Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

waanzin

Gestart door ysbeer, 03 juli 2006, 18:54:59 PM

ysbeer

Het is warm weer,en waarachtig de treinen staan weer stil,lopen zelfs uit de rails.
Want na 170 jaar spoorwegen in nederland heeft men nog steeds geen oplossing voor te warme rails.In de winter vriezen de wissels vast.
Als de bladeren vallen slipt de trein door.En daar tussen door valt met regelmaat het complete seinstelsel uit.
Daar is niets aan te doen zegt prorail,nou ja we zouden met water kunnen gaan koelen,dwaasheid natuurlijk als regelmatig het spoor op uitzetten zou worden gecontroleerd,zo als vroeger dan was er niets aan de hand.
Het lijkt er op dat Prorail niet betaald wordt om het spoor te onderhouden maar om te zorgen dat er zo snel mogelijk niemand meer met de trein gaat.
Alles op de vrachtauto en in de eigen auto.
100 mensen rijker en gelukkiger en het openbaar vervoer naar de kl....
Ga zo door.

wim ysbeer

janjozef

Ach dat is in Belgi? ook zo, aknappende bovenleiding in de winter van de kou, in de zomer van de warmte en in de lente en herfst door defecte pantografen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Jan, de statistieken (ik weet het je kunt er alles mee bewijzen) geven de spoorwegen een ruime voorsprong inzake betrouwbaarheid.

A propos: jullie zeggen het is warm en de bovenleiding breekt, maar jullie zeggen niet het is warm en de beton komt weer omhoog.  Hebben die wegenwerkers het nog niet geleerd ?

Roland

D_Loc

Is het probleem niet de langgelaste spoorstaven? Die zijn ze nu ook aan het leggen op de Zoetermeerlijn. Als dat maar goed gaat[}:)], ze zijn nu immers gelegd met extreme warmte, wat gebeurd er als het straks koud is?
Vroeger lagen er hier overgangen waarbij de sporen schuin in elkaar overliepen volgens mij heb je dan meer ruimte om uit te kunnen zetten. Maar misschien zie ik het verkeerd.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

trainfreak

Ofwel schuine sporen, ofwel uitzetvoegen tussen de sporen. Waren dat geen goeie oplossingen?
Maar dan zit je weer met het geluid...
Spoorse groeten
Dimitri

DelticPower

Hallo ysbeer, even gewoon van de warmte genieten en de trein de trein laten.[:D]

Groeten van Jan

ysbeer

Is dat jou nieuwste aanwinst jan.
Daar is tegenwoordig een speciaal draadje voor hoor.
overigens een lekker meid hoor[:p][:p]

wim ysbeer

Tom

Voor de vallende bladeren heeft infrabel een machientje dat met hoge druk water op de sporen spuit om deze weg te krijgen.
Maar ze is een zeldzaamheid op het spoor.
Tom

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

.....,dwaasheid natuurlijk als regelmatig het spoor op uitzetten zou worden gecontroleerd,zo als vroeger dan was er niets aan de hand.


Wie zegt dat ze dat niet meer doen? De compensatielassen worden nog steeds regelmatig gecontroleerd. Als ze te ver dreigen dicht te lopen dan is de eerste maatregel het wit schilderen van de spoorstaaf over enkele tientallen meters ter weerszijden.
En de rest van het langgelaste spoor, daar kun je niks aan zien, totdat het spat.

ysbeer

Wel naar de maan vliegen,en niets kunnen vinden na 160 jaar op een uitzettende spoorstaaf bij 3 dagen mooi weer.
Is het niet gewoon een zaak van de centen??

wim ysbeer

jarikd

citaat:
Is het niet gewoon een zaak van de centen??


Ja en Nee.
Ja, want langgelaste spoorstaven geven minder geluidsoverlast, dus hoeft op minder plaatsen een duur geluidsscherm geplaatst te worden.
Nee, want het is mede bedoeld om de reizigers extra comfort te bieden (geen kedeng-kedeng meer).

Wat de Nederlandse spoorbeheerder NoRail betreft: zij hebben een budget, en moeten daar mee rond zien te komen. En dus wordt tegenwoordig gekeken wat het voordeligst is: correctief onderhoud of preventief onderhoud. En helaas voor treinreizigers blijkt 2x correctief onderhoud plus boetes voor vertragingen vaak goedkoper te zijn dan 4x preventief onderhoud.

Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt