Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

sdz1976

Weerom knap gebouwd Eric 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dreha

Amai knap gedaan Eric  :).

Hoe heb je dat gegolfde stuk in de midden gemaakt?

erik de noorman

#122
Jean, de voetjes zijn niet verstelbaar er moet nog wel een dwarsbalkje onderkomen die beide rails met elkaar verbind. Ik heb een foto van het grote voorbeeld waar de steunen ook niet allemaal of gedeeltelijk op de dwarsliggers zijn geplaatst.


Hoe heb je dat gegolfde stuk in de midden gemaakt?

Het is vrij simpel om een krokodil te plooien. Voor de afmetingen heb ik mij gebaseerd op bovenstaande foto. Lengte van elk been en gegolfd stuk bedraagt ongeveer 4 dwarsliggers. Omgerekend is dat ongeveer 2.5 cm.
Snij 2 stripjes van 2.5 cm lang en 3 mm breed. Bij beide strips ongeveer 3 mm van het uiteinde bij beide zijde een insnijding maken van 1 mm. De strip met behulp van een ijzeren liniaal in een U vorm plooien.
Het uiteinde (insnijding) in een lichte hoek naar beneden plooien.
Voor het gegolfd gedeelte een strip van 7.5 cm lang en 2 mm breed snijden. Tussen 2 tandwieltjes draaien zodat je een gegolfd strip bekomt. De strip in drie gelijke delen plooien en een beetje uitrekken. De uiteinde dicht kleven met secondelijm.
De gegolfde strip tussen de twee benen lijmen met secondelijm.
Voetsteuntjes maken door kleine stukjes strip 3 op 3 mm te voorzien van klinknagels en in een L plooien. Aan de krokodil lijmen.
Daarna verweren door de krokodil een roestkoper kleurtje te geven en sporen van vet en olie. Inplanten zoals eerder beschreven.

SuSke

fijne details en bedankt voor de uitleg.
Kunnen we die ook weer maken en op de baan leggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dreha


erik de noorman

#125
Sein en krokodil zijn ingebouwd. Verlichting voor de seinbeelden moet nog aangesloten worden.
Bakens met kepers (lijn met max. 70 km/h) en snelheidsborden moeten ook nog gemaakt  en ingeplant worden.

DSC01208 by erik de boeck, on Flickr

mahtoska1

Zeer geslaagd. Je blijft ons verrassen.

Gerolf

Mooi gemaakt, Erik.
Ik vraag me af (ben geen expert) of zulke - vrij moderne - krokodillen samen met armseinen werden gebruikt  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Ik heb daar toch afbeeldingen van  zie :TSP  overzicht van de Belgische seininrichting

tunnelmotor2000

Spoorwegen en modern.....daar zit 20 jaar vertraging op.
Jaren 70 waren er volop krokodillen en  ook een pak nog tevervangen armseinen. Gezien kroko's makkelijker te plaatsen waren....snappie ;-)
 

DFS

Knap werk, je zou het bijna niet zeggen dat het 3 rail is!

erik de noorman

#131
 Een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost.
Ik ben begonnen met de aankleding van de het nieuwe segment. Voorlopig enkel deze retro foto. Andere volgen.
In een van de kachels brand vuur maar nog niet te zien op deze foto.

DSC01288 by erik de boeck, on Flickr
foto om te vergelijken


Erik.

vyncky

sfeervol  8)!

Laat maar gauw de rest zien!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

renstimpie

Echt mooi!   Hoog tijd om deze baan eens live te kunnen bekijken.

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026