon hij niet bekoren

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

55erke

#6

Op e-bay staan er al heel wat daar kan je een foto'tje zien[;)]
groeten
Johan

Kedeng Kedeng

#7
Ik vind hem ook wel mooi en zou hem wel graag willen kopen,
Maar men voorkeur gaat toch nog naar de 5166.
















Arbeco

#8
Hallo,

Ook ik vind de 5001 toch wel een aparte verschijning, zowel in 1:87 als in het grootbedrijf. Het is en blijft toch een machine met een eigen verhaal he... Hij staat op het verlanglijstje!

Groeten Arbeco.

www.treinenpaleis.tk
Old diesels never die...

Havoc

#9
Ik vind dat suikerbollen-blauw van de jaren '50 eigenlijk niet mooi.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rixke rail

#10
citaat:
Geplaatst door Havoc

Ik vind dat suikerbollen-blauw van de jaren '50 eigenlijk niet mooi.



[:D][:D][:D]
De originele kleur was elektrisch blauw (cf. originele kleuren van reeks 15 en 16).



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Havoc

#11
In de veronderstelling dat die foto's een beetje verkleurd zijn, dan nog neem ik aan dat het originele blauw veel "harder" moet geweest zijn. Waar die nu in geschilderd is is bijna turquoise. Nog John Cleese in een roze overal als machinist en we kunnen een Benny Hill sketch filmen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

#12
citaat:
Geplaatst door Havoc

Nog John Cleese in een roze overal als machinist en we kunnen een Benny Hill sketch filmen.

Ik denk dat ik blij ben dat ik me niet kan voorstellen hoe dat er zou uitzien. [:D]
Tom

matti

#13
Moet dat geen Monthy phyton sketch zijn, als John Cleese moet meespelen [?] Mij doet hij eerder denken aan een smurfen-express[:(] . Hoewel hij volgens het TSP in de door Salzinnes opgegeven kleur in gespoten en rekening houdende met het fijt dat oude foto?s altijd wat donkerder zijn kan ik mij toch ook niet van de indruk ontdoen dat hij een tint of 2 donkerder had mogen zijn . Ik denk dat de kleur van de door de NMBS omgespoten 5001 (5145) beter was .

 [8]Matti .

janjozef

#14
Eigenlijk is het om te schreeuwen dat we enkele jaren, na dat hij gereden heeft al geen uitsluitsel meer kunnen geven over de exacte kleur.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem