Kaartjes automaat

Gestart door Peter, 08 juni 2016, 16:21:39 PM

Peter

Daarjuist even tot bij de kaartjes automaat geweest aan het station van Hoboken-Polder
Het verdomde ding werkte weeral niet goed. Na alles juist gedaan te hebben verschijnt er telkens weer een witte X in een rood ronde.
Op de trein betalen (duurder) doe ik niet want dan loop je zelfs nog kans dat je toeslag moet betalen.
Dan nemen we maar de bus naar Boom. Duurt veel langer maar is dan tenminste gratis

PS: als de zon schijnt zoals nu moet je een doek meenemen want anders is dat scherm zelfs niet leesbaar door de zon die recht op dat scherm schijnt.
Als het regent heb je ook een doekje nodig om dat scherm droog te wrijven want er is geen enkele bescherming rond en boven die automaat. Modern hé  >:( >:( >:( >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

moderne spoorwegen hé peter, vooral die het ontwerpen aan de top....

stoomlokje

naar de reizigers wordt niet meer gekeken bij die boerenkinkels van toplui bij de NMBS.
Alleen de centen tellen daar.
Hier bij ons dezelfde problemen met die verdomde automaat . :-[
schijnt de zon , scherm niet te zien , regent het , wordt je druipnat alvorens je reis aan te vangen . >:( >:(
Laat staan dan nog het juiste biljet op te kunnen vragen met die ingewikkelde kast. :(
Proficiat , ingenieurtjes van de NMBS !! >:( >:(
De tijd van toen was in dit geval véél beter. >:( >:(

OlivierV

Van degenen die aan het hoofd van het spoor staan is er denk ik geen enkel persoon die eigenlijk echt iets van het spoor kent of echt gedreven is om goede dienstverlening te brengen. Merendeel daar aan de top zijn zakkenvullers.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

Heb ook als 's ruzie gemaakt met de automaat in Station NoorderKempen, Brecht.

Zijn de kaartjesmachines in Nederland, Duitsland, Frankrijk dan BETER ?  Gebruiksvriendelijker ?

Iemand ervaring ?

Herm Jan

in Nederland heb je een OV pasje net een pin pasje kun geld opzetten ook in winkels .
is geldig in trein ,bus en metro.
als je in de trein/bus/metro  instapt klok je in en als je uit stapt weer uit dan wordt er geld afgeschreven.

Jan
Ho baan Nederlands.  Fremo. dig .traincontroller brons
Digikeijs DR5000

dieselfreak

Citaat van: Herm Jan op 09 juni 2016, 10:20:42 AM
in Nederland heb je een OV pasje net een pin pasje kun geld opzetten ook in winkels .
is geldig in trein ,bus en metro.
als je in de trein/bus/metro  instapt klok je in en als je uit stapt weer uit dan wordt er geld afgeschreven.

Jan


Zoiets kan hier niet in België, dat is te eenvoudig,  hier geldt de regel: 'waarom makkelijk als moeilijk ook gaat?'
MC

Johnnytrein

"Alleen de centen tellen daar." Dat is niet alleen bij de NMBS hoor.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

rgp

Hallo,

Aan de top hoef je niet te weten hoe die automaat werkt; daarvoor heb je andere mensen die geacht worden deze toestellen te definiêren te laten installeren en te controleren.

Te ingewikkeld ?  Ik heb voor mijn vriendin onlangs een ticket gekocht.  Wat daar moeilijk aan is, is mij een raadsel !

Je kan ook een ticket vooraf kopen, doe je eens iets nuttig van plaats continu op facebook te tokkelen en sms te versturen zonder meerwaarde.

Kapot ? Ja, daar moeten we dan maar in eigen boezem kijken, he. Als men 40 jaar vandalisme en andere "kleine" misdrijven als "faits divers" beschouwd, en stemt voor partijen die dat ook vinden, dan heb je kapotte automaten, vuile en kapot gegoiide schuilhuisjes en graffiti.

Roland

Peter

Roland, te ingewikkeld heb ik niet beweerd, maar de automaat staat wel heel slecht geplaatst, namelijk tegen een lage muur blootgesteld aan zon en regen. Als ze hem net om de hoek van het stationsgebouw  (8 meter) onder de perronsoverkapping hadden gezet stond het toestel droog en hadden de mensen geen hinder van het zonlicht dat pal op het scherm schijnt.
Het toestel is NIET (uiterlijk) beschadigd maar het werkt verdomme niet naar behoren, en dat is regelmatig het geval

Kaartje op voorhand kopen: JAWEL >:( eerst met de bus naar Antwerpen-Centraal of Berchem.

On-line kopen ....nee liever niet, Liefst geen A4 blab voor zo'n kaartje
Met vriendelijke groeten
Peter

Stieven76

Wat gebeurd er als je nu een met je smartphone een foto neemt van de error die het toestel toont als je een kaartje wil bestellen en dit aan de conducteur laat zien? Ze kunnen je toch moeilijk een toeslag rekenen als je duidelijk kan laten zien dat het toestel een error gaf?

loebaske

euh Steven, ik heb geen smartphone, enkel een simpele GSM.......

Zou wel handig zijn voor bewijzen, maar moet dat, men wandelde toch vroeger ook niet rond met een fototoestel ??
Toen was men met man genoeg (teveel ?) in een station...
Onlangs een filmke gezien van de tijd van toen, maar effe vijf man voor je de bewuste trein opstapte....
was er toen werk ??
Denk het, nu is alles smart en digitaal wat de klok slaat en werkloosheid....


rgp

lLoebaske,

En die vijf man werkten toen voor een appel en een peer.  Nu ook vijf man ?  OK, treinticket maal 2, Nog steeds OK ?

Roland

Stieven76

Citaat van: loebaske op 09 juni 2016, 15:28:28 PM
euh Steven, ik heb geen smartphone, enkel een simpele GSM.......

Zou wel handig zijn voor bewijzen, maar moet dat, men wandelde toch vroeger ook niet rond met een fototoestel ??
Toen was men met man genoeg (teveel ?) in een station...
Onlangs een filmke gezien van de tijd van toen, maar effe vijf man voor je de bewuste trein opstapte....
was er toen werk ??
Denk het, nu is alles smart en digitaal wat de klok slaat en werkloosheid....

Ik heb nu wel een smartphone en vroeg me gewoon af wat er in dit geval zou gebeuren. Ik neem amper de trein en als het al nodig is koop ik mijn ticket online. Je kan het zelfs rechtstreeks op je identiteitskaart laten zetten, via de website.
Voor de miereneukers  ;): ik bedoelde ook in het geval er maar één automaat is en je ter plekke dus op geen enkele andere manier een kaartje kan kopen.  ;D ;D

Peter

CiteerVoor de miereneukers

WIE BEDOEL JE Stieven? >:( >:( >:( >:(
Met vriendelijke groeten
Peter