Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Citaat van: erik de noorman op 09 januari 2021, 17:38:30 PM
Zo kan het ook. Eveneens een geleende foto.
Aha, die variant kende ik niet.

just4fun


Decapod

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

Zal wel langer geduurd hebben om al die foto's hier te plaatsen dan om een paar bollenstampers te maken... ;D
Mooien handleiding voor wie het ook wil proberen 8)

;)

erik de noorman

Inderdaad Rudy de foto's nemen en plaatsen nam veel meer tijd in beslag dan de bollestamper zelf in elkaar flansen. :)
De wisselzetters die vooraan op de baan gaan geplaatst worden gaan voorzien worden van meer details zoals wisselstang enz..
Ik ga proberen als een wissel wordt gezet de bollestamper ook in een andere stand wordt gezet door de stang te verbinden met de wisseltongen.
Erik.

ERVIN

Citaat van: erik de noorman op 10 januari 2021, 16:19:10 PM

Ik ga proberen als een wissel wordt gezet de bollestamper ook in een andere stand wordt gezet door de stang te verbinden met de wisseltongen.


Proberen zegt hij , wedden dat het hem lukt.  ;)

Metpetergaathetbeter

ik begrijp toch niet goed hoe men aan die uitdrukking komt " Handige(n) Harry" het had gewoon "Handige(n) Erik moeten zijn !" ;)

Roderik

Heel mooi werk, Erik. Zo klein en toch zo mooi afgewerkt.
Always be modelling!

Pierre

Groet Pierre.


Floris

ben heel benieuwd hoe je m werkend gaat maken, bij zo'n bollenstamper is dat nog niet zo evident met de hendel die in t ene vlak beweegt en t gewicht in het andere, al heb ik el een idee in t achterhoofd hoe je t zou kunnen doen. Gelukkig hadden ze bij cockerill eenvoudigere hendeltjes met een veer in plaats van een gewicht.

erik de noorman

Floris
De hendel wordt rechtstreeks aan de wisseltongen bevestigd. Als de tongen bewegen gaat de hendel voor of achteruit. De bollestamper wordt met een zeer dun draadje langs een van de beide zijden star bevestigd (in welke hoek moet ik nog uitzoeken). Als de hendel beweegt wordt de bollestamper (scharnierend uitgevoerd) naar rechts of links getrokken. Ik denk dat het gaat werken  zal uit proberen worden.

Erik.

henry

Beste Eric

Bedankt voor het plaatsen van de foto,s, het geeft inspiratie om zelf ook weer verder te gaan.
De schoorsteen op het seinhuis en de kruiwagen top!!

eddy


sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1