Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

modelbaanHO

Ongelofelijk mooi. Je blijft me altijd verbazen hoe je dat met eenvoudige materialen klaarspeelt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

just4fun

Citaat van: modelbaanHO op 28 februari 2021, 15:26:35 PM
Ongelofelijk mooi. Je blijft me altijd verbazen hoe je dat met eenvoudige materialen klaarspeelt.
Dit kan ik alleen maar beamen.
Mooi om zien.
Paul

erik de noorman

Dank voor de complimenten. Bewust niet te veel details aangebracht enkel de front omdat deze zichtbaar gaat zijn. Van de rest ga je nauwelijks iets zien. Ik speel wel met het idee om met een half open dak te werken zodat het interieur deels zichtbaar blijft. Het open dak kan in de vorm van een brand die gewoed heeft of gewoon vernieuwing van de dakbedekking van golfplaten naar dakpannen. De tijd zal het wel uitwijzen. Momenteel ben ik bezig met de ruwbouw van de gebouwen.

Erik.

erik de noorman


De metser-aannemer is ook gestart.


DSC05222 by erik de boeck, on Flickr

DSC05222 by erik de boeck, on Flickr

DSC05231 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

erik de noorman

#634
Omdat het gebouw nogal wat hoeken en kanten heeft wordt het in aparte delen in elkaar gestoken.

DSC05235 by erik de boeck, on Flickr

De creasoteerketel wordt ineens op de bodemplaat geplaatst. Later inbouwen geeft te veel gevloek en gepruts.

DSC05246 by erik de boeck, on Flickr

Alle losse onderdelen in elkaar gezet.

DSC05247 by erik de boeck, on Flickr


DSC05250 by erik de boeck, on Flickr

De ketel heeft een lichte verwering gekregen. Het is de bedoeling dat dit gedeelte langs boven zichtbaar blijft door middel van een open gewerkt dak.

DSC05251 by erik de boeck, on Flickr

Deuren en poorten zijn van papier gemaakt. Het raamwerk bestaat uit fijne plasticprofielen en geruite voegband voor gyprocplaat. Het raamwerk moet zijn kleurtje nog krijgen. Deuren en poorten nog een tweede koers verf, verwering, deurbeslag, klinken en een sleutelgat.

DSC05253 by erik de boeck, on Flickr

DSC05255 by erik de boeck, on Flickr

Volgende stap is verdere detaillering van het interieur. Er komt een verdiep met allerlei machinerie. De bijgebouwen worden volledig dicht gewerkt met een pannendak. Het hogere hoofdgebouw krijgt een half open gewerkt dak (stormweer heeft de helft van het dak weg geblazen). Daar zal het houten gebinten dus gedeeltelijk zichtbaar zijn.
Verder is er nog wat verwering en retouche werk  en dan beginnen we met info op te zoeken voor smalspoor.

SuSke

Mooie compositie Erik, en het verhaal om een half opengewerkt dak te verantwoorden... Het stopt inderdaad waar onze fantasie ook stopt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.



doomslu

Zonder woorden... de beelden zeggen genoeg.  :D

Top Erik!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

henry

Is toch zonde als er nu een dak op zou komen.
Zou toch overwegen het aan de buitenkant te plaatsen ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 10 maart 2021, 21:12:43 PM
Zonder woorden... de beelden zeggen genoeg.  :D
beelden zeggen soms meer dan woorden ;)

erik de noorman

Gestart met het dakgebinte. Houtwerk met de hand gesneden uit bamboe satestokjes. Panlatten moeten nog aangebracht worden en een kleurtje natuurlijk.

DSC05270 by erik de boeck, on Flickr

DSC05272 by erik de boeck, on Flickr

Erik


ERVIN

Ik blijf dit allemaal zo mooi vinden , en met wat je dit allemaal maakt , TOP!!  ;)

erik de noorman

Weer wat verder we gaan er nog komen.

DSC05276 by erik de boeck, on Flickr

DSC05278 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

Metpetergaathetbeter

die dakdekker mag hier ook langs komen, fraai Erik ;)