Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Oranje paaltjes

Gestart door Peter, 08 juli 2006, 11:35:38 AM

Peter

Op de lijn Antwerpen-Gent staan tussen Zwijndrecht en Beveren (verder ben ik niet gereden) op onregelmatige afstand oranje betonnen paaltjes, ongeveer 70 cm.hoog en 15x15 cm doormeter. Ook de voet is in beton (gegoten??) en eveneens fel oranje geschilderd. Deze paaltjes staan ong. 3 ? 4 meter naast het spoor.
Weet iemand voor wat die dienen ?
Met vriendelijke groeten
Peter

tufken

Is dat niet voor een waterkraan als er brand is of zo, anders zou ik het ook niet weten
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


quf

Deze paaltjes duiden de plaats aan waar de ondergrondse leidingen, o.a. van A'pen naar Felluy de sporen kruisen.

Groetjes

Frank

Peter

Op het stuk tussen Zwijndrecht en Beveren staan er toch reeds een 30 tal. Dus het zal niet voor de leidingen zijn. Trouwens, een paar weken geleden stonden ze er nog niet.
@Tufken: neen, niet voor kraantjes. Het zijn gewoon volle betonnen paaltjes.
Met vriendelijke groeten
Peter

quf

Ik zal straks eens gaan kijken, de lijn ligt op slechts 200m van mijn huis. Ben benieuwt.

Frank

quf

Ben deze morgen langs geweest en heb enkele foto's genomen. Nu nog proberen van er enkele op het forum te krijgen, want ik heb problemen met "photobucket" van yahoo, al mij (oude) foto's zijn daaruit verdwenen.
Maar nu het antwoord op de vraag van Peter: Deze paaltjes duiden aan dat, eronder langsheen de spoorweg, een hogedruk gasleiding ligt van Fluxys. Hierna letterlijk een deeltje van de tekst die op de paaltjes staan:
"FLUXYS  (EXELENCE IN GASTRANSPORT)
Aardgasleiding onder hoge druk
Alleen bij incident 0800-90102 ..."

Groeten

Frank

Peter

Hallo Frank,

Zoals ik al via een E-mailtje heb gedaan:
"Hartelijk bedankt voor de moeite"

Dit is wat zo mooi is aan dit forum en onze hobby. Dat veel mensen
ONBAATZUCHTIG elkaar helpen. Meer van dat en onze wereld zou een pak
aangenamer zijn om in te leven.

Nogmaals  "BEDANKT"
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Ik dacht ook al dat die paaltjes van leidingen waren.
Je vind ze over het hele land, het is trouwens een mooi gegeven om in model na te bouwen.
Tom