interview met Van Biervliet

Gestart door ward, 14 juni 2016, 12:04:38 PM

ward

Ik weet niet of het hier al ergens verschenen is, maar ik kreeg daarstraks dit artikel doorgestuurd..
Het leek me allesinds een leuk en hartverwarmend interview van onze hobby die ik zeker met jullie wou delen!

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-ingelmunster/-zonder-passie-red-je-het-niet-a2619113/

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Peter

Bedankt Ward

Dat is tenminste na al dat geklaag eens een meer dan positief bericht.
Ondanks dat ik bij hen slechts af en toe op beurzen modellen heb gekocht, blijft me, buiten de uitstekende kwaliteit,die
ze produceren, in de eerste plaats de warme vriendelijkheid waarmee je geholpen wordt steeds een voorbeeld voor anderen.
We hebben hier in Belgie een paar van die uitstekende winkels, Olaerts en, VBV .
Met vriendelijke groeten
Peter

Snobby Crash


Koen

Tof interview. Algemeen gezien krijgen ze te weinig appreciatie voor wat ze voor ons als hobbyist verwezenlijken.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

#4
Citaat van: Koen op 14 juni 2016, 14:01:44 PM
Tof interview. Algemeen gezien krijgen ze te weinig appreciatie voor wat ze voor ons als hobbyist verwezenlijken
Koen, voor onze schone ogen is het toch niet te doen, 't is veelal voor wat er in onze geldbeugel zit te doen.Die verwezelijkheden zijn fraai maar dient enkel om meer te verkopen economisch gesproken !

BD1701

Heel mooi interview, allemaal mensen met hun hart op de juiste plaats zou ik zeggen. Ik heb veel respect voor al het werk dat ze doen voor ons. Ook zeer positief is, dat ze luisteren naar de klanten wat men eventueel zou willen in model.
 

Koen

@Peter,

Je hebt inderdaad het economisch aspect. Als zelfstandige moet je winst maken en proberen zoveel mogelijk te verkopen.
Maar ....
Moest Kristof, Sophie en Jacques niet zo gepassioneerd zijn, zouden we het met veel minder moeten stellen. Je zou een product krijgen dat er goed uit zag, het zou goed rijden maar de preciesie en perfectie die zij trachten te bereiken, zou je mogen vergeten.
Dit zijn aspecten die veel tijd en geld kosten en die financieel gezien op zich weinig opbrengen.
Nee, ik ben er van overtuigd dat de drijvende kracht  achter hun producten de passie is.

Dit is mijn visie die ik baseer op gesprekken met hen.  Bij elk gesprek hoor ik steeds weer de gedrevenheid, de passie van een bedrijf dat bloeit.
Deze gesprekken zijn er niet alleen omdat ik zou kopen want eerlijk gezegd, ik denk dat er veel meer klanten zijn die voor veel grotere bedragen aankopen dan ik.

Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

stoomlokje

Daar wordt inderdaad nog met passie gewerkt.
Vroeger was dat bij de eigenaars van Roco , Fleischmann , Märklin en de anderen ook zo , echter sinds ze de laatste decennia bestuurd worden door banken, ontbreekt dat bij hen want daar telt alleen de kassa..

GDE

#8
Vriendelijke mensen die steeds heel graag een woordje uitleg geven over hun realisaties. me dunkt dat we mogen blij zijn met hun degelijke en fijn afgewerkte modellen.  Beeld je maar eens in welke modellen we als Belgische liefhebbers niet zouden hebben moest het niet van VBV zijn. Of ze daarmee in onze portefeuille zitten dat hangt van jezelf af maar ik geef liever mijn geld aan een locale handelaar die zijn modellen met passie ontwikkeld dan aan een groot merk die niet eens weet dat hun model vol fouten zit.