uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

Huizekes bouwen voor het nieuwe gedeelte van de baan. Bij het zien van de foto's hier en daar wat retoucheren.

DSC06209 by erik de boeck, on Flickr

DSC06214 by erik de boeck, on Flickr

DSC06221 by erik de boeck, on Flickr

DSC06227 by erik de boeck, on Flickr

DSC06231 by erik de boeck, on Flickr

Floris

Oh die zijn leuk zeg! Bestaand neem ik aan?

erik de noorman

Inderdaad de kleine gevel is een woning evenals mijn eigen woning in Ramsdonk. Het grotere gebouw staat in de Bankstraat in Hombeek. Heb er nog enkele op mijn verlanglijstje staan. 🙂

Erik.

Alan On Track

Zalige gebouwen, zeker dat art-déco gebouw!
Modelbouw is een kunst

sdz1976

Dat gebouw is om van te smullen mijn beste  8)  8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Cozzy

Prachtige dingen die je gemaakt hebt Eric!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Koen

Knap gebouwd, Erik.
Die gebouwen zijn mij wel bekend  ;D .
Weet je nog, onze samenkomst in jou restaurant in de begin periode van MSM? Fantastische tijd maar weeral zo lang geleden (ik denk bijna 20 jaar?).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Koen ik denk dat dat zelfs langer geleden is. Iedereen bedankt voor de bloemetjes.
Binnenkort plaats ik nog nog een paar geveltjes/huizen. Ondertussen besloten om het nieuwe stuk dat is gebouwd met M. rails af te breken opnieuw te beginnen en K. rails te gebruiken.
DSC06086 by erik de boeck, on Flickr
Ook besloten om modulair te bouwen zodat ik er eventueel mee naar beurzen kan indien interesse uiteraard.

Erik.

erik de noorman

De dorpskern wordt uitgebreid.

DSC06242 by erik de boeck, on Flickr

DSC06246 by erik de boeck, on Flickr

DSC06247 by erik de boeck, on Flickr

DSC06251 by erik de boeck, on Flickr

DSC06252 by erik de boeck, on Flickr


Erik.

erik de noorman

Ben het huizekes bouwen even moe dus eens wat anders.

Aanzet voor een pakwagen uit papier en aluminium. Met dank aan DFS voor de plannen.

DSC06261 by erik de boeck, on Flickr

DSC06262 by erik de boeck, on Flickr

Iets dat ik al jaren ligt te wachten om er nu toch eens aan te beginnen.

DSC06260 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

Floris

ha, cool, succes! Zit wel een beetje te twijfelen of je niet beter een (ingekort) chassis van een H0-wagentje kunt nemen voor die bagagewagen, zo te zien heb je nu een of ander 00 engels ding en dat oogt bij zo'n klein wagentje toch wel wat lomp als ik eerlijk ben.

erik de noorman

Citaat van: Floris op 26 januari 2024, 18:05:05 PMha, cool, succes! Zit wel een beetje te twijfelen of je niet beter een (ingekort) chassis van een H0-wagentje kunt nemen voor die bagagewagen, zo te zien heb je nu een of ander 00 engels ding en dat oogt bij zo'n klein wagentje toch wel wat lomp als ik eerlijk ben.

Het is een oude jouef H0 die ik momenteel gebruik om te passen. Ondertussen zoek ik tweedehands een donor. Meestal bij de tp II zijn zo'n korte chassis terug te vinden.

Erik.

DFS

Je blijft wel niet bij de pakken zitten Erik! sterk bezig

jean-luc

Hoy Eric,

Mooi werk hoor!
Peco heeft onderstelletjes voor goederenwagentjes. Ze zijn heel bruikbaar voor HO.

https://peco-uk.com/collections/peco/products/9ft-10ft-underframe-kit?variant=7435699945506